برای محصولات بیشتر کلیک کنید.
هیچ محصولی پیدا نشد.

اگزینوس ۲۴۰۰ از قدرت پردازشی بالایی برخوردار خواهد بود

تا به امروز، تراشه‌های اختصاصی اگزینوس سامسونگ در گوشی‌های مختلف این برند شامل مدل‌های مقرون به صرفه، میان‌رده و پرچمدار به کار رفته است. با این وجود، تراشه‌های اگزینوس در برابر رقیب دیرینه خود یعنی تراشه‌های اسنپدراگون کوالکام حرفی برای گفتن ندارند و کاربران زیادی از عملکرد فنی دور از انتظار تراشه‌های اختصاصی سامسونگ شکایت داشته‌اند. حالا اما به نظر می‌رسد سامسونگ قصد دارد با معرفی و عرضه نسخه جدید سری تراشه‌های اگزینوس موسوم به اگزینوس ۲۴۰۰، بازگشت پرقدرتی به بازار داشته باشد.

افشاگری شناخته‌شده به نام RGcloudS با به اشتراک‌گذاری گزارشی در شبکه اجتماعی توئیتر ادعا کرده که سامسونگ هنوز کانفیگ نهایی و روش بسته‌بندی تراشه اگزینوس ۲۴۰۰ را نهایی نکرده است. با این وجود، این تراشه با بهبودهای فنی گسترده‌ای در مقایسه با نسل قبلی یعنی تراشه اگزینوس ۲۲۰۰ عرضه خواهد شد. به لطف این بهبودها، اگزینوس ۲۴۰۰ به رقیب اصلی تراشه‌هایی مانند A17 بایونیک، دایمنسیتی ۹۴۰۰ و اسنپدراگون ۸ نسل سه بدل خواهد شد. 

این افشاگر در ادامه گزارش خود اذعان داشت که اگزینوس ۲۴۰۰ از پردازنده مرکزی ده هسته‌ای بهره خواهد برد. البته هر ده هسته این تراشه به طور همزمان به فعالیت نمی‌پردازند و تعداد هسته‌های در حال استفاده با توجه به تسک‌های در حال اجرا بهینه‌سازی می‌شود. 

شایعات اولیه ادعا کرده‌اند که اگزینوس ۲۴۰۰ بر پایه روش بسته‌بندی Fo-WLP ساخته خواهد شد که باعث می‌شود سخت‌افزار نازک‌تر و کم‌مصرف‌تر شود. حالا اما RGcloudS اعلام کرده است که اگزینوس ۲۴۰۰ از فرآیند I-Cube برخوردار خواهد شد. 

در نهایت باید اشاره کرد که اگزینوس ۲۴۰۰ از یک هسته پرقدرت کورتکس X4، دو هسته پردازشی کورتکس A720 با سرعت کلاک بالا، سه هسته کورتکس A720 با سرعت کلاک پایین و چهار هسته کم مصرف کورتکس A520 استفاده خواهد کرد. اخیرا نیز نتایج یک بنچمارک نشان داد که اگزینوس ۲۴۰۰ عملکردی در حد تراشه M2 اپل خواهد داشت.

برچسب: exynos, Exynos 2400, 2400
نوشته‌های مرتبط
ارسال نظر
پاسخ دهید
لطفا برای ارسال نظر وارد شوید.

حساب کاربری

فهرست

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود به سیستم