برای محصولات بیشتر کلیک کنید.
هیچ محصولی پیدا نشد.

گوگل پیکسل 8a: زمان عرضه، قیمت، شایعات و آنچه که از این گوشی انتظار داریم

اولین باری که گوگل گوشی‌های سری A را عرضه کرد، در سال ۲۰۱۹ بود که شاهد معرفی پیکسل 3a و 3a XL بودیم. در آن زمان این دستگاه‌ها از بهترین گوشی های اندرویدی بودند که می‌توانستید با قیمت مناسب تهیه کنید. از آن زمان تاکنون، گوگل هر ساله یک پیکسل جدید از سری A را عرضه می‌کند. با این تفاسیر آیا می‌توان انتظار داشت که تضمینی برای عرضه پیکسل 8a در سال ۲۰۲۴ وجود دارد؟ ممکن است در مورد این سری، همه چیز به این سادگی که فکر می‌کنیم نباشد.

در این پست همه شایعات معتبری را که تا به جال در رابطه با پیکسل 8a دیده‌ایم جمع‌اوری کرده‌ایم که شامل اطلاعاتی هم می‌شود که چرا ممکن است این گوشی عرضه نشود.

اصلا گوگل پیکسل 8a عرضه خواهد شد؟

تاکنون در مورد همه گوشی‌های سری پیکسل A جواب بله بود، با این حال همه چیز در مورد پیکسل 8a چندان هم مشخص نیست.

در اواخر سال ۲۰۲۲، یک منبع ناشناس اما با دانش داخلی بسیار خوب گفت که برنامه‌های گوگل برای پیکسل 8a در حال اجرا است؛ این شرکت نام رمز «akita» را برای این محصول برگزیده که طرح نامگذاری پیکسل‌ها با تم حیوانات گوگل را ادامه می‌دهد، اما نکته مهم اینجاست که گوگل خود را متعهد به عرضه این محصول نمی‌داند.

در واقع این احتمال وجود دارد که پیکسل 8a کنار گذاشته شود، زیرا گوگل قصد دارد برنامه‌های خود را برای پیکسل‌های مقرون به صرفه ارزیابی کند.

در عوض گوگل ممکن اسن به یک برنامه دوسالانه برای دستگاه‌های پیکسل سری A حرکت کند، یعنی این سری محصولات را هر دو سال یک بار عرضه کند. این امر موجب می‌شود که گوشی های سری A با برنامه محصول رقیب، یعنی آیفون SE هماهنگی بیشتری داشته باشد.

جدیدترین آیفون SE اپل مربوط به سال ۲۰۲۲ است و قبل از آن آیفون SE 2020 را داشتیم. ظاهرا اگر اپل این موضوع را ادامه دهد، آیفون SE نسل چهارم باید در سال ۲۰۲۴ یا سال ۲۰۲۵ عرضه شود. حال با توجه به اینکه گوگل پیکسل 7a را در سال ۲۰۲۳ عرضه کرد، روی کاغذ باید سری بعدی پیکسل A را در سال ۲۰۲۵ ببینیم و مشخص نیست که تا آن زمان پیکسل نام این محصول پیکسل 8a خواهد بود یا 9a. گوگل همچنین می‌تواند با حذف شماره برای این سری، کار خود را ساده‌تر کند و به نوعی تشخیص آن را برای کاربران بهتر کند.

اگر قرار باشد گوگل پیکسل 8a عرضه شود، چه زمانی عرضه خواهد شد؟

بیایید نگاهی به زمان عرضه پیکسل‌های سری A گذشته داشته باشیم:

  • پیکسل 3a و 3a XL: در تاریخ ۷ می ۲۰۱۹ (۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۸)
  • پیکسل 4a و 4a 5G: در تاریخ ۳ آگوست ۲۰۲۰ (۱۳ مرداد ۱۳۹۹)
  • پیکسل 5a: در تاریخ ۱۷ آگوست ۲۰۲۱ (۲۶ مرداد ۱۴۰۰)
  • پیکسل 6a: در تاریخ ۱۱ می ۲۰۲۲ (۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱)
  • پیکسل 7a: در تاریخ ۱۰ می ۲۰۲۳ (۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۲)

لیست بالا به روشنی محدوده ترجیحی گوگل برای رونمایی از پیکسل‌های سری A را نشان می‌دهد که مصادف با کنفرانس سالانه توسعه دهندگان I/O است. با این حال به دلیل همه‌گیری کرونا، گوگل مجبور شد چند مدل از پیکسل‌های سری A را در اواخر سال روانه بازار کند. اما حالا که دیگر همه‌گیری وجود ندارد، اگر قرار باشد پیکسل 8a عرضه شود، به احتمال قوی این موضوع در ماه می سال ۲۰۲۴ (اردیبهشت ۱۴۰۳) رخ خواهد داد، یعنی تقریبا ۶ ماه پس از عرضه اولیه پیکسل ۸.

گوگل پیکسل 8a چه مشخصات و ویژگی‌هایی خواهد داشت؟

هرچیزی که در زیر می‌گوییم بر اساس کارهایی است که گوگل پیش‌تر انجام داده، بنابراین از آنجایی که ممکن است پیکسل 8a هرگز عرضه نشود، بسیاری از این حدس و گمان‌ها ممکن است نادرست باشد.

طراحی

با نگاهی به پیکسل 6a و پیکسل 7a، می‌توان براورد کرد که پیکسل 8a بسیار شبیه به پیکسل 8 خواهد بود و خوشبختانه چیزهای زیادی در مورد طراحی پیکسل ۸ می‌دانیم، از جمله اینکه این گوشی تقریبا مشابه پیکسل ۷ است، اگرچه در کل ابعاد کمی کوچکتر دارد.

بنابارین اگر پیکسل 8a معرفی شود، انتظار می‌رود که شبیه به پیکسل 7a باشد که تصاویر آن نیز در این مقاله آمده است؛ این گوشی احتمالا کمی بزرگتر از پیکسل ۸ و دارای مواد اولیه ارزان‌تری از جمله قسمت پشتی پلاستیکی خواهد بود. همچنین در مقایسه با پیکسل ۸، حاشیه‌های ضخیم‌تر و صفحه نمایش کیفیت پایین‌تری خواهد داشت.

دوربین‌ها

از مجموعه اطلاعات فاش شده از منابع قابل اعتمادی که تاکنون دیده‌ایم، می‌توان حدس زد که سیستم دوربین پیکسل ۸، تقریبا مشابه پیکسل ۷ است. تنها ارتقای قابل توجه تغییر از سنسور JN1 سامسونگ به سنسور جدیدتر JN2 خواهد بود، اما به نظر می‌رسد تمام مشخصات دیگر بدون تغییر باقی بماند.

به دلیل ماهیت گوشی‌های سری A، پیکسل 8a نمی‌تواند سیستم دوربینی برابر با پیکسل ۸ داشته باشد؛ به این ترتیب ما انتظار داریم یا همان سیستم دوربینی را که در پیکسل 7a دیده‌ایم، استفاده شود یا اینکه نهایتا شاهد یک ارتقای جزیی باشیم. لازم به ذکر است که دوربین‌های پیکسل 7a شامل یک دوربین اصلی ۶۴ مگاپیکسلی، یک دوربین اولترا واید ۱۲ مگاپیکسلی و یک دوربین سلفی ۱۳ مگاپیکسلی است.

توجه داشته باشید که نرم افزاری که دوربین را در همه پیکسل‌ها تغذیه می‌کند، در همه مدل‌های پیکسل یکسان است، که خبر خوبی می‌تواند باشد. بنابراین پیکسل 8a باید بتواند هر کاری را که پیکسل ۸ می‌تواند انجام دهد، مگر اینکه سخت افزار ارائه شده در آن، آن را محدود کند.

مشخصات و ویژگی‌ها

از زمانی که گوگل برای اولین بار تراشه تنسور خود را در سال ۲۰۲۱ راه اندازی کرد، همه گوشی‌های سری A نیز از همین سری تراشه‌ها بهره برده‌اند. این بدان معنا است که پیکسل 8a باید دارای تراشه تنسور G3 باشد که البته هنوز معرفی نشده  و انتظار داریم با سری پیکسل ۸ معرفی شود.

به لطف افشای اطلاعات، ما در حال حاضر اطلاعات زیادی در مورد G3 داریم. این تراشه قدرتمندترین پردازنده تنسور گوگل خواهد بود که بازی، عکاسی و هوش مصنوعی را بهبود می‌بخشد.

ما کاملا اطمینان داریم که گزینه‌های رم و فضای ذخیره‌سازی، امسال با پیکسل ۸ تغییر نخواهند کرد. این بدان معناست که همان گزینه‌هایی که برای پیکسل 7a وجود داشت، یعنی ۸ گیگابایت رم و حداقل حافظه داخلی ۱۲۸ گیگ، در مورد پیکسل 8a نیز صدق می‌کند. در مورد پشتیبانی از کارت حافظه نیز بعید است که در پیکسل 8a شاهد آن باشیم، زیرا هیچ گوشی پیکسلی تا به حال این مورد را نداشته است.

گوگل در پیکسل 7a برای اولین پشتیبانی از شارژ بی‌سیم را هرچند با سرعت کم، ارائه کرد. همچنین نرخ بروزرسانی نمایشگر ۹۰ هرتزی نیز از دیگر ویژگی‌های این گوشی بود. با توجه به اینکه معرفی این قابلیت در یک و حذف آن در نسل بعدی امری بعید است، می‌توان به طور منطقی اطمینان داشت که هردوی این ویژگی‌ها در پیکسل 8a نیز گنجانده خواهد شد.

همچنین احتمالا مانند پیکسل ۸ و پیکسل ۸ پرو، پیکسل 8a هم با اندروید ۱۴ عرضه می‌شود. گوگل اعلام نکرده که تعهدات خود را برای ارتقای پیکسل‌ها در سال جاری تغییر خواهد داد، بنابراین انتظار داریم این گوشی‌ها نیز از ۳ ارتقای اندروید جدید و ۵ سال وصله‌های امنیتی برخوردار باشند.

قیمت گوگل پیکسل 8a چقدر خواهد بود؟

قیمت پیکسل‌های سری A در سال‌های گذشته به شرح زیر است:

  • پیکسل 3a و 3a XL: به ترتیب ۳۹۹ و ۴۷۹ دلار
  • پیکسل 4a و 4a 5G: به ترتیب ۳۴۹ و ۴۹۹ دلار
  • پیکسل 5a: به میزان ۴۴۹ دلار
  • پیکسل 6a: به میزان ۴۴۹ دلار
  • پیکسل 7a: به میزان ۴۹۹ دلار

لیست بالا نشان می‌دهد که هرگز پیکسل‌های سری A بیش از ۵۰۰ دلار نبوده‌اند. بنابراین پیکسل 8a اگر واقعا عرضه شود، احتمالا با همان قیمت پیکسل 7a یعنی ۴۹۹ دلار عرضه خواهد شد.

این امکان وجود دارد که سری اصلی پیکسل ۸ امسال گرانتر باشد. اما بعید به نظر می‌رسد که گوگل امسال قیمت سری مقرون به صرفه خود را بالا ببرد.

آیا معقول است که برای پیکسل 8a صبر کرد؟

با توجه به اینکه اصلا نمی‌دانیم گوگل قرار است پیکسل 8a را در سال ۲۰۲۳ عرضه کند یا خیر، بهتر است که اگر به دنبال یک گوشی مقرون به صرفه هستید، منتظر نمانید.

یکی از بهترین جایگزین‌ها برای پیکسل 8a، خود پیکسل 7a است که تقریبا همه چیزهایی را که در یک گوشی مدرن اندرویدی نیاز دارید، از جمله شارژ بی‌سیم و صفحه نمایش با نرخ تازه‌سازی بالا، ارائه می‌دهد. با این حال دوربین، نمایشگر و کیفیت ساخت کلی آن نسبت به پیکسل ۷ پایین‌تر است، هرچند که به تبع آن پیکسل ۷ خیلی گرانتر است.

همچنین ممکن است توصیه شود تا اکتبر صبر کنید، تا ببینیم گوگل بری پیکسل ۸ چه مواردی را در نظر گرفته است، زیرا خود پیکسل ۸ ممکن است گزینه مناسبتری نسبت به پیکسل 7a باشد. علاوه بر این عرضه سری پیکسل ۸ بدون شک منجر به ارزانتر شدن پیکسل ۷ می‌شود و به شما این امکان را می‌دهد که پیکسل ۷ یا حتی پیکسل ۷ پرو را با قیمت بهتر خریداری کنید.

از سوی دیگر اگر مشکلی با گوشی‌های غیر گوکل ندارید، پیشنهاد ما گلکسی A54 5G سامسونگ با قیمت حدودی ۴۰۰ دلار است که ویژگی‌های رقابتی با پیکسل 7a دارد. به علاوه اینکه سامسونگ برای آن تعهد طولانی‌تری در بروزرسانی نرم افزار و ویژگی‌های رابط کاربری One UI داده است.

برچسب: google, pixel 8, GOOGLE PIXEL8
نوشته‌های مرتبط
ارسال نظر
پاسخ دهید
لطفا برای ارسال نظر وارد شوید.

حساب کاربری

فهرست

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود به سیستم