برای محصولات بیشتر کلیک کنید.
هیچ محصولی پیدا نشد.

معرفی ۵ اپلیکیشن کاربردی برای کاهش مصرف باتری اندروید

اپلیکیشن کاهش مصرف باتری گوشی اندرویدی؛ راه‌حل جادویی یا کمکی کوچک؟

با افزایش وابستگی ما به گوشی‌های هوشمند، یافتن راه‌هایی برای افزایش عمر باتری آن‌ها به دغدغه‌ای همیشگی تبدیل شده است. در این میان، برنامه‌های کاهش مصرف باتری سامسونگ، شیائومی و غیره به عنوان ابزارهای کمکی برای طولانی‌تر کردن زمان بین دو شارژ معرفی شده‌اند.

اما آیا این اپلیکیشن‌ها واقعاً راه‌حل جادویی برای مشکلات باتری گوشی ما هستند؟

واقعیت این است که بسیاری از راهکارهای صرفه‌جویی در مصرف باتری گوشی اندرویدی به صورت دستی قابل اجرا هستند؛ کم کردن نور صفحه نمایش، کاهش فرکانس به‌روزرسانی داده‌های برنامه‌ها و موارد مشابه، همگی روش‌های دستی‌ای هستند که می‌توانند تأثیر قابل توجهی داشته باشند. در اغلب موارد، درک علت اصلی کاهش شارژ باتری و شناسایی و کاهش مصرف برنامه‌های پرمصرف به نتایج بهتری منجر می‌شود.

با این حال، اگر همچنان به دنبال امتحان کردن برنامه‌های کاهش مصرف باتری اندروید هستید، در ادامه به معرفی بهترین گزینه‌ها برای سیستم عامل اندروید می‌پردازیم.

برنامه کاهش مصرف باتری سامسونگ؛ Battery Guru (با دسترسی روت و بدون روت)

برنامه کاهش مصرف باتری سامسونگ؛ Battery Guru
  • قیمت: رایگان

Battery Guru یک برنامه‌ی عالی برای کاهش مصرف باتری اندروید است.

این برنامه برخلاف برنامه‌های تقویت‌کننده‌ی باتری (battery booster) یا قطع‌کننده‌های سرویس (service terminator) عمل می‌کند. در عوض، به شما کمک می‌کند تا سلامت باتری خود را تا حد ممکن بالا نگه دارید.

این برنامه دارای قابلیت‌هایی به شرح زیر است:

  1. اعلان برای دما و محدودیت شارژ باتری: این قابلیت به شما هشدار می‌دهد تا از داغ شدن بیش از حد باتری و کاهش عمر آن جلوگیری کنید.
  2. حالت‌های صرفه‌جویی در مصرف باتری: این حالت‌ها به کاهش مصرف باتری و در نتیجه، کاهش دفعات شارژ گوشی شما کمک می‌کنند.
  3. ابزار شخصی‌سازی Doze Mode: این ابزار به کاربران حرفه‌ای (با دسترسی روت) اجازه می‌دهد در هنگام خاموش‌بودن صفحه‌نمایش گوشی، فعالیت‌های پس‌زمینه‌ای غیرضروری را محدود شده و تنها اجازه فعالیت به فرآیندهایی داده شود که برای سیستم ضروری هستند. برای استفاده از این قابلیت، به دسترسی روت یا اجرای برخی دستورات ADB نیاز است.

در کل، Battery Guru یک برنامه‌ی کاربردی برای افرادی است که می‌خواهند به طور موثر مصرف باتری گوشی خود را مدیریت کرده و طول عمر آن را افزایش دهند.

بهترین برنامه کاهش مصرف باتری اندروید؛ KillApps

بهترین برنامه کاهش مصرف باتری اندروید؛ KillApps
  • قیمت: رایگان

KillApps به شما این امکان را می‌دهد تا با یک ضربه‌ی ساده، تمامی برنامه‌های در حال اجرا، از جمله فرآیندهای پس‌زمینه را ببندید.

این برنامه ادعا می‌کند با آزاد کردن حافظه رم (RAM) و صرفه‌جویی احتمالی در مصرف باتری، عملکرد گوشی شما را بهبود می‌بخشد.

همچنین KillApps دارای یک ویجت برای دسترسی سریع بوده و به شما اجازه می‌دهد تا برنامه‌های ضروری که می‌خواهید در پس‌زمینه اجرا شوند را از بستن شدن مستثنی کنید.

با این حال، مهم است که توجه داشته باشید بستن اجباری برنامه‌ها گاهی اوقات می‌تواند برای مدیریت سیستم اندروید کارآمد نباشد.

GSam Battery Monitor (با دسترسی روت و بدون روت)؛ برنامه کاهش مصرف باتری اندروید

GSam Battery Monitor (با دسترسی روت و بدون روت)؛ برنامه کاهش مصرف باتری اندروید
  • قیمت: رایگان

GSam Battery Monitor یکی دیگر از برنامه‌های محبوب صرفه‌جویی در مصرف باتری اندروید است.

این برنامه به تنهایی باعث صرفه‌جویی در مصرف باتری نمی‌شود. با این حال، می‌تواند اطلاعات ارزشمندی در مورد برنامه‌هایی که باتری شما را خالی می‌کنند، در اختیارتان قرار دهد.

با استفاده از این اطلاعات، می‌توانید خودتان اقدام به بهبود عمر باتری دستگاه کنید. این برنامه قادر به نمایش جزئیاتی در مورد زمان بیداری (Wake Time) و حتی داده‌های مربوط به پردازنده و سنسور است.

GSam Battery Monitor در نسخه‌های جدید اندروید با برخی مشکلات روبرو شده است. با این حال، شما می‌توانید با استفاده از یک دستور ADB به این برنامه دسترسی بیشتری به آمار دقیق مصرف باتری برنامه‌ها و سایر کنترل‌ها بدهید. همچنین، اگر از گوشی روت‌شده استفاده می‌کنید، گزینه‌ی دسترسی روت در اختیار شما قرار دارد، اما برای اکثر کاربران، چه گوشی آن‌ها روت باشد و چه نباشد، گزینه‌ی ADB کارآمد خواهد بود.

برنامه کاهش مصرف باتری سامسونگ؛ AccuBattery

برنامه کاهش مصرف باتری سامسونگ؛ AccuBattery
  • قیمت: رایگان / خرید درون‌برنامه‌ای (۱.۱۹ دلار تا ۲۴.۹۹ دلار برای هر مورد)

AccuBattery علاوه بر کمک به افزایش طول عمر باتری، به شما در درک بهتر وضعیت باتری و الگوهای استفاده از آن نیز یاری می‌رساند.

این برنامه با بستن اجباری برنامه‌های پرمصرف به طور مستقیم در عملکرد گوشی شما اختلال ایجاد نمی‌کند، بلکه اطلاعات ارزشمندی در مورد سلامت باتری و نحوه‌ی مصرف آن در اختیار شما قرار می‌دهد.

AccuBattery همچنین با نظارت دقیق بر روند شارژ، زمان مناسب برای جدا کردن شارژر را به شما اطلاع می‌دهد. این امکان را برای کاربران فراهم می‌کند تا با آگاهی بیشتر از نحوه‌ی استفاده از گوشی هوشمند، طول عمر باتری خود را افزایش دهند.

تقویت باتری و جلوگیری از تخلیه‌ی سریع شارژ با Doze Mode و App Standby

تقویت باتری و جلوگیری از تخلیه‌ی سریع شارژ با Doze Mode و App Standby
  • قیمت: رایگان

قابلیت‌های داخلی اندروید در زمینه صرفه‌جویی در مصرف باتری، بسیار فراتر از هر برنامه‌ی جانبی‌ای عمل می‌کنند.

  • Doze Mode: این حالت، کل دستگاه شما را وارد نوعی حالت خواب زمستانی می‌کند. برنامه‌ها فقط می‌توانند به صورت دوره‌ای و در گروه‌هایی که توسط سیستم‌عامل مشخص می‌شود، همگام‌سازی (Sync) انجام دهند. بنابراین، Doze Mode باعث تقویت باتری و جلوگیری از تخلیه‌ی سریع شارژ می‌شود.
  • App Standby: این قابلیت، با محدود کردن استفاده‌ی داده‌ی برنامه‌هایی که به ندرت از آن‌ها استفاده می‌کنید، سبب کاهش مصرف باتری اندروید می‌شود.

این قابلیت‌ها به صورت پیش‌فرض در نسخه‌های جدید اندروید فعال هستند و امکان غیرفعال کردن آن‌ها وجود ندارد.

سخن پایانی

بهترین اپلیکیشن کاهش مصرف باتری اندروید به نیازها و ترجیحات شما بستگی دارد. اگر به دنبال اطلاعات دقیق در مورد سلامت باتری و الگوهای مصرف خود هستید، AccuBattery و GSam Battery Monitor گزینه‌های مناسبی هستند.

اگر می‌خواهید به طور ساده و سریع، برنامه‌های پرمصرف را شناسایی و ببندید، KillApps می‌تواند کارآمد باشد. Battery Guru نیز با ارائه ابزارهای مختلف و حالت‌های صرفه‌جویی در مصرف باتری، می‌تواند برای کاربران حرفه‌ای‌تر مفید باشد.

سوالات متداول

آیا برنامه‌های کاهش مصرف باتری اندروید واقعا کار می‌کنند؟

تا حدی بله. این برنامه‌ها به طور مستقیم در عملکرد گوشی شما اختلال ایجاد نمی‌کنند، بلکه اطلاعات ارزشمندی در مورد سلامت باتری و نحوه‌ی مصرف آن در اختیار شما قرار می‌دهند. با استفاده از این اطلاعات، می‌توانید خودتان اقدام به بهبود عمر باتری دستگاه کنید.

بهترین اپلیکیشن کاهش مصرف باتری اندروید کدام است؟

انتخاب بهترین اپلیکیشن کاهش مصرف باتری اندروید، به نیازها و ترجیحات شما بستگی دارد. در این مطلب، ۵ تا از بهترین اپلیکیشن‌های کاهش مصرف باتری اندروید را معرفی کردیم که هر کدام مزایا و معایب خاص خود را دارند.

آیا می‌توانم بدون استفاده از برنامه‌های جانبی، عمر باتری گوشی خود را افزایش دهم؟

بله. بسیاری از راهکارهای صرفه‌جویی در مصرف باتری گوشی اندرویدی به صورت دستی قابل اجرا هستند؛ کم کردن نور صفحه نمایش، کاهش فرکانس به‌روزرسانی داده‌های برنامه‌ها، بستن برنامه‌های پرمصرف و غیرفعال کردن قابلیت‌هایی مانند Wi-Fi و Bluetooth  در مواقعی که از آنها استفاده نمی‌کنید.

قابلیت‌های داخلی اندروید مانند Doze Mode و App Standby چه کاری انجام می‌دهند؟

Doze Mode و App Standby دو قابلیت داخلی اندروید هستند که به طور خودکار فعالیت برنامه‌ها را در پس‌زمینه محدود می‌کنند و به این ترتیب، به صرفه‌جویی در مصرف باتری کمک می‌کنند.

چگونه می‌توانم سلامت باتری گوشی سامسونگ خود را بررسی کنم؟

اکثر گوشی‌های هوشمند دارای تنظیماتی هستند که به شما امکان می‌دهند سلامت باتری خود را بررسی کنید. همچنین، می‌توانید از برنامه‌های شخص ثالث مانند AccuBattery برای این منظور استفاده کنید.

برچسب: android
نوشته‌های مرتبط
ارسال نظر
پاسخ دهید
لطفا برای ارسال نظر وارد شوید.

حساب کاربری

فهرست

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود به سیستم