برای محصولات بیشتر کلیک کنید.
هیچ محصولی پیدا نشد.

چگونه بتای عمومی iOS 17 را نصب کنیم؟

اپل اولین نسخه بتا iOS 17 و iPadOS 17 را در اختیار آزمایش کنندگان عمومی بتا قرار داده است و این اولین بار پس از معرفی iOS 17 در کنفرانس توسعه دهندگان خرداد ماه است که این شرکت جدیدترین سیستم عامل آیفون‌هایش را در اختیار عموم قرار داده است. پس بیایید ببنیم که اصلا گوشی شما واجد شرایط نصب این نسخه هست یا خیر و اگر قادر هستید آن را نصب کنید، چگونه باید این کار را انجام دهید.

ثبت نام برای دریافت iOS 17 یا iPadOS 17 ساده است و می‌توان با ثبت آیفون یا آیپد واجد شرایط خود در برنامه رایگان بتا اپل، این کار را انجام داد. مراحلی که برای نصب نرم افزار بر روی دسگاه خود باید طی کنید، در این مقاله آورده شده است، اما قبل از هر اقدامی چند نکته وجود دارد که باید به آنها توجه کنید.

آیا آیفون من قابلیت نصب iOS 17 را دارد؟

توجه داشته باشید که iOS 17 با آیفون XS و مدل‌های جدیدتر سازگار است، به این کعنی که پشتیبانی از آيفون ۸، آیفون ۸ پلاس و آیفون X حذف شده است. اگر همچنان نمی‌دانید که آیفون شما قادر است این نسخه را نصب کند یا خیر، به لیست کامل زیر سر بزنید:

  • آیفون SE (نسل دوم و سوم)
  • آیفون XR
  • آیفون XS 
  • آیفون XS Max
  • آیفون ۱۱
  • آیفون ۱۱ پرو
  • آیفون ۱۱ پرو مکس
  • آیفون ۱۲
  • آیفون ۱۲ مینی
  • آیفون ۱۲ پرو
  • آیفون ۱۲ پرو مکس
  • آیفون ۱۳
  • آیفون ۱۳ مینی
  • آیفون ۱۳ پرو
  • آیفون ۱۳ پرو مکس
  • آیفون ۱۴
  • آیفون ۱۴ پلاس
  • آیفون ۱۴ پرو
  • آیفون ۱۴ پرو مکس

آیا من مجبور هستم که نسخه بتای عمومی iOS 17 را نصب کنم؟

قبل از دانلود این آپدیت، باید بدانید که اپل نصب نسخه بتای iOS 17 را اجبار نکرده و حتی چون این یک نسخه اولیه به همراه باگ است، به درد کسانی می‌خورد که می‌خواهند iOS 17 خیلی زودتر از بقیه تجربه کنند. اما این دسته از افراد باید توجه داشته باشند که ممکن است ایرداتی در عملکرد گوشی خود ببینند که به دلیل باگ‌های نسخه بتا iOS 17 است. بنابراین هیچ توصیه‌ای به نصب آن نمی‌کنیم و حتی اگر تمایل به نصب داشتید، توصیه می‌کنیم قبل از این کار حتما از گوشی خود بک‌‌آپ تهیه کنید.

قبل از نصب iOS 17 پابلیک بتا حتما از گوشی خود بک‌آپ بگیرید

قبل از نصب نسخه پابلیک بتا، توصیه می‌کنیم که حتما یک نسخه بک‌آپ یا پشتیبان از گوشی خود تهیه کنید تا اگر از تجربه بتا از iOS 17 راضی نبودید، بتوانید به iOS 16 برگردید. برای بازگشتن به iOS 16 نیز باید فایل آن را به صورت جداگانه دانلود و روی گوشی به کمک iTunes در ویندوز یا منوی آیتونز اپلیکیشن Finder در مک نصب کنید و سپس نسخه بک‌آپی که تهیه کرده بودید را روی گوشی ری‌استور کنید. 

 

چطور نسخه پابلیک بتا iOS 17 را دانلود کنیم؟

  1. از سافاری دستگاه خود به صفحه برنامه بتای اپل بروید
  2. روی «Sign Up» بزنید و اپل آیدی خود را بزنید، اگر هم پیش‌تر ثبت نام کرده‌اید فقط کافیست با اپل آیدی خود وارد شوید
  3. تیک موافق بودن با شرایط و ضوابط برنامه بتای اپل را بزنید
  4. حالا به صفحه اصلی هدایت می‌شوید که باید در آنجا گزینه iOS یا iPadOS را بسته به اینکه دستگاه شما آیفون است یا آیپد بزنید
  5. در قسمت Get Started گزینه «enroll your iOS device» را انتخاب کنید
  6. بار دیگر توصیه می‌کنیم که بک‌آپ از دستگاه خود تهیه کرده باشید
  7. حال در دستگاه آیفون یا آیپد خود به آدرس Settings > General > Software Update > Beta Update بروید و گزینه iOS 17 Public Beta را انتخاب کنید و به صفحه قبل بازگردید
  8. حالا امکان نصب نسخه پابلیک بتا iOS 17 را خواهید داشت که می‌توانید فرآیند نصب را شروع کنید

توجه داشته باشید که اگر دستگاه شما دارای iOS 16.3 یا نسخه‌های قدیمی‌تر است، پس از ثبت نام باید پروفایل پابلیک بتا iOS 17 را نصب کنید. برای این منظور در آیفون خود برای دانلود پروفایل باید به آدرس beta.apple.com/profile بروید. وقتی این پروفایل دانلود شد، آیفون به شما اطلاع خواهد داد؛ در این مرحله باید به قسمت تنظیمات بروید، روی پروفایل کلیک کنید و دستورالعمل‌های روی صفحه را دنبال کنید تا امکان نصب فراهم شود.

برخی ویژگی‌های جدید iOS 17

در iOS 17 شما می‌توانید هم ظاهر نمایه شخص تماس گیرنده و هم شخص مقابل را سفارشی کنید. ویژگی استندبای هم به این صورت است که اگر آیفون را در حالت افقی بگذارید، آیفون شما وظایف یک هاب خانگی را انجام می‌دهد که اطلاعاتی مانند تقویم، زمان، کنترل‌های خانه و غیره در آن نمایان می‌شود و البته فعالیت‌های زنده را هم می‌توان به صورت تمام صفحه در آن مشاهده کرد.

ویجت‌ها در صفحه اصلی حالا تعاملی هستند، بنابراین می‌توانید بدون نیاز به باز کردن برنامه، کارهایی مانند چک کردن یک مورد در فهرست کارها یا خاموش کردن چراغ‌ها را انجام دهید. ایردراپ نیز به طور کامل متحول شده است، اپل رابط کاربری این ویژگی را بازطراحی کرده، از طرفی شما می‌توانید اطلاعات یک مخاطب را به سرعت با نزدیک کردن دو آیفون به هم رد و بدل کنید. شیرپلی هم اکنون با کارپلی کار می‌کند تا مسافران بتوانند موسیقی مورد علاقه خود را در ماشین نیز پخش کنند.

سایر ویژگی‌های جدید عبارت هستند از برنامه ژورنال که اواخر امسال عرضه می‌شود، ایرپلی در اتاق‌های هتل، ویژگی‌های جدید برای ایرپادز پرو نسل دوم، استفاده از نقشه‌ها به صورت آفلاین، فراخواندن سیری فقط با گفتن یک کلمه «سیری»، بهبودهای جستجو، اسپاتلایت و غیره.

البته اینها موارد کمی از قابلیت‌های جدید iOS 17 هستند و اگر تمایل دارید که به صورت دقیق‌تر با این موارد آشنا شوید، دعوت می‌کنیم از ویدیوی بررسی اولیه ویژگی‌های iOS 17 که چندی پیش منتشر کرده بودیم، دیدن کنید. برای مشاهده همه اخبار مرتبط با iOS 17 اینجا را کلیک کنید.

برچسب: Iphone, Apple, IOS, IOS 17, آموزش, ios17
نوشته‌های مرتبط
ارسال نظر
پاسخ دهید
لطفا برای ارسال نظر وارد شوید.

حساب کاربری

فهرست

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود به سیستم