برای محصولات بیشتر کلیک کنید.
هیچ محصولی پیدا نشد.

هدفون سونی WF-1000XM5 رسما معرفی شد؛ بهترین هدفون حذف نویز جهان!

پس از گذشت ۴ سال، سونی امروز از نسل جدید هدفون پرمیوم خود موسوم به WF-1000XM5 (یا به اختصار XM5) پرده‌برداری کرد. این هدفون پرچمدار با تمرکز ویژه بر کیفیت صدا، حذف نویز فعال پیشرفته و صدای ۳۶۰ درجه فراگیر مجازی توسعه داده شده است. البته برای این ویژگی‌های قابل توجه، سونی افزایش قیمتی جزئی را برای هدفون XM5 در نظر گرفته است که در حدود ۱۲ دلار است.

طبق اعلام رسمی سونی، هدفون XM5 از دو پردازنده حذف نویز فعال بهره می‌برد که در نوع خود از بهترین نمونه‌های موجود در بازار محسوب می‌شوند. به لطف یک درایور جدید به نام Dynamic Driver X، هدفون جدید سونی قادر است بخش گسترده‌تری از صداها را بازتولید کند، نویزها را در فرکانس‌های پایین حذف کند و جزئیات محتوای صوتی را حفظ کند. البته سونی بدون ذکر جزئیات بیشتر ادعا کرد که مواد به کار رفته در دیافراگم این هدفون دیستورت (اختلال در سیگنال‌های صوتی) صدا را به حداقل می‌رساند.

دو پردازنده جدید V2 و QNe2 (حذف نویز HD) به کمک یکدیگر صدای ۲۴ بیتی را پردازش می‌کنند و تقویت‌کننده آنالوگی قدرتمند را به ارمغان می‌آورند. تقویت‌کننده آنالوگی بالاتر نشان می‌دهد که هدفون سونی قادر است صداها را به دقیق‌ترین شکل ممکن پردازش و پخش کنند.

مطابق انتظار، هدفون XM5 از کدک صوتی مشهور LDAC استفاده می‌کند که اطلاعات بیشتری را برای بهبود کیفیت صدا به ایربادها ارسال می‌کند. این هدفون از برنامه هوش مصنوعی DSEE Extreme برخوردار است که کیفیت کلی آهنگ‌های دیجیتالی فشرده‌شده در سرویس آنلاین پخش موسیقی مانند اسپاتیفای، اپل موزیک و یوتوب موزیک را به طرز چشمگیری بهبود می‌بخشد.

هدفون XM5 از طراحی گرد‌تری بهره می‌برد که در حدود ۲۵ درصد کوچک‌تر و تا ۲۰ درصد سبک‌تر از نسل قبلی یعنی XM4 است. در این راستا، انتظار می‌رود هدفون سونی راحت‌تر در گوش کاربر جای بگیرد و در طولانی مدت باعث آزار کاربر نشود. با گواهی IPX4، هدفون XM5 در برابر پاشش قطرات آب و عرق هنگام تمرین مصون خواهد بود. کیس شارژ هدفون نیز در حدود ۲۰ درصد کوچک‌تر از نسل قبلی است.

در صورت اتصال هدفون با نرم‌افزار Headphone Connect سونی، کاربران می‌توانند از ویژگی صدای ۳۶۰ درجه Reality Audio استفاده کنند که یک استیج صوتی مجازی را ایجاد می‌کند تا صدای غنی تولید شود. دیگر ویژگی جذاب این هدفون قابلیت Speak-to-Chat است که در صورت صحبت کردن‌ کاربر، به صورت خودکار پخش موسیقی را متوقف می‌کند.

به مانند نسل قبلی، کنترل‌های لمسی برای هدفون XM5 تدارک دیده شده است که شامل قابلیت توقف و پخش موسیقی و فعال‌سازی ویژگی حدف نویز فعال می‌شوند. برای پاسخگویی و رد تماس‌ها، هدفون سونی از حرکات سر نیز پشتیبانی می‌کند که به ترتیب شامل بالاو‌پایین کردن سر و تکان دادن آن می‌شود.

برای اتصال سریع‌تر، هدفون XM5 از ویژگی Google Fast Pair پشتیبانی می‌کند. دستیار صوتی گوگل نیز به صورت یکپارچه در هدفون سونی به کار رفته است.

در صورت فعال‌سازی قابلیت حذف نویز فعال، هدفون XM5 سونی تا ۸ ساعت کاربران را همراهی می‌کند. همراه با کیس شارژ، عمر هدفون با فعال بودن این قابلیت به ۱۶ ساعت می‌رسد. اگر قابلیت حذف نیز غیرفعال شود، عمر هدفون برابر با ۱۲ ساعت گزارش شده است که با کیس شارژ به ۲۴ ساعت افزایش پیدا می‌کند. خوشبختانه کیس هدفون XM5 از شارژ بی‌سیم نیز پشتیبانی می‌کند. سونی ادعا کرده است که تنها با سه دقیقه شارژ، این هدفون تا یک ساعت به پخش موسیقی می‌پردازد.

در نهایت باید اشاره کرد که هدفون XM5 سونی در دو رنگ مشکی / نقره‌ای و با برچسب قیمتی ۲۹۹ دلاری به فروش خواهد رسید. عرضه این هدفون از تاریخ ۴ مرداد آغاز خواهد شد.

نوشته‌های مرتبط
ارسال نظر
پاسخ دهید
لطفا برای ارسال نظر وارد شوید.

حساب کاربری

فهرست

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود به سیستم