برای محصولات بیشتر کلیک کنید.
هیچ محصولی پیدا نشد.

اپل رسما تایید کرد؛ قابلیت‌های هوش مصنوعی در انتظار آیفون‌ها

هوش مصنوعی آینده دنیای فناوری است و از همین حالا نیز شرکت‌هایی مانند سامسونگ و گوگل به به ترتیب گوشی‌های پرچمدار خود یعنی سری گلکسی اس ۲۴ و سری پیکسل ۸ را به قابلیت‌های متنوع هوش مصنوعی مجهز کرده‌اند. 

در حالی که به نظر می‌رسید اپل از رقابت در حوزه هوش مصنوعی عقب مانده است، امروز این شرکت به طور رسمی اعلام کرد قصد دارد به زودی وارد این حوزه شود تا از رقبای سرسخت خود شکست نخورد. 

در طی کنفرانس مالی اپل که امروز برگزار شد، مدیرعامل این برند، تیم کوک، به طور رسمی تایید کرد که اپل در حال توسعه قابلیت‌های هوش مصنوعی مولد است. خوشبختانه قرار نیست مدت زمان زیادی تا عرضه هوش مصنوعی اپل صبر کنیم چرا که آقای کوک ادعا کرده که در طی سال جاری میلادی اطلاعات بیشتری در این زمینه در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت. 

آقای کوک در طی سخنرانی خود اعلام کرد که در زمینه هوش مصنوعی مولد، کارهای زیادی در شرکت اپل در حال انجام است. مقام ارشد اپل در ادامه سخنان خود افزود: 

خط مشی ما همیشه این بوده نخست یک کار را انجام دهیم و سپس درباره آن اظهارنظر کنیم و موضوعی را پیش از اتمام کار اعلام نکنیم. ما چیزهایی در اختیار داریم که درباره آن‌ها بسیار هیجان‌زده‌ایم و در طی سال جاری پیرامون آن‌ها صحبت خواهیم کرد.

با توجه به این که آقای کوک اعلام کرده قابلیت‌های هوش مصنوعی اپل در طی سال جاری معرفی می‌شوند، انتظار می‌رود که این ویژگی‌ها همراه با iOS 18 در در دسترس کاربران آیفون قرار بگیرند.

متاسفانه مدیر عامل اپل از ارائه اطلاعات بیشتر پیرامون هوش مصنوعی این برند و یا دستگاه‌هایی که قابلیت‌های هوش مصنوعی را دریافت می‌کنند خودداری کرد. با این وجود، به لطف شایعات و گزارش‌های غیر رسمی می‌دانیم که آیفون احتمالا محور مرکزی تلاش‌های اپل در زمینه هوش مصنوعی خواهد بود.

یک کد در iOS 17.4 نشان می‌دهد که سیری (Siri) قادر خواهد بود که از هوش مصنوعی برای خلاصه‌نویسی، ارائه پاسخ‌های سریع هوشمند در بخش پیام‌ها و همچنین در برنامه‌هایی مانند اپل موزیک، Pages و Keynote استفاده بکند. به علاوه، اپل در حال آزمایش چندین مدل هوش مصنوعی مختلف است که بعضی از آن‌ها به صورت On-Device (محلی) اجرا می‌شوند و برخی دیگر نیاز به اتصال به اینترنت دارند.

در نهایت باید اشاره کرد که احتمالا در طی کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان سال ۲۰۲۴ اپل (WWDC 2024) شاهد رونمایی از iOS 18 خواهیم بود. اپل در این رویداد که احتمالا در ماه ژوئن سال جاری میلادی برگزار می‌شود جزئیات بیشتری از قابلیت‌های هوش مصنوعی این برند را اعلام خواهد کرد. 

برچسب: Iphone, آیفون, IOS, IOS 17, 17
نوشته‌های مرتبط
ارسال نظر
پاسخ دهید
لطفا برای ارسال نظر وارد شوید.

حساب کاربری

فهرست

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود به سیستم