برای محصولات بیشتر کلیک کنید.
هیچ محصولی پیدا نشد.

قابلیت دوبله خودکار ویدیو‌ها با استفاده از هوش مصنوعی به یوتوب اضافه خواهد شد

یوتوب که محبوب‌ترین پلتفرم اشتراک‌ گذاری ویدیو در جهان به حساب می‌آید؛ به تازگی طی رویداد VidCon از قابلیت جدیدی رونمایی کرده که با استفاده از هوش مصنوعی، ویدیو‌های کاربران را به زبان‌های مختلف دوبله می‌کند. این ویژگی به تولید کنندگان محتوا اجازه گسترش مخاطبین خود را داده و کاربران نیز خواهند توانست تا فارغ از زبان، هر گونه از محتوا را مشاهده کنند.

این قابلیت که «Aloud» نام دارد؛ برای مدت زیادی توسط گوگل در دست توسعه بوده و اکنون که شاهد افزایش تمرکز این شرکت روی هوش مصنوعی و اضافه شدن آن به اکثر سرویس‌های گوگل‌های هستیم؛ نوبت به پلتفرم یوتوب نیز رسیده است.

گوگل عقیده دارد که این ویژگی، برای تولید کنندگان محتوایی که دوبله کردن ویدیو‌های خود را پیچیده یا گران قیمت می‌دانند؛ بسیار کاربردی بوده و به آنها اجازه می‌دهد تا مخاطبین بیشتری را برای محتوای خود پیدا کنند. ابزار هوش مصنوعی «Aloud»، در ابتدا کل گفته‌های درون ویدیو را به شکل متن تبدیل کرده و امکان ویرایش آن را نیز به تولید کننده محتوا می‌دهد؛ سپس این متن را ترجمه کرده و ویدیو را در زبان‌های انتخاب شده دوبله می‌کند.

آقای «امجد حنیف» که از کارکنان یوتوب است؛ در مصاحبه‌ای با خبرگزاری The Verge اعلام کرده که آنها در حال تست این قابلیت در همکاری با صدها تولید کننده محتوا در سطح جهان هستند. در حال حاضر، «Aloud» تنها از چندین زبان پشتیبانی کرده و قرار است که در آینده نزدیک، پشتیبانی از زبان‌های بیشتری نیز به آن اضافه شوند. این ابزار هوش مصنوعی در زمان عرضه از زبان‌های انگلیسی، اسپانیایی و پرتغالی پشتیبانی کرده و قرار است تا در ماه‌های آتی، پشتیبانی از زبان‌های هندی و اندونزیایی نیز به آن اضافه شوند.

یکی از بخش‌های جذاب «Aloud»، این است که گوگل آن را به نحوه‌ای طراحی کرده تا صدای تولید کننده محتوا را بازسازی کند؛ بنابراین مخاطبین در زبان‌های دیگر نیز صدایی مشابه صدای تولید کننده ویدیو را خواهند شنید. این ابزار همچنین حالتی طبیعی‌تر را به محتوای دوبله شده بخشیده و گوگل می‌خواهد تا در گام بعدی، امکان همگام سازی صدا با حرکت صورت تولید کننده را نیز به «Aloud» اضافه کند. این قابلیت‌ها که تجربه‌ای طبیعی‌تر را برای مخاطبین فراهم می‌کنند؛ در سال آینده به ابزار هوش مصنوعی «Aloud» اضافه خواهند شد.

درباره این قابلیت جدید یوتوب چه فکر می‌کنید؟ به عقیده شما، نقش هوش مصنوعی و ابزار‌های مبتنی بر آن در آینده انسان‌ها چه خواهد بود؟

برچسب: AI, youtube
نوشته‌های مرتبط
ارسال نظر
پاسخ دهید
لطفا برای ارسال نظر وارد شوید.

حساب کاربری

فهرست

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود به سیستم