برای محصولات بیشتر کلیک کنید.
هیچ محصولی پیدا نشد.

نسل جدید آیفون SE در سال ۲۰۲۵ عرضه می‌شود

به گفته جف پو تحلیلگر معتبر، اپل قصد دارد در سال ۲۰۲۵ آیفون SE جدید را با مودم 5G سفارشی عرضه کند. در یک یادداشت تحقیقاتی متعلق به موسسه Haitong International Securities، پو گفته که این مودم توسط شریک ساخت تراشه اپل، یعنی شرکت TSMC تولید خواهد شد. 

این اطلاعات دو ماه پس از آن منتشر شده که مینگ چی کو افشاگر معروف اپل، گفت که این شرکت توسعه نسل چهارم آيفون SE را با نمایشگر ۶٫۱ اینچی اولد و مودم 5G طراحی شده توسط خود اپل دوباره آغاز کرده است. او گفت این مودم با فرآیند ۴ نانومتری TSMC سساخته خواهد شد و تنها از باندهای زیر ۶ گیگاهرتز پشتیبانی می‌کند، به این معنی که mmWave در نسخه ابتدایی این مودم پشتیبانی نخواهد شد.

کو گفت که تولید انبوه نسل چهارم آیفون SE در نیمه اول سال ۲۰۲۴ آغاز خواهد شد؛ از طرف دیگر البته مدیر عامل کوالکام اخیرا در یک مصاحبه در این خصوص گفته بود سال ۲۰۲۴ را برای مودم اپل پیش‌بینی کرده است، اما در گزارش امروز پو معتقد است که عرضه نسل بعدی آیفون SE تا سال ۲۰۲۵ به تعویق افتاده است.

آیفون SE فعلی در مارس ۲۰۲۲ (اسفند ۱۴۰۱) عرضه شد و به تراشه سفارشی اسنپدراگون X57 کوالکام با فرکانس زیر ۶ گیگاهرتز شبکه 5G مجهز شده است. این گوشی ۴٫۷ اینچی آخرین آیفون اپل با دکمه هوم و تاچ آیدی است، به این دلیل که تحلیلگران همگی اتفاق نظر دارند که اپل در نسل بعدی آيفون SE از فیس آیدی استفاده خواهد کرد و مینگ چی کو هم گفته که این دستگاه طراحی مشابه آیفون ۱۴ استاندارد خواهد داشت.

اپل در سال ۲۰۱۹ کسب و کار مودم گوشی‌های هوشمند اینتل را در تلاش برای طراحی مودم آیفون خود خریداری کرد، اقدامی که وابستگی آن به کوالکام را کاهش دهد. مشخص نیست که آیا مودم اپل در مقایسه با مودم‌های کوالکام مزایایی مانند عملکرد سریع‌تر شبکه 5G یا مصرف کمتر انرژی را برای مشتری به ارمغان می‌آورد یا خیر و باید تا زمان عرضه آن صبر کرد و دید که در عمل این تراشه چگونه خواهد بود.

نوشته‌های مرتبط
ارسال نظر
پاسخ دهید
لطفا برای ارسال نظر وارد شوید.

حساب کاربری

فهرست

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود به سیستم