برای محصولات بیشتر کلیک کنید.
هیچ محصولی پیدا نشد.

پشتیبانی از افزونه‌ها بار دیگر به نسخه اندروید فایرفاکس راه خواهد یافت

شرکت موزیلا که توسعه مرورگر فایرفاکس را بر عهده دارد؛ به تازگی اعلام کرده که پشتیبانی از افزونه‌ها در آینده نزدیک به نسخه اندروید این مرورگر اضافه خواهد شد. این امر به کاربران اجازه می‌دهد تا افزونه‌های متعددی که توسط توسعه دهندگان مختلف ساخته شده‌اند را به مرورگر خود اضافه کرده و کاربرد‌های آن را بر حسب نیاز‌های خود بهبود بخشند. قابلیت پشتیبانی از افزونه‌ها تا پایان سال جاری میلادی به نسخه اندروید این مرورگر راه خواهد یافت.

به ادعای موزیلا، مرورگر فایرفاکس پس از انتشار این آپدیت به تنها مرورگر پر استفاده اندروید با پشتیبانی از افزونه‌ها تبدیل خواهد شد. گوگل کروم که نقش مرورگر پیش فرض سیستم عامل اندروید را دارد؛ از افزونه‌ها پشتیبانی نمی‌کند. در سوی دیگر، اپل به تازگی پشتیبانی از افزونه‌ها به مرورگر سافاری در iOS را اضافه کرده است.

پشتیبانی از افزونه‌ها در نسخه اندروید فایرفاکس، در واقع طی سال ۲۰۱۱ به این مرورگر اضافه شد؛ اما طی بازطراحی فینیکس این مرورگر در سال ۲۰۲۰، این افزونه‌ها به صورت بسیار محدودی در آمدند و تعداد کلی آنها حتی به ۳۰ افزونه نیز نمی‌رسید. به گزارش خبرگزاری Android Authority، قابلیت اجرای افزونه‌های مخصوص دسکتاپ همچنان با نسخه اندرویدی وجود دارد؛ اما برای استفاده از آنها باید از یک منوی دیباگ استفاده کنید و موزیلا نیز هشدار می‌دهد که این قابلیت برای توسعه دهندگان و کاربران حرفه‌ای طراحی شده و ممکن است منجر به بروز مشکلات غیر قابل پیشبینی شود.

آقای «جیورجیو ناتیلی»، مدیر بخش مهندسی فایرفاکس درباره اضافه شدن پشتیبانی از افزونه‌ها به نسخه موبایل فایرفاکس چنین می‌گوید:

«بازار مرورگر‌های موبایل، پتانسیل زیادی برای رشد خلاقانه دارد و اضافه شدن پشتیبانی از افزونه‌ها، به توسعه دهندگان اجازه می‌دهد تا افزونه‌های کاربردی فراوانی را برای مرورگر‌های مخصوص گوشی‌های هوشمند تولید کنند.»

موزیلا همچنین یک راهنما برای توسعه دهندگان را منتشر کرده که به آنها نحوه ساخت افزونه‌ها برای نسخه اندروید این مرورگر را آموزش می‌دهد. مشکل اصلی در یک سیستم عامل موبایل چون اندروید، توقف برخی پروسه‌های پر مصرف در بک‌گراوند توسط سیستم است که عملکرد افزونه‌های مرورگر‌ها را مختل می‌کند؛ اما موزیلا این مشکل را حل کرده و توسعه دهندگان می‌توانند تا با دنبال کردن چارچوب‌های تعیین شده توسط این شرکت، افزونه‌های را برای این نسخه تولید کنند.

با وجودی که شرکت موزیلا مرورگر خود یا همان فایرفاکس را یکی از مدعیان اصلی در بازار مرورگر‌های اندرویدی می‌داند؛ سهم این مرورگر از بازار با رقیبی چون گوگل کروم قابل مقایسه نیست. گوگل کروم که محبوب‌ترین مرورگر جهان محسوب می‌شود؛ سهمی معادل با ۶۵ درصد از بازار تمامی سیستم عامل‌های موبایل دارد؛ در صورتی که سهم فایرفاکس تنها به ۰.۵ درصد می‌رسد!

برچسب: android, FIREFOX
نوشته‌های مرتبط
ارسال نظر
پاسخ دهید
لطفا برای ارسال نظر وارد شوید.

حساب کاربری

فهرست

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود به سیستم