برای محصولات بیشتر کلیک کنید.
هیچ محصولی پیدا نشد.

آیفون ۱۷ و ۱۷ پلاس به همراه نمایشگر‌های پروموشن عرضه می‌شوند!

آیفون ۱۷ و ۱۷ پلاس که طی سال ۲۰۲۵ روانه بازار می‌شوند؛ احتمالا از نمایشگر‌های اولد LTPO با پشتیبانی از پروموشن یا همان نرخ نوسازی بالا استفاده خواهند کرد.

نسل فعلی آیفون‌های پایه که شامل مدل‌های آیفون ۱۵ و آیفون ۱۵ پلاس می‌شود؛ از نمایشگر‌های LTPS استفاده می‌کنند که بر خلاف نمایشگر‌های LTPO به کار رفته در سری آیفون ۱۵ پرو، پشتیبانی از نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی در آنها وجود ندارد. این گوشی‌ها همچنین به دلیل عدم پشتیبانی از نرخ نوسازی متغیر، فاقد قابلیت Always-On Display یا همان نمایشگر همیشه روشن هستند.

نمایشگر‌های LTPO توانایی کاهش نرخ نوسازی خود به ۱ هرتز را نیز دارند و این امر در هنگام نمایش Always-On Display، کمک فراوانی به حفظ باتری گوشی می‌کند. اپل احتمالا در سری آیفون ۱۶ نیز به استفاده از پنل‌های LTPS ادامه می‌دهد و تنها مدل‌های پرو دارای نمایشگر‌های LTPO خواهند بود. با توجه به فروش چشمگیر‌ آیفون‌های پرو در سال‌های اخیر، اپل ترجیح داده تا اکثر کاربران را به سمت خرید مدل‌های پرو سوق دهد.

به ادعای خبرگزاری The Elec، شرکت چینی BOE نقش تامین کننده پنل‌های LTPO برای سری آیفون ۱۷ را ایفا خواهد کرد. البته، این شرکت بارها در تامین قطعات با کیفیت مورد نظر اپل دچار مشکل شده است و به همین دلیل، احتمال این وجود دارد که اپل مجددا به سراغ شرکت‌هایی چون سامسونگ یا ال جی برای تامین این پنل‌ها برود. با این وجود، اپل همچنان به پنل‌های LTPS برای آیفون‌های قدیمی‌تر و نسل جدید آیفون SE نیاز دارد و BOE وظیفه تامین این پنل‌ها برای این شرکت آمریکایی را بر عهده خواهد داشت.

به ادعای آقای «راس یانگ» که از جمله کارشناسان شناخته شده در زمینه نمایشگر‌ گوشی‌های هوشمند است؛ سری آیفون ۱۶ پرو نسبت تصویر متفاوت ۱۹.۶:۹ را به همراه دارند که در سال آینده به مدل‌های پایه سری آیفون ۱۷ راه خواهد یافت. در آیفون‌های جدید، همچنین شاهد استفاده از نمایشگر‌های ۶.۲۷ و ۶.۸۶ اینچی خواهیم بود که مقداری بزرگ‌تر از مدل‌های فعلی هستند.

اینطور که به نظر می‌رسد؛ طرفداران مدل‌های پایه آیفون همچنان باید یک سال دیگر برای استفاده از نمایشگر‌های با نرخ نوسازی بالا صبر کنند. عرضه گوشی‌هایی با قیمت پایه ۸۰۰ دلار توسط اپل که دارای نمایشگر‌های ۶۰ هرتزی هستند؛ انتقادات فراوانی را از سوی کاربران و خبرنگاران تکنولوژی به همراه داشته است. با این وجود، کوپرتینویی‌ها همچنان نمایشگر‌های پروموشن را در انحصار مدل‌های پرو قرار داده‌اند و تا سال ۲۰۲۵ نیز قصد اعمال تغییرات خاصی در رویکرد خود را ندارند.

برچسب: آیفون, Apple, iphone 17
نوشته‌های مرتبط
ارسال نظر
پاسخ دهید
لطفا برای ارسال نظر وارد شوید.

حساب کاربری

فهرست

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود به سیستم