برای محصولات بیشتر کلیک کنید.
هیچ محصولی پیدا نشد.

iOS 18 بزرگترین به‌روزرسانی تاریخ آی‌‌او‌اس خواهد بود

به گفته مارک گورمن از بلومبرگ، اپل برنامه‌های بزرگی برای iOS 18 در سر دارد.

این افشاگر در بخش پرسش و پاسخ در خبرنامه «Power On» امروز خود گفته که iOS 18 این پتانسیل را دارد که «بزرگترین» به‌روزرسانی نرم افزاری در تاریخ آیفون باشد.

او نوشته: «به من گفته می‌شود که سیستم عامل جدید آیفون در این شرکت به عنوان یکی از بزرگترین به‌روزرسانی‌های iOS (اگر نگوییم بزرگترین) در تاریخ شرکت دیده می‌شود.

گورمن گفته که قصد دارد جزییات بیشتری در مورد ویژگی‌های iOS 18 و تغییراتی که در آینده برنامه‌ریزی شده‌اند به اشتراک بگذارد، اما ما پیش‌تر در مورد دو ویژگی جدید که احتمالا در این به‌روزرسانی گنجانده شده‌اند، می‌دانیم و در زیر آنها را تشریح کرده‌ایم.

iOS 18 در ماه سپتامبر (شهریور۱۴۰۳) عرضه خواهد شد و اولین نسخه بتا برای توسعه دهندگان در کنفرانس سالانه توسعه دهندگان اپل WWDC در ماه ژوئن (خرداد ۱۴۰۳) منتشر خواهد شد.

پشتیبانی از RCS

در نوامبر ۲۰۲۳ (آذر ماه)، اپل اعلام کرد که از استاندارد پیام‌رسانی بین پلتفرمی RCS در اپلیکیشن Messages در آی‌فون در سال ۲۰۲۴ پشتیبانی می‌کند، بنابراین احتمال دارد بر اساس آن بازه زمانی، این یکی از ویژگی‌های iOS 18 باشد.

پشتیبانی از RCS باید منجر به بهبودهای زیر در تجربه پیام‌رسانی پیش‌فرض بین آی‌فون و دستگاه‌های اندرویدی شود:

عکس و فیلم با وضوح بالاتر

پیام‌های صوتی

نشانگرهای تایپ

گزارش خوانده شدن پیام توسط گیرنده

پیام رسانی وای فای بین آیفون و دستگاه‌های اندرویدی

چت‌های گروهی بهبودیافته، از جمله امکان ترک مکالمه‌ای که شامل کاربران اندروید می‌شود برای کاربران آیفون

رمزگذاری بهبود یافته در مقایسه با پیامک

این ویژگی‌های مدرن در حال حاضر برای مکالمات آی‌فون به آی‌فون با حباب‌های آبی، از طریق iMessage در دسترس هستند و بسیاری از ویژگی‌ها در برنامه‌های پیام‌رسان شخص ثالث، مانند واتس‌اپ و تلگرام نیز در دسترس هستند. پشتیبانی از RCS در آی‌فون، این ویژگی‌ها را به حباب‌های سبز در برنامه پیام‌ها گسترش می‌دهد.

سیری هوشمندتر

گورمن انتظار دارد که iOS 18 دارای فناوری هوش مصنوعی مولد باشد که «باید نحوه عملکرد سیری و اپلیکیشن Messages را بهبود بخشد که سوالات و جملات را به صورت خودکار تکمیل کند». او گفته که اپل همچنین ویژگی‌های مولد هوش مصنوعی را برای سایر برنامه‌ها در سراسر پلتفرم‌های خود از جمله اپل موزیک، Pages، Keynote و Xcode بررسی کرده است.

به تازگی هم The Information گزارش داده که اپل قصد دارد مدل‌های زبانی بزرگ را در سیری بگنجاند تا به کاربران اجازه دهد کارهای پیچیده را خودکار کنند، ویژگی که شامل یکپارچگی عمیق‌تر با برنامه Shortcuts است. در این گزارش آمده است که انتظار می‌رود این ویژگی در به‌روزرسانی نرم‌افزار آی‌فون در سال ۲۰۲۴ منتشر شود که واضح است همان iOS 18 خواهد بود.

در سال ۲۰۲۲ زمانی که شرکت OpenAI هوش مصنوعی ChatGPT (یک ربات چت که می‌توانست به سوالات و سایر درخواست‌ها پاسخ دهد) را خلق کرد، محبوبیت هوش مصنوعی مولد افزایش یافت. گوگل و مایکروسافت سال گذشته چت ربات‌های مشابهی را منتشر کردند و به تبع آن شرکت‌های بیشتری وارد این فضا شدند. چت ربات‌ها بر روی مدل‌های زبانی بزرگ آموزش داده شده‌اند و این موضوع به آنها امکان می‌دهد مانند یک انسان پاسخ دهند.

برچسب: Apple, IOS, IOS 18
نوشته‌های مرتبط
ارسال نظر
پاسخ دهید
لطفا برای ارسال نظر وارد شوید.

حساب کاربری

فهرست

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود به سیستم