برای محصولات بیشتر کلیک کنید.
هیچ محصولی پیدا نشد.

تراشه‌های ۲ نانومتری TSMC باعث سریع‌تر و بهینه‌تر شدن گوشی‌های هوشمند می‌شود

با توجه به رشد قابل توجه فناوری پردازنده‌ها، تراشه‌ها قدرتمند‌تر، کوچک‌تر و بهینه‌تر از گذشته شده‌اند. برای مثال، آیفون ۱۴ پرو مکس که یکی از قدرتمندترین پرچمدارهای بازار به شمار می‌رود از تراشه ۴ نانومتری بهره می‌برد. در حالی که هنوز تراشه‌های جدیدتر ۳ نانومتری عرضه نشده‌اند، شرکت TSMC به تازگی فرآیند تولید آزمایشی تراشه‌های ۲ نانومتری را آغاز کرده است. 

آغاز فرآیند تولید آزمایشی تراشه‌های ۲ نانومتری پیشرفتی بزرگ در صنعت نیمه‌هادی محسوب می‌شود که خبر از عرضه تراشه‌های قدرتمند و بهینه می‌دهد. شرکت TSMC حدود ۱۰۰۰ کارمند بخش توسعه و تحقیق را به کارخانه جدید خود که در تایوان قرار دارد منتقل کرده است. البته این کارخانه هنوز در حال ساخت است ولی گزارش شده است که تولید انبوه تراشه‌های ۲ نانومتری از سال ۲۰۲۵ آغاز خواهد شد.

فناوری ۲ نانومتری TSMC در زمینه‌های مصرف انرژی و عملکرد پردازشی پیشرفت چشمگیری در مقایسه با تراشه‌های ۳ نانومتری خواهد داشت. به طور دقیق‌تر، تراشه‌های ۲ نانومتری در حدود ۱۰ الی ۱۵ درصد سریع‌تر از نمونه‌های ۳ نانومتری هستند. از آن سو، این تراشه تا ۲۵ الی ۳۰ درصد انرژی کمتری به نسبت تراشه‌های ۳ نانونومتری مصرف خواهد کرد. در این راستا، محصولات مبتنی بر لیتوگرافی ۲ نانومتری از قدرت پردازشی قابل توجهی برخوردار خواهند بود که با مصرف بهینه انرژی همراه می‌شود. 

در نهایت باید اشاره کرد که تراشه‌های ۲ نانومتری باعث بهبود قابل توجه قدرت محصولات مختلف مانند گوشی‌های هوشمند، کامپیوترها، کارت‌های گرافیک و کنسول‌های زیادی خواهد شد. به علاوه، مصرف انرژی پایین و اندازه کوچک تراشه‌های ۲ نانومتری می‌تواند مشکل تولید گرما بیش از حد سخت‌افزار را برطرف کند. 

برچسب: TSMC, 2nm
نوشته‌های مرتبط
ارسال نظر
پاسخ دهید
لطفا برای ارسال نظر وارد شوید.

حساب کاربری

فهرست

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود به سیستم