برای محصولات بیشتر کلیک کنید.
هیچ محصولی پیدا نشد.

گوگل در حال کار روی نسخه‌ای تحول یافته از حالت پرواز است

شرکت گوگل به تازگی پتنت جدیدی را برای خلق یک حالت پرواز هوشمند ثبت کرده است. گوگل قصد داشته تا با استفاده از سنسور‌های گوشی و رصد کردن عواملی چون سرعت و شتاب، میزان فشار هوا و شناخت صداهای مخصوص داخل کابین هواپیما، امکان فعالسازی حالت پرواز در گوشی کاربران به صورت خودکار را فراهم کند.

جزئیات این پتنت که توسط Parkifly منتشر شده‌اند؛ نشان می‌دهند که گوشی با سنجش کاهش فشار هوا و همچنین افزایش شتاب و سرعت کاربر، امکان فعالسازی حالت پرواز هوشمند را خواهد داشت. البته همانطور که پیش‌تر به آن اشاره کردیم؛ گوشی عوامل دیگری مانند صدای موتور هواپیما، سیگنال‌های رادیویی متفاوت و حتی وضعیت رزرو بلیت اینترنتی توسط کاربران را نیز بررسی می‌کند!

پس از اینکه دستگاه از اینکه کاربر در حال پرواز است مطمئن شود؛ به طور خودکار حالت پرواز هوشمند را فعال خواهد کرد. پس از فعالسازی این حالت، اتصال کاربر به وای فای و بلوتوث حفظ شده و تنها سیگنال‌های رادیویی متوقف می‌شوند. در حال حاضر پس از فعال کردن حالت پرواز در گوشی‌های با سیستم عامل iOS یا اندروید، وای فای و بلوتوث به طور خودکار خاموش می‌شوند و کاربر باید شخصا آن‌ها را فعال کند.

این حالت همچنین قابلیت دیگری را نیز ارائه داده تا فشار کمتری به اینترنت وای فای محدود درون هواپیما وارد شود. به گفته گوگل، پروسه‌هایی مانند بک‌-آپ گرفتن از اطلاعات و عکس‌های کاربر که پهنای باند فراوانی را به خود اختصاص می‌دهند؛ موجب فشار بیش از حد به وای فای درون پرواز و کاهش سرعت آن برای سایر کاربران می‌شوند. حالت پرواز هوشمند، از انجام اینگونه پروسه‌های پرفشار در حین پرواز جلوگیری کرده تا تمامی کاربران امکان استفاده از اینترنت را داشته باشند.

با وجودی که کاربرد‌های این قابلیت جدید نسبتا محدود هستند؛ باید گفت که این ایده جالبی از سوی گوگل محسوب شده و امیدواریم که به زودی آن را در سیستم عامل اندروید ببینیم.

درباره این پتنت جدید شرکت گوگل چه فکر می‌کنید؟ به عقیده شما، حالت پرواز هوشمند کاربرد خاصی خواهد داشت یا خیر؟

برچسب: google, AIRPLANE MODE, AIRPLANE
نوشته‌های مرتبط
ارسال نظر
پاسخ دهید
لطفا برای ارسال نظر وارد شوید.

حساب کاربری

فهرست

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود به سیستم