برای محصولات بیشتر کلیک کنید.
هیچ محصولی پیدا نشد.

عینک واقعیت افزوده اپل بین ۲۰۲۶ تا ۲۰۲۷

به گفته مینگ چی کو افشاگر معتبر محصولات اپل، این شرکت همچنان قصد دارد تا سال ۲۰۲۶ یا ۲۰۲۷ عینک واقعیت افزوده اپل را عرضه کند، البته این موضوع مشروط بر این است که بتواند فن‌آوری فلزات جدید را در این مدت نهایی کند.

کو در جدیدترین اظهارات خود در این خصوص، گفته که اپل در حال توسعه فن‌آوری «Metalens» برای جایگزینی پوشش‌های پلاستیکی لنز در طیف وسیعی از دستگاه‌ها است که از آیفون و آیپد شروع می‌شود.

متالنزها یک فن‌آوری لنز مسطح هستند که از متاسطح‌ها برای تمرکز نور استفاده می‌کنند. در کاربردهای نوری، آنها می‌توانند از سطح صاف و کاهش ضخامت در مقایسه با لنزهای انکساری منحنی سنتی بهره ببرند.

طبق گفته کو، کاورهای فلزی قرار است در سال ۲۰۲۴ برای استفاده در سیستم فیس ایدی اپل برای آیپد پرو وارد تولید انبوه شوند، سپس آیفون در سال ۲۰۲۵ یا ۲۰۲۶ از آنها بهره خواهد برد. اگر توسعه این پروژه طبق برنامه پیش برود، در نهایت در عینک AR اپل استفاده خواهد شد که در سریع‌ترین زمان ممکن، تولید آن بین سال‌های ۲۰۲۶ تا ۲۰۲۷ شروع خواهد شد.

کو با نگاهی بیشتر به آینده، پیش‌بینی کرده است که پوشش‌های فلزی می‌توانند بین سال‌های ۲۰۲۸ تا ۲۰۳۰ جایگزین لنزهای پلاستیکی در دوربین‌های موجود شوند، که البته این موضوع مستلزم ادامه پیشرفت خطی در تولید و توسعه الگوریتم نرم افزار است.

این تحلیلگر اضافه کرده که سرمایه گذاران باید توجه داشته باشند که طی چند سال آینده، فلزات به تدریج جایگزین لنزهای پلاستیکی موجود در کاربردهای حسگر سه بعدی خواهند شد و در واقع دستگاه‌های نمایشگری که قرار است روی سر استفاده شوند، مانند عینک‌های واقعیت افزوده، قاتل فلزات می شوند.

این اولین بار در مدتی طولانی است که مینگ چی کو یک بازه زمانی را برای عرضه عینک اپل ذکر کرده است. در مارس ۲۰۲۱ (اسفند ۱۴۰۰) این تحلیلگر اظهار کرد که اپل قصد دارد تا سال ۲۰۲۵ عینک‌های واقعیت افزوده را عرضه کند. این پیش‌بینی در چارچوب گزارشی درباره توسعه احتمالی «لنزهای تماسی» واقعیت افزوده توسط اپل انجام شده بود.

اوایل سال جاری میلادی بلومبرگ گزارش داد که اپل توسعه عینک واقعبت افزوده اپل را که قصد دارد پس از هدست واقعیت ترکیبی خود معرفی کند، متوقف کرده است. به گفته این نشریه برخی کارمندان اپل باور ندارند که اپل هرگز یک عینک واقعیت افزوده را عرضه کند، زیرا بیشتر گروه AR/VR اپل روی هدست‌های واقعیت ترکیبی کار می‌کنند که انتظار می‌رود اولین نسخه آن در WWDC امسال معرفی شود.

نوشته‌های مرتبط
ارسال نظر
پاسخ دهید
لطفا برای ارسال نظر وارد شوید.

حساب کاربری

فهرست

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود به سیستم