برای محصولات بیشتر کلیک کنید.
هیچ محصولی پیدا نشد.

هم‌بنیان‌گذار گوگل برای تقویت طرح هوش‌ مصنوعی خود به این شرکت بازگشت

شرکت مادر گوگل، یعنی آلفابت، در سال ۲۰۱۹ اعلام کرد که دو بنیان‌گذار گوگل، لری پیج و سرگی برین، برای همیشه این شرکت را ترک کردند. با وجود اینکه این دو فرد دیگر در شرکت گوگل حضور ندارند اما توانایی تصمیم‌گیری و رای دادن در مسیر شرکت همچنان برای آن‌ها مقدور است. 

موسس‌های گوگل از زمان خروج خود از شرکت تاثیر مستقیمی در روند و شکل‌گیری تصمیمات نداشته‌ند و بیشتر تلاش کردند تا از دخالت در کارهای شرکت دوری بجویند. با این حال آقای برین تصمیم گرفته است تا بار دیگر برای کمک به شرکتی که خود تاسیس کرده دست به کار شود. تلاش‌های او تماما در زمینه هوش مصنوعی خواهد بود و او دخالتی در بخش‌های دیگر ندارد.

طبق گفته کارکنان گوگل، برین به صورت متوالی ۳ الی ۴ بار در هفته به دفتر خود می‌آید. حضور او در شرکت از زمان هیجان و شوق برای چت جی‌پی‌تی شروع شد و بنا به دلایل نامعلومی وی تصمیم گرفت تا دوباره در شرکت حضور یابد. اگر به یاد داشته باشید محبوبیت چت جی‌پی‌تی باعث سقوط سهام گوگل و ایجاد ترس در سهام دارها شده بود. طبق گزارش‌ها سهام دارها این تکنولوژی را یک خطر بزرگ برای تجارت گوگل می‌دیدند و مدیر عامل گوگل، ساندر پیچای، باقی پروژه‌ها را متوقف کرد تا اعضای آن‌ها روی ابزارهای هوش مصنوعی متمرکز شوند.

احتملا حضور برین در آن زمان برای آرام کردن سهام دارها بوده است. با این حال بعد از گذشت از بحران حضور وی در گوگل ادامه یافت و به‌نظر می‌رسد که ادامه دار باشد چرا که طبق گفته‌ها وی هم اکنون مدیریت تیم پشت Gemini را برعهده دارد. Gemini هوش مصنوعی نسل بعد گوگل است که قرار است از گوگل بارد تا چت جی‌پی‌تی را زمین بزند. وی همچنین به طور فراگیر در حال استخدام محقق‌ها در این زمینه است چرا که مدتی پیش به دلیل فشارهای مالی ناشی از کرونا گوگل مجبور شد تا تعداد زیادی از نیرو‌های خود را تعدیل کند.

با برگشت برین به این شرکت چشم‌ها به پیچای دوخته شده است. باید دید که او چه احساسی درباره برگشت یکی از موسس‌های گوگل به شرکت دارد. البته به گفته رسانه‌های مختلف پیچای نه تنها مشکلی با برگشت برین ندارد، بلکه بسیار از این اتفاق استقبال می‌کند زیرا در آمدن از بحران هوش مصنوعی برای او اولویت اول و آخر است. گوگل تمرکز بسیار زیادی روی هوش مصنوعی دارد و پروژه‌های بسیار بزرگی را در دست ساخت دارد. متمرکز شدن روی این پروژه‌های نیاز به مدیریت درست دارد و پیچای به عنوان یک فرد توانایی مدیریت تمامی این پروژه ها را ندارد. به همین دلیل استفاد از فرد با تجربه مانند برین اتفاق بسیار خرسندی برای وی است.

گوگل در حال حاضر نزدیک به ۲۰ پروژه مختلف مبتنی بر هوش مصنوعی دارد که قرار است امسال معرفی بشوند. این پروژه‌ها کوچک و بزرگ هستند و قرار نیست تمام آن‌ها مبتنی بر زبان باشند. برای مثال، در گوشی‌های پیکسل به تازگی از یک هوش مصنوعی برای ساخت والپیپر استفاده شده که طرفداران زیادی دارد. احتمال می‌رود که بسیاری از این پروژه‌های هیجان انگیز تا پایان سال میلادی جاری معرفی و عرضه شوند. باید دید گوگل چگونه ترافیک به وجود آمده در محصولات هوش مصنوعی خود را مدیریت می‌کند و برنامه‌های بزرگ این شرکت مانند Gemini تا چه اندازه قابل اتکا هستند.

مطمئنا پروژه‌ای مانند Gemini از هر نظر بزرگ و پرخرج است که باعث شده تا موسس این شرکت بعد از ۴ سال دوری دوباره به این شرکت برگردد. تنها زمان مشخص می‌کند که چه راهی در انتظار پروژه‌های هوش مصنوعی گوگل است و چه انتظاراتی از ان می‌توان داشت.

برچسب: AI, google, bard, GOOGLE GEMINI, GEMINI
نوشته‌های مرتبط
ارسال نظر
پاسخ دهید
لطفا برای ارسال نظر وارد شوید.

حساب کاربری

فهرست

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود به سیستم