برای محصولات بیشتر کلیک کنید.
هیچ محصولی پیدا نشد.

سیری، پادشاه جدید دستیاران دیجیتال؟ هوش مصنوعی، ناجی سیری در iOS 18

اپل: بهبودی در دستیار صوتی سیری در حال رسیدن است

بهبود در دستیار صوتی سیری

در کنفرانس توسعه‌دهندگان WWDC 2024 که در تاریخ ۱۰ ژوئن برگزار می‌شود، انتظار می‌رود که کاربران آیفون بالاخره خبری از بهبود یکی از ویژگی‌های ضعیف دستیار صوتی سیری دریافت کنند که سال‌ها است از آنها شکایت داشته‌اند.

از زمان معرفی دستیار صوتی سیری در سال ۲۰۱۱ با آیفون ۴اس، کاربران آیفون انتظارات زیادی از عملکرد و کارایی این دستیار صوتی داشته‌اند. اما در بسیاری از مواقع، وقتی نیاز به پاسخ سریع و دقیق به یک سوال داشته‌اند، سیری نتوانسته است انتظارات آن‌ها را برآورده کند.

به عنوان مثال، اگر از سیری تاریخ عرضه‌ی اولین آیفون را بپرسید، به جای یک پاسخ دقیق، ممکن است با مشاهده‌ی بخش‌های مختلف از چند وب‌سایت مواجه شوید که اطلاعات دقیقی را ارائه نمی‌دهند. اما با استفاده از دستیار گوگل، پاسخ سریع و دقیقی را دریافت خواهید کرد.

برای درک بهتر، تصور کنید که سوالی در مورد مهمترین محصول اپل از سیری می‌پرسید و مجبورید برای دریافت پاسخ، وقت خود را صرف خواندن سه وب‌سایت کنید.

اما با استفاده از اپلیکیشن دستیار گوگل در نسخه iOS، به سادگی تاریخ عرضه‌ی اولین آیفون را به همراه تصویری از معرفی آن توسط استیو جابز در تاریخ ۹ ژانویه‌ی همان سال مشاهده خواهید کرد.

برای کاربران iOS: استفاده از برنامه دستیار گوگل به جای سیری

برای کاربران iOS: استفاده از برنامه دستیار گوگل به جای سیری

اگر چه سیری به عنوان دستیار صوتی iOS شناخته می‌شود، اما برای لحظه‌ای فراموش کنید که این دستیار دانش زیادی در مورد تاریخچه‌ی اپل ندارد، حداقل به اندازه‌ی دستیار گوگل باهوش نیست.

در واقع، دریافت پاسخ از سیری اغلب به معنای جستجو در وب‌سایت‌ها برای یافتن پاسخ درست است، در حالی که دستیار گوگل پاسخی آسان برای یافتن به شما نشان می‌دهد.

به همین دلیل است که همیشه پیشنهاد می‌شود کاربران iOS به غیر از تنظیم ساعت، زنگ هشدار، باز کردن برنامه‌ها و درخواست‌های صوتی در مورد آیفون خود، برنامه iOS دستیار گوگل را دانلود و استفاده کنند که می‌توانید آن را از اپ استور نصب کنید.

اپل در حال توسعه‌ی مدل زبان بزرگ ReALM برای بهبود سیری

اپل در حال توسعه‌ی مدل زبان بزرگ ReALM برای بهبود سیری

به گزارش وب‌سایت Windows Central، شرکت اپل در حال پیشروی در زمینه‌ی هوش مصنوعی و در حال توسعه‌ی یک مدل زبان بزرگ به نام ReALM است.

این مدل، قادر است زمینه و مفهوم (context) یک مکالمه را درک کرده و حتی محتوای روی صفحه نمایش را بفهمد. محققان اخیراً مقاله‌ای منتشر کرده‌اند که برنامه‌های آینده‌ی اپل برای بهبود سیری با استفاده از هوش مصنوعی را شرح می‌دهد.

به گفته‌ی این گزارش، کوچک‌ترین مدل هوش مصنوعی که اپل ممکن است با iOS 18 عرضه کند، معیارهای عملکردی دست یافته توسط GPT-4 متعلق به OpenAI را دارا خواهد بود. این نشان می‌دهد که مدل هوش مصنوعی بزرگ‌تر اپل دارای عملکردی بسیار فراتر از مدل‌های قبلی است.

هرچند با این پیشرفت‌های قابل توجه در زمینه‌ی هوش مصنوعی، ممکن است هنوز نتوانیم انتظار داشته باشیم که سیری پاسخ‌های سریع و دقیقی ارائه دهد، اما این به هیچ وجه به معنای عدم امیدواری به پیشرفت‌های آینده‌ی این فناوری نیست.

نوشته‌های مرتبط
ارسال نظر
پاسخ دهید
لطفا برای ارسال نظر وارد شوید.

حساب کاربری

فهرست

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود به سیستم