برای محصولات بیشتر کلیک کنید.
هیچ محصولی پیدا نشد.

اپل در حال آزمایش تراشه قدرتمند M3 Max است

به گفته مارک گورمن افشاگر معروف محصولات اپل، این شرکت در حال تست نسل بعدی تراشه‌های خود از جمله M3 Max است. این تراشه در واقع جایگزینی برای M2 Max خواهد بود و قرار است سال آینده در مدل‌های جدید مک بوک پرو استفاده شود

ظاهرا نشانه‌هایی از تراشه مذکور توسط یک توسعه دهنده مک شخص ثالث در گزارش‌های آزمایشی پیدا شده و به نظر می‌رسد که دارای یک پردازنده ۱۶ هسته‌ای با ۱۲ هسته قدرتمند با کارایی بالا و ۴ هسته کم مصرف در کنار گرافیک ۴۰ هسته‌ای باشد. برای مقایسه باید گفت که تراشه M2 Max فعلی دارای یک پردازنده ۱۲ هسته‌ای و گرافیک ۳۸ هسته‌ای است. دستگاهی که اپل تراشه جدید خود را با آن آزمایش کرده دارای حافظه رم ۴۸ گیگابایتی بوده، اما احتمالا گزینه‌های ارتقای بالاتری نیز در دسترس خواهد بود زیرا مک بوک پرو فعلی تا ۹۶ گیگابایت حافظه را پشتیبانی می‌کند.

انتظار می‌رود تراشه M3 Max اپل بر اساس یک فرایند جدید ۳ نانومتری ساخته شود که سرعت و کارایی بهتری را در مقایسه با تراشه M2 Max به ارمغان می‌آورد. اپل در حال تست این تراشه در یک مک بوک پرو رده بالا با کد «J514» است.

M3 Max تراشه رده بالاتر در سه گانه‌ای خواهد بود که شامل M3 و M3 Pro نیز می‌شود. تراشه M3 شامل یک پردازنده با ۸ هسته و گرافیک ۱۰ هسته‌ای می‌شود، در حالی که M3 Pro دارای یک پردازنده ۱۲ هسته‌ای در کنار گرافیک ۱۸ هسته‌ای خواهد بود.

گزارش‌ها حاکی از آن است که اپل اولین مک‌های M3 را در ماه اکتبر (مهر ماه) عرضه کند، اما احتمالا این دستگاه‌ها مک‌هایی مانند مک بوک پرو ۱۳ اینچی، مک بوک ایر و آیمک ۲۴ خواهند بود که از تراشه استاندارد M3 استفاده می‌کنند. اما مک بوک پروهای ۱۴ و ۱۶ اینچی با تراشه M3 Max، کمی دیرتر و احتمالا اوایل سال ۲۰۲۴ عرضه شوند.

نوشته‌های مرتبط
ارسال نظر
پاسخ دهید
لطفا برای ارسال نظر وارد شوید.

حساب کاربری

فهرست

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود به سیستم