برای محصولات بیشتر کلیک کنید.
هیچ محصولی پیدا نشد.

ویوو در بزرگ‌ترین بازار گوشی‌های هوشمند موفق به شکست اپل شده است!

موسسه آماری و تحلیلی Canalys در جدیدترین گزارش خود به بررسی بازار گوشی‌های هوشمند کشور چین در بازه زمانی ماه آوریل تا ژوئن (سه‌ماهه دوم) پرداخته است. مطابق انتظار، بازار این کشور در مقایسه با سه‌ماهه دوم سال گذشته میلادی حدود ۵ درصد کاهش داشته است. در سه‌ماهه دوم سال ۲۰۲۳ حدود ۶۴٫۳ میلیون واحد گوشی عرضه شده که در مقایسه با فروش ۶۷٫۴ میلیون واحد سال ۲۰۲۲، حدود ۳٫۱ میلیون دستگاه کاهش پیدا کرده است.

نکته قابل توجه گزارش Canalys این است که ویوو موفق به شکست اپل در بازار چین شده است در حالی که اپل قبلا لقب بهترین برند بازار چین را در اختیار خود داشته است. به لطف فروش موفق ویوو X فلیپ و ویوو X فولد ۲، ویوو در سه‌ماهه دوم سال ۲۰۲۳ حدود ۱۸ درصد از سهم بازار را به خود اختصاص داده است. در این بازه زمانی، ویوو حدود ۱۱٫۴ میلیون دستگاه عرضه کرده است.

در رده دوم نیز برند اوپو قرار دارد که با در اختیار داشتن سهم ۱۸ درصدی از بازار، ۱۱٫۴ میلیون گوشی فروخته است. البته دو برند ویوو و اوپو به ترتیب با رشد منفی ۱۴ و ۴ درصدی مواجه شده‌اند که خبر از شرایط نه چندان خوب بازار می‌دهد.

اپل در سه‌ماهه دوم سال جاری در رده سوم پرفروش‌ترین برندهای بازار چین قرار گرفته و موفق به ثبت رشد ۵ درصدی به نسبت سال گذشته  شده است. با سهم ۱۶ درصدی، اپل ۱۰٫۴ میلیون گوشی روانه بازار چین کرده است. در واقع، اپل تنها برند بازار چین است که رشد مثبت داشته است.

بعد از اپل، برند آنر قرار گرفته است که سهم ۱۶ درصدی از بازار را در اختیار دارد و ۱۰٫۳ میلیون گوشی را عرضه کرده است. برخلاف اپل، میزان فروش گوشی‌های آنر افت چشمگیر ۲۱ درصدی را تجربه کرده است. در رتبه پنجم، شیائومی با سهم ۱۳ درصدی قرار دارد که ۸٫۶ میلیون دستگاه را فروخته است.

خانم امبر لیو، تحلیلگر وبسایت Canalys، ادعا کرده است که کاربران چینی تمایل بیشتری برای خرید محصولات باکیفیت و رده بالا دارند. در این راستا، میانگین قیمت فروش گوشی در بازار چین به فراتر ۴۵۰ دلار رفته است که نشان می‌دهد کاربران حاضرند برای محصولات رده بالا هزینه زیادتری را پرداخت کنند.

خانم لیو اعلام کرده است که تولیدکنندگان از نوآوری در صنعت گوشی‌های هوشمند سود زیادی خواهند برد. برای مثال، گوشی‌های تاشو مانند آنر مجیک V2، ویوو X فولد ۲ و هواوی میت X3 که اخیرا معرفی شده‌اند توجه به کاربران زیادی را به سوی خود جلب کرده‌اند.

در نهایت باید اشاره کرد که انتظار می‌رود بازار چین در نیمه دوم سال جاری میلادی شرایط بهتری پیدا کند. در این راستا، یک تحلیلگر اذعان داشته است که تولیدکنندگان باید در نیمه دوم سال ۲۰۲۳ محصولات مهمی را عرضه کنند تا از شرایط بهبودیافته بازار نهایت استفاده را ببرند. در حال حاضر، بازار چین بزرگ‌ترین بازار گوشی‌های هوشمند در جهان است. 

برچسب: Apple, vivo, SMARTPHONE
نوشته‌های مرتبط
ارسال نظر
پاسخ دهید
لطفا برای ارسال نظر وارد شوید.

حساب کاربری

فهرست

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود به سیستم