برای محصولات بیشتر کلیک کنید.
هیچ محصولی پیدا نشد.

تکنولوژی لای‌فای به رسمیت شناخته شد؛ آیا وای فای به خاطره‌ها می‌پیوندد؟

تکنولوژی وای فای برای سال‌ها راه اتصال ما به اینترنت بوده است. با این حال، با وجود نزدیک بودن به انتشار وای فای ۷ ممکن است تکنولوژی وای فای برای همیشه کنار گذاشته شود.

مدت زیادی است که می‌دانیم نورهای چشمک‌زن می‌توانند موج‌های دیتا اینترنت را انتقال دهند. سازمان مهندسی الکتریک و الکتریکال (IEEE) که قبل‌تر استاندارد‌های وای فای را بر عده داشت تصمیم گرفته تا تکنولوژی «لای‌فای» را معرفی کند. این تکنولوژی به جای استفاده از سیگنال های بی سیم شبکه از نورهای مادون قرمز نامرئی(برای چشم انسان) استفاده می‌کند. تکنولوژی مبتنی بر نور سرعتی بین ۱۰ مگابیت بر ثانیه تا ۹.۶ گیگابیت برثانیه دارد که سرعتی معادل ۱۰۰ برابری وای فای است.

خبر خوب این است که از همین ماه و طبق استاندارد IEEE 802.11 وایرلس، نور بی‌سیم از امروز راهی برای انتقال داده و شبکه شناخته می‌شود و شرکت‌های ارائه دهنده اینترنت می‌توانند از آن استفاده کنند. به بیان دیگر، لای فای نیازی ندارد تا با وای فای رقابت کند و مشترکین در چند سال آینده می‌توانند به دلخواه خود از بین این دو یکی را انتخاب کنند. 

این تکنولوژی هم اکنون توسط برخی از شرکت‌ها به صورت محدود ارائه می‌شود که احتمالا مشهورترین آن‌ها pureLiFi است. این شرکت نام سرویس خود را Light Antenna One گذاشته که این سرویس نیز از استاندارد 802.11bb پشتیبانی می‌کند. طبق ادعا شرکت، این سرویس می‌تواند سرعتی بیش از ۱گیگابایت بر ثانیه ارائه دهد.

گفتنی است که Light Antenna One برای اتصال به ماژول نیاز دارد و فعلا محدودیت فاصله‌ای دارد به طوری که تنها دستگاه‌هایی با فاصله ۳ متری به آن متصل می‌شوند. با این حال شرکت سازنده ادعا می‌کند که آماده است تا اولین شرکتی باشد که این تکنولوژی را به تولید انبوه می‌رساند.

تکنولوژی لای فای دارای برخی مزیت های بسیار جالب است. امنیت بسیار بیشتر، رد نشدن سیگنال از دیوار و نصب تنها با یک ماژول نوری از جمله این مزایا هستند. با توجه به فراگیر شدن کلاود گیمینگ بنظر می‌رسد که اکثریت دنبال یک اتصال سریعتر همراه با تاخیر کمتر نسبت به وای فای می‌گردند، به همین علت پیش‌بینی می‌شود که لای‌فای با اقبال عمومی خصوصا گیمر ها روبه‌رو شود.

لای فای هنوز راه بسیار زیادی را برای رفتن دارد و این تازه شروع این تکنولوژی است. با توجه به شباهت زیاد آن به وای فای، می‌توان پیش‌بینی کرد که تکنولوژی مذکور می‌تواند خیلی زودتر از تصور ما جا بیوفتد و شرکت‌های زیادی سرویس آن را ارائه بدهند.

برچسب: WIFI, LIFI
ارسال نظر
پاسخ دهید
لطفا برای ارسال نظر وارد شوید.

حساب کاربری

فهرست

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود به سیستم