برای محصولات بیشتر کلیک کنید.
هیچ محصولی پیدا نشد.

اسنپدراگون ۸ نسل ۴ شما را شگفت‌زده خواهد کرد!

سخت‌افزار نسل فعلی کوالکام، اسنپدراگون ۸ نسل سه، یکی از قدرتمندترین تراشه‌های بازار اندرویدی‌ها محسوب می‌شود که در گوشی‌های پرچمدار مختلفی مانند گلکسی اس اسنپ۲۴ اولترا، وان پلاس ۱۲ و شیائومی ۱۱۴ پرو به کار رفته است.

انتظار داریم که نسل جدید این تراشه موسوم به اسنپدراگون ۸ نسل چهار در در ماه اکتبر سال ۲۰۲۴ میلادی معرفی شود. شایعات ادعا کرده‌اند که تراشه نسل بعدی کوالکام از هسته‌های اختصاصی این شرکت یعنی Oryon بهره خواهد برد. 

اخیرا گزارشی در دسترس قرار گرفت مبنی بر این که نمونه مهندسی تراشه اسنپدراگون ۸ نسل چهار از قدرت بسیار بالایی در بخش پردازش‌های گرافیکی بهره می‌برد. در این رابطه، یک دستگاه مجهز به تراشه نسل بعدی کوالکام ظاهرا موفق شده که بازی Genshin Impact را به مدت ۴۵ دقیقه و در رزولوشن فول اچ‌دی اجرا کند. نرخ فریم ریت در تمام مدت پایدار بوده و برابر با ۶۰ فریم بر ثانیه گزارش شده است. 

حالا کاربری به نام Negativonehero تصویری از بنچمارک گیک‌بنچ اسنپدراگون ۸ نسل چهار را در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) به اشتراک گذاشته که خبر از قدرت پردازشی چشمگیر این تراشه می‌دهد.

نتایج بنچمارک گیک‌بنچ ۶ نشان داده‌اند که اسنپدراگون ۸ نسل چهار در تست‌های تک هسته‌ای و چند هسته‌ای به ترتیب امتیازهای ۲۸۴۵ و ۱۰٬۶۲۸ را به خود اختصاص داده است. برای مقایسه، تراشه اسنپدراگون ۸ نسل سه موجود در گلکسی اس ۲۴ اولترا در بخش چند هسته‌ای امتیاز ۷۲۴۹ را کسب کرده است. از سوی دیگر، تراشه A17 پرو آيفون ۱۵ پرو مکس نیز در بخش مشابه امتیاز ۷۲۸۱ را ثبت کرده است. 

نکته قابل توجه بنچمارک اسنپدراگون ۸ نسل چهار به امتیاز آن در بخش چند هسته‌ای مربوط می‌شود. همانطور که می‌دانیم، مک بوک پرو مجهز به تراشه M3 در گیک‌بنچ ۶ امتیاز ۱۰٬۷۶۲ را در تست چند هسته‌ای کسب کرده است. در واقع، اسنپدراگون ۸ نسل چهار عملکردی در حد تراشه پرچمدار اپل از خود نشان داده است. 

شایعه‌ شده که کوالکام در نظر دارد به مانند استراتژی مدیاتک هسته‌های کم مصرف را از تراشه اسنپدراگون ۸ نسل چهار حذف کند. در این راستا، تراشه کوالکام که با اسم رمز Sun شناخته‌ می‌شود احتمالا از دو هسته اصلی Phoenix و شش هسته پردازشی Phoenix بهره خواهد برد. 

برای یادآوری، تراشه دایمنسیتی ۹۳۰۰ مدیاتک از چهار هسته کورتکس X4 و چهار هسته کورتکس A720 برخوردار شده است. از سوی دیگر، دایمنسیتی ۹۴۰۰ نیز بدون هسته‌های کم مصرف همراه خواهد شد و از سه هسته اصلی کورتکس X5 و پنج هسته پردازشی کورتکس بهره خواهد برد. 

تراشه اسنپدراگون ۸ نسل چهار برپایه فرآیند بهبودیافته ۳ نانومتری TSMC توسعه داده خواهد شد. به علاوه، تراشه کوالکام در تست‌های فنی آنتوتو نیز امتیاز قابل توجه ۳٬۱۳۳٬۵۷۰ را ثبت کرده است. 

برچسب: SNAPDRAGON
نوشته‌های مرتبط
ارسال نظر
پاسخ دهید
لطفا برای ارسال نظر وارد شوید.

حساب کاربری

فهرست

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود به سیستم