برای محصولات بیشتر کلیک کنید.
هیچ محصولی پیدا نشد.

نخستین پروژه سخت افزاری جانی آیو پس از ترک اپل یک گرامافون ۶۰٫۰۰۰ دلاری است!

نام «جانی آیو» که در سال‌های گذشته نقش طراح اصلی محصولات شرکت اپل را ایفا می‌کرد؛ برای اکثر دنبال کنندگان اخبار تکنولوژی آشناست. وی به تازگی از نخستین پروژه سخت افزاری خود پس از ترک این شرکت رونمایی کرده که به طور غیر منتظره‌ای، یک گرامافون ۶۰٫۰۰۰ دلاری است!

آقای «آیو» که در سال ۲۰۱۹، اپل را به همراه تعدادی از همکاران خود ترک کرده بود؛ مدتی بعد شرکت طراحی خود با نام لاوفرام را تاسیس کرد. لاوفرام اکنون با شرکت انگلیسی لین که در زمینه محصولات صوتی فعالیت می‌کند؛ وارد همکاری شده و برای سالگرد ۵۰ سالگی گرامافون سان‌دک LP12، نسخه‌ای خاص از آن را طراحی کرده است.

این گرامافون خاص که با قیمت باورنکردنی ۶۰٫۰۰۰ دلار فروخته خواهد شد؛ نخستین پروژه سخت افزاری آقای «آیو» پس از ترک اپل است و زبان طراحی آشنایی را به همراه دارد. در این محصول شاهد لبه‌های خمیده آلومینیومی، طراحی مینیمال و استفاده فراوان از عناصر دایره‌ای-شکل هستیم که محصولات اپل در زمان فعالیت آقای «آیو» را تداعی می‌کنند.

آقای «آیو» در مصاحبه اخیرش با فست کمپانی، به اهمیت فراوان موسیقی برای خود اشاره کرده و می‌گوید که طی سال‌ها، محصولات زیادی از برند لین را تهیه کرده است. وی در ادامه چنین می‌گوید:

«همانطور که می‌دانید؛ نسل اول آیپاد، نخستین پخش کننده موسیقی طراحی شده توسط من بود که توانست موفقیت فراوانی را کسب کند. طی سال‌های گذشته، برای طراحی نسل‌های متعددی از آیپاد فعالیت کردم و سپس نیز کار به ایرپادز و سایر لوازم مربوط به موسیقی رسید. اکنون نیز که سال‌های زیادی از نخستین بازدیدم از کارخانه لین می‌گذرد؛ به نقش خود در طراحی این محصول افتخار می‌کنم.»

«جانی آیو» گرامافون LP12-50 را به عنوان محصولی توصیف کرده که حاصل احترام و علاقه آنها به شرکت لین بوده است. به گفته فست کمپانی، لاوفرام این گرامافون را به صورت رایگان طراحی کرده و هیچگونه قراردادی برای کسب درآمد از شرکت لین نداشته است. شرکت لاوفرام برای کسب درآمد، قرارداد‌هایی بلند مدت با شرکت‌هایی چون Airbnb و فراری دارد. آقای «آیو» در ادامه صحبت‌های خود با فست کمپانی گفته است که آنها بخش زیادی از کار‌های خود را تنها برای علاقه انجام می‌دهند و کسب درآمد اهمیت چندانی برایشان ندارد.

«جانی آیو» از زمان تاسیس لاوفرام، در پروژه‌هایی چون طراحی یک فونت به نام LoveFrom Serif، طراحی نماد رسمی تاج‌گذاری پادشاه چارلز سوم و همچنین طراحی یک دماغ قرمز مخصوص دلقک‌ها برای خیریه انگلیسی کامیک ریلیف شرکت کرده است!

اپل در سال ۲۰۱۹ و پس از جدایی «جانی آیو»، اعلام کرد که این به معنای پایان همکاری وی با اپل نیست و کوپرتینویی‌ها یکی از مشتریان اصلی لاوفرام خواهند بود. با استناد به شایعات، آقای «آیو» در طراحی آی‌مک‌های رنگارنگ سال ۲۰۲۱ نقش داشته است؛ البته، این امر هنوز به طور رسمی تایید نشده و شرکت لاوفرام همواره در سکوت خبری به فعالیت‌های خود ادامه می‌دهد.

درباره بازگشت «جانی آیو» به طراحی محصولات سخت افزاری چه می‌اندیشید؟ آیا عقیده دارید که جدایی وی از اپل، به طراحی محصولات این شرکت آسیب زده یا متوجه تغییرات چشمگیری نشده‌اید؟

نوشته‌های مرتبط
ارسال نظر
پاسخ دهید
لطفا برای ارسال نظر وارد شوید.

حساب کاربری

فهرست

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود به سیستم