برای محصولات بیشتر کلیک کنید.
هیچ محصولی پیدا نشد.

آموزش کار با قابلیت‌های Google meet

روش‌های مختلفی برای استفاده از گوگل میت وجود دارد. کاربران می‌توانند به صورت شخصی از گوگل میت استفاده کرده و یا با اکانت‌های تجاری و Work Space به فضای گوگل میت وارد شوند. در صورتی که فردی بخواهد به صورت شخصی از گوگل میت استفاده کنند، باید وارد یکی از حساب‌های گوگل خود از جمله Gmail شده و از این طریق گوگل میت را مورد استفاده قرار دهد. کاربرانی که برای شرکت یا سازمان تجاری خود می‌خواهند از گوگل میت استفاده کنند، باید یک حساب Google Workspace ساخته تا به این ترتیب بتواند نظارت بهتری بر امور داشته باشند.

Google Workspace قابلیت‌های متعددی را در اختیار کاربران قرار داده و به کاربران کمک می‌کند تا تمامی اطلاعات و اسناد را حفظ کنند. این سازمان‌ها می‌توانند از ویژگی‌ها و ابزارهای حریم خصوصی گوگل میت نیز بهره ببرند. آنچه اهمیت دارد این است که برای تمامی کاربری‌های ذکر شده لازم است تا در ابتدا به گوگل میت دسترسی یافت. دسترسی یافتن به گوگل میت با استفاده از گوشی هوشمند و لپ‌تاپ اندکی با یک‌دیگر متفاوت بوده که در ادامه به آموزش هر یک از این روش‌ها می‌پردازیم.

ورود به گوگل میت با استفاده از موبایل

اگر می‌خواهید با استفاده از گوشی هوشمند خود وارد محیط کاربری گوگل میت شوید باید در وهله‌ اول بر روی گوشی خود مرورگر کروم را داشته باشید. پس از آن متناسب با سیستم عامل اندروید یا IOS گوشی خود، وارد نرم‌ افزار گوگل پلی یا اپ استور شده و برنامه‌ گوگل میت را دانلود و نصب کنید. زمانی که گوگل میت بر روی گوشی شما اجرا شد، بر روی گزینه‌ شروع جلسه کلیک کرده و از بین گزینه‌های موجود یکی از عنوان‌های اشتراک‌گذاری، زمان‌بندی جلسه در تقویم گوگل یا شروع تماس ویدیویی را انتخاب کنید. به این ترتیب می‌توانید از گوگل میت برای برقراری کنفرانس‌های ویدیویی با استفاده از گوشی هوشمند خود استفاده کنید.

ورود به گوگل میت با استفاده از لپ‌ تاپ | آموزش استفاده از گوگل میت

اگر قصد دارید تا با استفاده از کامپیوتر یا لپ‌ تاپ خود به گوگل میت دسترسی یابید تنها کافی‌ست تا به وب‌ سایت گوگل میت وارد شده و حساب کاربری گوگل خود را فعال کنید. از آنجایی که دسترسی به گوگل میت از طریق کامپیوتر و لپ‌ تاپ نیازی به نصب نرم‌ افزار ندارد، بسیاری از افراد آن را نسبت به استفاده از گوشی برای ورود به گوگل میت ترجیح می‌دهند. زمانی که حساب کاربری گوگل خود را در وب‌ سایت گوگل فعال کردید کافی‌ست بر روی گزینه‌ شروع جلسه کلیک کرده و به مرورگر لپ‌ تاپ یا کامپیوتر خود اجازه‌ دسترسی به وب‌کم و میکروفون لپ‌ تاپ را بدهید. سپس با کلیک کردن بر روی گزینه‌ Join Now می‌توانید با هر فرد در هر نقطه‌ای از جهان تماس ویدئویی برقرار کنید.

آموزش برقراری کنفرانس‌های ویدیویی از طریق Gmail

اگر بخواهید به جای استفاده از گوگل از طریق حساب Gmail خود به برقراری کنفرانس‌های ویدیویی بپردازید، کافی‌ست‌ تا به Gmail وارد شده و بر روی قسمت جلسه‌ جدید کلیک کنید. سپس گزینه لینک دعوت را انتخاب کرده و آن را کپی کنید. پس از آن گزینه‌ اشتراک‌گذاری را انتخاب کرده و بر روی گزینه‌ Join Now کلیک کنید. در این شرایط مرورگر لپ‌ تاپ یا گوشی شما اجازه‌ دسترسی به وب‌کم و میکروفون را از شما می‌خواهد. این اجازه را صادر کرده تا تماس ویدیویی برقرار شود. در پایان جلسه نیز کافی‌ست تا بر روی دکمه‌ پایان تماس کلیک کنید.

ویژگی‌های سرویس Google meet

از آن‌جایی که گوگل میت از سرویس‌های مربوط به محیط گوگل می‌باشد، از امنیت و کیفیت بالایی برخوردار بوده و همین امر سبب شده تا این سرویس به عنوان یکی از محبوب‌ترین برنامه‌ها شناخته شود. اگر بخواهیم ویژگی‌ها و قابلیت‌های سرویس گوگل میت را برشمریم به موارد زیر برمی‌خوریم.

  • وضوح و شفافیت بالای تصاویر در حین برگزاری تماس‌های ویدیویی
  • قابلیت به اشتراک گذاشتن فایل‌ها و اسلایدهای مختلف به صورت همزمان با برگزاری جلسه‌ آنلاین
  • قابلیت دعوت کاربران از لیست تماس‌های تلفنی
  • امنیت بالای برنامه و قابلیت کنترل کامل ورود و خروج افراد به برنامه
  • امکان ورود کاربران به جلسات ویدیویی تنها با تایید فرد برگزارکننده (امنیت بالا)
  • حذف حداکثری نویزهای پس‌زمینه در حین برگزاری جلسات ویدیویی
  • افزایش امنیت جلسات با قابلیت رمزگذاری کنفرانس‌های ویدیویی
  • امکان مشارکت حداکثر 100 کاربر در هر یک از جلسات ویدیویی
  • امکان برگزاری تعداد نامحدود جلسات
  • قابلیت زیرنویس کردن جلسات به صورت زنده
  • امکان اجرایی گوگل میت با دستگاه‌های مختلف اعم از گوشی، تبلت، لپ‌ تاپ و کامپیوتر
  • قابلیت تنظیم دوربین و میکروفون بعد از پیوستن به جلسه
  • قابلیت تغییر چیدمان صفحه
  • قابلیت کنترل صدای شرکت‌کنندگان دیگر
  • قابلیت چت کردن حین شرکت در جلسه
  • قابلیت مشارکت در جلسه از طریق Gmail و Calender
  • امکان شرکت کاربران مایکروسافت در جلسات از طریق Microsoft Outlook
  • چگونه در گوگل میت جلسه برگزار کنیم؟ | آموزش استفاده از گوگل میت

    برای برگزاری جلسه در گوگل میت تنها کافی‌ست تا کاربر به اینترنت و حساب کاربری گوگل خود دسترسی داشته باشد. در صورتی که از گوشی هوشمند برای برگزاری جلسات استفاده می‌کنید لازم است تا اپلیکیشن مربوطه را بر روی آن نصب کنید. اما اگر از طریق لپ‌ تاپ یا کامپیوتر خود قصد استفاده از گوگل میت را دارید نیازی به دانلود و نصب برنامه نیست. شروع یک جلسه آنلاین در گوگل میت با استفاده از لپ‌ تاپ، گوشی و یا از طریق Gmail قدری با یک‌دیگر تفاوت دارد.

    شروع جلسه در گوگل میت از طریق لپ‌ تاپ

    برای شروع یک جلسه در گوگل میت از طریق لپ‌ تاپ یا کامپیوتر کافی‌ست وارد مرورگر سیستم خود شده و آدرس https://meet.google.com/ را جستجو کنید. در صفحه باز شده بر روی گزینه‌ New meeting کلیک کنید. اگر می‌خواهید در همان لحظه به برگزاری جلسه بپردازید، کافی‌ست بر روی گزینه‌ Start an instant meeting کلیک کنید. اما اگر قصد برگزاری جلسه در آینده را دارید گزینه‌ create a meeting for later انتخاب کنید.

    شروع جلسه در گوگل میت از طریق گوشی

    برای برگزاری جلسه در گوگل میت با استفاده از گوشی هوشمند کافی‌ست تا نرم‌ افزار گوگل میت را از گوگل پلی یا اپ استور دانلود کرده و پس از نصب و اجرای برنامه روی گوشی خود بر روی گزینه‌ New Meeting ضربه زده تا به بخش انتخاب مخاطبان و سپس برگزاری جلسه وارد شوید.

    شروع جلسه در گوگل میت از طریق Gmail

    اگر قصد دارید تا با استفاده از حساب Gmail خود یک جلسه در گوگل میت برگزار کنید، کافی‌ست تا Gmail را در مرورگر لپ‌ تاپ خود باز کرده و سپس در منوی سمت چپ ارائه شده در محیط Gmail بر روی گزینه‌ Start Meeting کلیک کنید. پس از آن نوبت به انتخاب مخاطبان و در نهایت برگزاری جلسه می‌رسد.

نوشته‌های مرتبط
ارسال نظر
پاسخ دهید
لطفا برای ارسال نظر وارد شوید.

حساب کاربری

فهرست

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود به سیستم