برای محصولات بیشتر کلیک کنید.
هیچ محصولی پیدا نشد.

بازار تبلت همچنان روند نزولی دارد؛ اپل تنها برند با رشد مثبت

موسسه آماری و تحلیلی Canalys در گزارش جدید خود به بررسی بازار تبلت‌ها در سه‌ماهه دوم سال ۲۰۲۳ یعنی بازه زمانی آوریل تا ژوئن (بازه اواخر فروردین تا اوایل تیر) پرداخته است. در این بازه زمانی، شرایط بازار تبلت‌ها پس از پایان همه‌گیری کرونا بهبود پیدا نکرده و حتی در مقایسه با سال قبل میزان فروش در حدود ۱۰ درصد کاهش داشته است.

همانطور که می‌دانیم، در دوران کرونا آموزش و کار به صورت غیرحضوری انجام می‌شد. در این راستا، کارمندان و دانش‌آموزان برای انجام کارهای خود روی به تبلت‌ها آوردند چرا که این محصولات به لطف نمایشگر بزرگ و پردازنده‌ کارآمد از پس اکثر تسک‌های پردازشی معمولی برمی‌آیند.

در سه‌ماهه دوم سال ۲۰۲۳، حدود ۳۱ میلیون واحد تبلت به فروش رفته که از سال ۲۰۲۰ به پایین‌ترین حد خود رسیده است. البته در مقایسه با سه‌ماهه اول سال جاری میلادی، شرایط بازار به طور جزئی بهتر شده است چرا که در فصل نخست سال ۲۰۲۳ بازار تبلت‌ها با رشد منفی ۱۳ درصدی مواجه شده بود.

مطابق انتظار، اپل در سه‌ماهه دوم سال ۲۰۲۳ با عرضه ۱۲٫۳۵ میلیون واحد از سری آیپد به پرفروش‌ترین برند بازار بدل شده است. سهم بازار اپل در این بازه زمانی برابر با ۳۹٫۸ درصد گزارش شده است. برای مقایسه، کوپرتینونشین‌ها در فصل دوم سال ۲۰۲۲ حدود ۱۲٫۱۰ واحد تبلت فروخته‌اند که سهم ۳۴٫۹ درصدی از بازار را برای غول فناوری آمریکایی به ارمغان آورده است. با این آمار و ارقام، اپل رشد سالانه جزئی ۲ درصدی را ثبت کرده است. در واقع، اپل تنها برندی بازار به شمار می‌رود که رشد مثبت داشته است.

در جایگاه دوم لیست Canalys، برند سامسونگ قرار گرفته است که در سه‌ماهه دوم سال ۲۰۲۳ حدود ۶٫۰۱ میلیون واحد تبلت عرضه کرده است. به نسبت فروش ۶٫۹۵ میلیون واحدی سه‌ماهه دوم سال ۲۰۲۲، میزان فروش غول فناوری کره ۱۳ درصد افت داشته است. سهم بازار سامسونگ نیز از ۲۰ درصد سال ۲۰۲۲ به ۱۸٫۸ درصد در سال جاری رسیده است.

علی‌رغم افت فروش ۳۳٫۴ درصدی به نسبت سال گذشته، آمازون با عرضه ۲٫۲۱ میلیون تبلت در سه‌ماهه دوم سال ۲۰۲۳ جایگاه سوم لیست Cnalays را به خود اختصاص داده است. این برند در این بازه زمانی حدود ۶٫۹ درصد از سهم بازار را به خود اختصاص داده است.

در رده چهارم، برند لنوو دیده می‌شود که با فروش ۲٫۱۴ میلیون تبلت حدود ۶٫۷ درصد از بازار را در اختیار گرفته است. در مقایسه با سال گذشته، میزان فروش برند لنوو ۳۹٫۱ درصد کاهش داشته است. در جایگاه پنجم نیز هواوی قرار گرفته که با فروش ۱٫۶ میلیون تبلت سهم ۵٫۲ درصدی از بازار را به خود اختصاص داده است. نکته قابل توجه گزارش Canalys رشد سهم بازار هواوی به نسبت سال گذشته است.

هیمانی ماکا، مدیر بخش تحقیقات Canalys ادعا کرد که علی‌رغم افت فروش شدید تبلت‌ها از زمان پایان همه‌گیری کرونا، این محصولات همچنان مورد توجه برخی از کاربران هستند. با توجه به شرایط ناپایدار بازار کامپیوترهای شخصی و گوشی‌های هوشمند، تبلت‌ها به یک ابزار ثانویه درآمد زایی برای تولید‌کنندگان بدل شده‌اند. طبق پیش‌بینی‌ها، بازار تبلت‌ها در نیمه دوم سال شرایط بهتری پیدا خواهد کرد چرا که در آن زمان شاهد معرفی و عرضه محصولات جدید خواهیم بود.

برچسب: Apple, TABLET, TABLET MARKET
نوشته‌های مرتبط
ارسال نظر
پاسخ دهید
لطفا برای ارسال نظر وارد شوید.

حساب کاربری

فهرست

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود به سیستم