برای محصولات بیشتر کلیک کنید.
هیچ محصولی پیدا نشد.

گلکسی اس ۲۴ الترا احتمالا از شارژ ۶۵ واتی پشتیبانی خواهد کرد

سامسونگ در سال ۲۰۱۹ اولین گوشی مجهز به شارژ ۴۵ واتی خود به نام گلکسی نوت ۱۰ پلاس را معرفی و روانه بازار کرد. از آن زمان تا به امروز، سرعت شارژ پرچمدار‌های پرمیوم سامسونگ تغییر پیدا نکرده است و همچنان شاهد عرضه این محصولات با شارژ ۴۵ واتی هستیم. برای مثال، گلکسی اس ۲۳ اولترا که سال جاری میلادی معرفی شد نیز از شارژ ۴۵ واتی بهره می‌برد.

حالا اما به نظر می‌رسد سامسونگ با وام‌گیری از فناوری خودروهای برقی قصد دارد سرعت شارژ محصولات پرمیوم خود را به طرز چشمگیری افزایش دهد.

طبق گزارش افشاگری به نام RGcloudS، سامسونگ در گوشی‌های گلکسی اس ۲۴ پلاس و گلکسی اس ۲۴ اولترا از فناوری باتری انباشته (Stacked Battery) استفاده خواهد کرد که در خودروهای برقی به کار می‌رود. در این فناوری، اجزای باتری روی یکدیگر قرار می‌گیرند که باعث کاهش اندازه کلی باتری می‌شود. در عین حال، ظرفیت باتری نیز تا حدودی بیشتر می‌شود.

بزرگ‌ترین مزیت باتری‌های انباشته سرعت شارژ بالاتر آن‌ها است به طوریکه احتمال دارد گلکسی اس ۲۴ اولترا از شارژ ۶۵ واتی پشتیبانی کند. البته حجم باتری گلکسی اس ۲۴ پلاس و اس ۲۴ اولترا مشابه (۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت) خواهد بود ولی گوشی پرمیوم سامسونگ از یک سیستم‌ خنک‌کننده برای باتری استفاده خواهد کرد که باعث افزایش سرعت شارژ می‌شود.

ناگفته نماند که البته بهره‌گیری سامسونگ از فناوری باتری انباشته به زنجیره تامین بستگی دارد. در حال حاضر، سامسونگ در یک کارخانه چینی تست‌های مختلفی را روی این فناوری اجرا می‌کند تا از کارکرد درست آن مطمئن شود.

در نهایت باید اشاره کرد که گلکسی اس ۲۴ احتمالا به دلیل نبود ظرفیت تولید کافی همچنان با شارژ ۲۵ واتی عرضه خواهد شد. در صورت اطمینان سامسونگ از کارایی مناسب فناوری باتری انباشته، انتظار می‌رود شاهد به کارگیری این فناوری در گلکسی زد فلیپ ۶ و زد فولد ۶ باشیم. گزارش‌ها همچنین اذعان داشته‌اند که اپل در همه مدل‌های سری آیفون ۱۵ از باتری انباشته بهره خواهد برد.

برچسب: GALAXY S24, S24 ULTRA, 65W
نوشته‌های مرتبط
ارسال نظر
پاسخ دهید
لطفا برای ارسال نظر وارد شوید.

حساب کاربری

فهرست

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود به سیستم