برای محصولات بیشتر کلیک کنید.
هیچ محصولی پیدا نشد.

تمام آن چیزی که از نینتندو سوییچ دو انتظار داریم

هرچقدر هم که شیفته کنسول نینتندو سوییچ خود باشید نمی‌توانید از این واقعیت فرار کنید که این کنسول دارد روز به روز کهنه‌تر می‌شود. نزدیک به بیش از ۶ سال از انتشار این کنسول هیبرید می‌گذرد و این کنسول روز به روز به بازنشست شدن نزدیک‌تر می‌شود. سوالی که احتمالا ذهن خیلی‌ها را درگیر کرده این است که شماره بعدی این کنسول یعنی نینتندو سوییچ ۲ کجاست؟!

خوشبختانه شایعات بسیار زیادی پیرامون کنسول جدید نینتندو وجود دارد و ما تلاش کردیم تا مهم‌ترین آن‌ها را جمع‌آوری کنیم تا به یک جمع‌بندی از انتظارات خود برای این کنسول برسیم. در کنار آن تلاش کردیم تا  به کارهایی که نینتندو برای بهتر شدن کنسول بعدی خود می‌تواند انجام دهد را نیز اشاره‌ای داشته باشیم، با این حال برای بسیاری از شایعات و انتظارات پشت  نینتندو سوییچ ۲ هنوز تایید یا رد شدنی نخوابیده است.

آیا کنسول نینتندو سوییچ ۲ در راه است؟

نینتندو سوییچ موفقیت شگف‌انگیزی را برای شرکت نینتدو رقم زد و فروش تقریبی ۱۲۵ میلیونی تبدیل به پرفروش‌ترین کنسول خانگی این کمپانی شد. تنها سخت افزار و کنسولی که توانسته بیش از این نینتندو را به این ارقام برساند نینتندو دی اس است که فروش ۱۵۴ میلیونی را در زمان خود تجربه کرده بود. با احتساب این که چقدر نینتندو سوییج بین جامعه‌ی گیمر‌ها محبوب شده و بسیاری از آن‌ها انتظار یک نسخه بهتر از این کنسول را می‌کشند می‌توان با جرعت گفت که قرار است نینتندو سوییچ ۲ معرفی و عرضه شود، هرچند که زمان عرضه شدن آن را نمی‌دانیم.

کمپانی نینتندو نیز اشارات زیادی به سخت افزار بعدی خود کرده و به تازگی در یک مصاحبه مفصل آقای شانتارو فراکاوا، مدیر نینتندو، تایید کرده که اکانت‌های نینتندو که در این نسل ساخته شده‌اند به راحتی در «روی کنسول‌های نسل بعد» منتقل خواهند شد. این موضوع اهمیت ویژه‌ای دارد زیرا در نسخه‌های قبلی چنین چیزی وجود نداشت و با آمدن نینتندو سوییچ شما نیاز داشتید تا اکانت تازه‌ای بسازید و سپس به بازی کردن مشغول شوید. در نهایت خوشحال می‌شویم اگر بازی‌های خریداری شده روی نینتندو سوییچ خودمان را روی کنسول نسل بعد این کمپانی ببینیم.

البته بعد از کنفرانس خبری مدیر نینتندو در اوایل سال میلادی، رئیس بخش آمریکای این شرکت، یعنی آقای دوگ بوئزر، در مصاحبه خود با رسانه‌های نکات مهمی را از شرایط فعلی نینتدو سوییچ یادآوری کرد که شاید باعث شود تا تصور کنیم که تاریخ انتشار نینتندو سوییچ ۲ فعلا نزدیک نباشد:

ما داریم وارد سال هفتم انتشار نینتندو سوییچ می‌شویم و این کنسول هنوز دارد با قدرت می‌فروشد و ما نیز لاین‌-آپ بسیار خوبی را برای سال پیش‌رو و سال‌های بعد تر در نظر گرفته‌ایم. همانطور که مدیر نینتندو قبلا عنوان کرد ما درحال تجربه‌ی شرایط بسیار معقولی هستیم. این بسیار خوشایند است که میبینیم هنوز هم درخواست برای نینتندو سوییچ وجود دارد، به همین علت عجله‌ای برای معرفی کنسول جدید نداریم و نینتندو سوییچ تا به اینجای کار انتظارات ما را برآورده کرده است. من باید مراقب باشم که شخصا چه چیزی درباره‌ی کنسول نسل بعدی نینتندو می‌گویم، اما چیزی که می‌توانم با شما به اشتراک بگذارم این است که دلیل اصلی دوام آوردن کنسول سوییچ برای هفت سال اعتماد ما به کیفیت این کنسول و حساب کردن روی آن برای سال‌های آتی است. این کنسول بی‌نظیر است و هم در خانه کاربرد دارد و هم در بیرون از خانه.

چیزی که از صحبت‌های بوئزر برداشت می‌شود این است که این کمپانی به طور کامل هنوز روی کنسول نینتندو سوییچ تمرکز دارد. البته باید به یاد داشته باشیم که این به معنی عدم وجود یا انتشار زود هنگام نینتندو سوییچ ۲ نیست، برای مثال پلی‌استیشن ۴ و۵ وضعیت مشابهی از نظر پشتیبانی دارند و این می‌تواند استراتژی مناسبی برای نینتندو نیز باشد. به کلام دیگر، نینتندو می‌تواند بازی‌های خود را برای چند سال اول انتشار سوییچ ۲ هم روی این کسنول و هم روی کنسول قدیمی تر نینتندو سوییچ عرضه کند. با این کار تمرکز آرام آرام از روی نینتندو سوییچ اصلی روی نینتندو سوییچ ۲ می‌رود و افراد زیادی مشتاق خریدن سری دوم این کنسول می شوند. در هر حال خبر خوب این است که به صورت غیرمستقیم خبر وجود نینتندو سوییچ ۲ تایید شده، هرچند هنوز خبری از رونمایی رسمی آن نیست.

آیا باید این کنسول را نینتندو سوییچ ۲ بنامیم؟

شرکت‌های بزرگی مانند سونی برای اسم‌گذاری کنسول‌های خود به یک روش بسیار ساده رو آورده‌اند، برای مثال شماره سری کنسول را روی خود کنسول گذاشته‌اند. نینتندو برعکس این شرکت‌ها سیستم نام‌گذاری بسیار متفاوتی دارد و از زمان تاسیس شرکت در سال ۱۹۸۳ هیچ‌گاه شماره دومی از یک کنسول وجود نداشته‌ است. به همین علت احتمال بسیار پایینی وجود دارد که نام کنسول بعدی نینتندو، نینتندو سوییچ ۲ باشد.

البته گفتنی است که نینتندو سوییچ برای خود این شرکت جدید است و تا به حال سابقه نداشته دست به ساخت آن بزنند. کنسولی که توانایی قابل حمل بودن دارد و همزمان کنسول خانگی نیز می‌شود با نام «سوییچ» گره خورده و به این سادگی قابل تعویض نیست. برای همین ممکن است که نینتندو تصمیم بگیرد تا یک سیستم ساده‌تر برای نام‌گذاری انتخاب و به همان نینتندو سوییچ ۲ بسنده کند. تنها باید تا زمان رونمایی کنسول منتظر ماند تا این قضیه روشن شود.

نینتندو سوییچ ۲ چه زمانی منتشر می‌شود؟ 

نینتندو هیچ خبری درباره‌ی زمان عرضه نینتندو سوییچ ۲ نداده است و حتی تایید نکرده که این کنسول درحال ساخت است یا خیر. به همین علت تقریبا غیرممکن است که بتوانیم برای آن تاریخ انتشاری متصور شویم. نینتدو سوییچ اورجینال در سال ۲۰۱۷ منتشر شد و حدود ۲.۵ سال بعد شاهد عرضه نینتندو سوییچ لایت بودیم و دو سال بعد از لایت، بالاخره نینتندو سوییج OLED عرضه شد. این‌گونه که پیداست نینتندو علاقه خاصی به انتشار ۲ سال یک‌بار کنسول‌های خود دارد و اگر در نظر بگیریم که آخرین مدل آن سال ۲۰۲۱ منتشر شده پس می‌توان نتیجه گرفت که سال ۲۰۲۳ سال بزرگ نینتندو است.

البته باید بگوییم شواهد نشان می‌دهد که قرار نیست این کنسول امسال عرضه شود و تقریبا تایید شده است که کنسول جدید امسال عرضه نخواهد شد. البته همه می‌دانیم که نینتندو چقدر اسرار آمیز است و در خفا کار انجام می‌دهد، برای همین می‌توانیم کمی امیدوار باشیم که حداقل در سال ۲۰۲۴ این کنسول منتشر شود. نینتندو جلو جلو تایید کرده که در برنامه‌های نینتندو سوییچ لایو خود در سال ۲۰۲۳ قرار نیست از هیچ محصول جدیدی رونمایی کند و احتمال اینکه امسال خبری بشنویم بسیار پایین است.

نینتندو سوییچ ۲ دارای چه ویژگی هایی است؟

ما از نینتندو انتظار نداریم تا تمام کنسول خود را از نو باز‌سازی کند. نینتندو سوییج اوریجینال دارای طرفداران زیادی است و فرهنگ خود را روی بازار گیمینگ دیکته کرده است، این موفقیت باعث می‌شود تا همانند نینتندو DS و نینتندو 3DS هسته‌ی کنسول و طراحی آن تا حد زیادی مشابه قبلی باشد. کار نینتندو خیلی دشوار نیست، آن‌ها باید بار دیگر کنسولی بسازند که هم خانگی باشد و هم نقش کنسول قابل حمل را به خوبی اجرا کند.

بدون شک نینتندو سوییچ ۲ قرار است از نسخه اول خود قدرتمندتر باشد و این پرش سخت‌افزاری از پردازنده این کنسول شروع می شود. نیاز به سخت افزار بهتر به صورت دردناک در بازی‌های نینتندو سوییچ به چشم می‌خورد و برای همین شایعات اولیه درباره‌ی نینتندو سوییچ پرو ساخته شد زیرا تصور می‌شد که نینتندو سوییچ اوریجینال از نظر سی پی یو و جی پی یو بسیار ضعیف است. بازی‌های اخیر نینتندو سوییچ از افت فریم شدید رنچ می‌برند و علت اصلی آن چیزی جز سخت افزار ضعیف نیست.

به همین علت، نینتندو سوییچ ۲ احتمالا دارای یک پرش سخت افزاری خواهد بود.  سخت افزار نینتندو سوییچ اوریجینال و بخش جی پی یو کنسول با همکاری انیویدیا از TEGRA X1 استفاده می کند که حتی در زمان خود جی پی یو خوبی محسوب نمی‌شد. با این‌حال، تصور می‌شود که نینتندو سیاست خود را تکرار کند و با همکاری دوباره با انویدیا به ساخت کنسول جدید مشغول شود که البته این خبر بسیار هیجان‌انگیز است زیرا ویژگی‌های جانبی جی پی یو های انویدیا مانند DLSS2 می‌تواند در بخش قابل حمل و خانگی این کنسول نقش بسیار مهمی را ایفا کند و آن را از شر افت فریم‌های پی در پی نجات دهد.

همچنین گفتنی است که همکاری دوباره با انویدیا قابلیت بکوارد کامپبلیتی را بسیار آسان تر می‌کند و سازندگان نیازی ندارند تا از نو خود را با سخت افزار جدید آشنا کنند. نینتندو یک بار به دلیل عوض کردن کامل طراحی کنسول در ساخت Wii U ضربه سختی خورد و تصور نمی‌کنیم که این اشتباه را بار دیگر تکرار کند.

پردازنده بعدی انیویدیا و نینتندو با نام رمز T239 شناخته می‌شود و بنظر می‌رسد که این پردازنده از خروجی 4K و HDMI 2.1 پشتیبانی می‌کند. همچنین همانطور که اشاره کردیم طبق گفته مدیرعامل نینتندو اکانت نینتندو شما روی نینتندو سوییچ جدید فعال خواهد بود و می‌توان برداشت کرد که این حرف تاییدی بر قابلیت بکوارد کامپیبلیتی است. شایعه هیجان انگیز دیگری که محور پردازنده نسل بعدی کنسول نینتندو سوییچ میچرخد این است که سازندگان می‌توانند بازی‌ها را بر اساس پرفورمنس بهتر یا حفظ عمر باتری بسازند. به زبان دیگر، سازندگان می‌توانند تصمیم بگیرند که می‌خواهند از تمام توان چیپ برای گرافیک بهتر استفاده کنند یا استفاده از آن را جهت حفظ باتری حین بازی کردن کاهش دهند. این مسائله بسیار مهم است زیرا بسیاری از بازی‌های نینتندو نیاز دارند تا پردازنده با تمام توان خود به کار مشغول شوند و از طرفی بسیاری دیگر از بازی‌های این کنسول نیاز به قدرت زیادی برای اجرا شدن ندارند.

گفتنی است که طبق اطلاعات لو رفته کیت اولیه کنسول در اختیار سازندگان قرار گرفته و اگر این شایعه درست باشد احتمالا در آینده خیلی نزدیک اطلاعات خیلی بیشتری از این کنسول درز خواهد کرد. اگر نینتندو قیمت پایه نینتندو سوییچ اورجینال را بعد از منتشر شدن سری بعدی این کنسول ثابت نگه دارد که با توجه به گفته‌های شرکت درباره‌ی ساپورت این کنسول بسیار محتمل بنظر می‌رسد، این موضوع باعث می‌شود تا نینتندو سوییچ ۲ قیمت بالاتری نسبت به نسخه اول آن داشته باشد.

قابلیت‌های دیگر نینتندو سوییچ ۲ که دور از انتظار نیستند

دور از شایعات و بسیاری از خبرهای درست و نادرست، انتظار داریم که نینتندو سوییچ ۲ همراه با یک پنل OLED عرضه شود چرا که آخرین مدل معرفی شده برای نینتندو اورجینال دارای همین پنل است و صد البته قیمت بالاتری نیز دارد. احتمال دیگری که وجود دارد این است که نینتندو برای کمتر کردن قیمت کنسول پایه تصمیم بگیرد آن را در دو مدل معمولی و OLED عرضه کند که این حرکت نیز دور از ذهن بنظر نمی‌رسد و می‌تواند برای بسیاری از گیمر‌ها مفید باشد.

 این تفکر کمی جدی تر از یک شایعه ساده است و طبق گفته‌های رسانه‌ی بلومبرگ، شرکت شارپ درحال کار روی پنل LCD برای یک کنسول گیمینگ است. شارپ در حال حاضر شرکتی است که وظیفه ساخت پنل صفحه نمایش نیننتندو سوییچ اورجینال و لایت را بر عهده دارد به همین علت ممکن است که این صفحه نمایش تماما مربوط به نینتندو سوییچ ۲ باشد.

قیمت احتمالی نینتندو سوییچ دو چقدر است؟

بدون شک یکی از دلایل موفقیت سوییچ اورجینال قیمت پایه آن است. قیمت ۲۹۹ دلاری نینتندو سوییچ باعث شده تا از پلیستیشن ۵ ارزان تر باشد و از طرفی هم اندازه ایکس باکس سری اس قیمت داشته باشد. البته این به معنی این نیست که نینتندو سوییچ ۲ نیز قیمت مشابهی خواهد داشت، اما نینتندو مطمئنا به این موضوع واقف است که نمی‌تواند با عوض کردن یکی از موارد مهم موفقیت کنسول اورجینال خود سری بعدی این کنسول را به خطر بیندازد. البته اگر تصور کنیم که حتی این کنسول افزایش قیمت ۱۰۰ دلاری را تجربه کند و با قیمت ۳۹۹ دلار عرضه شود باز هم از کنسول‌های نسل نهمی ارزان‌تر خواهد بود.

قیمت فرضی ۳۹۹ دلاری برای این کنسول معقل بنظر می‌رسد چرا که اگر منطقی نگاه کنیم نینتندو سوییچ لایت که ساده‌ترین فرم کنسول اورجینال است ۱۹۹ دلار قیمت دارد و بالاترین فرم آن  که نینتدو سوی OLED است ۳۴۹ قیمت‌گذاری شده است.

دوست داریم چه چیزهایی در نینتندو سوییچ دو ببینیم؟

چیزی که بسیاری از گیمر‌ها تصور می‌کردند قطعه داک نینتندو سوییج اورجینال انجام می‌دهد بهبود پرفورمنس بازی است، که البته این گونه نبود و این قطعه تنها یک پلاستیک است که وظیفه شارژ و اتصال به تلویزیون را بر عهده دارد. این موضوع می‌تواند در نینتندو سوییچ ۲ کاملا متفاوت باشد و زمان استفاده از داک پرفورمنس بازی به طور چشم‌گیری افزایش پیدا کند.

داک می تواند نقش یک eGPU را ایفا کند و زمانی که سوییچ به آن متصل می‌شود به کمک پردازش بازی بیاید. این موضوع باعث می‌شود تا رفرش ریت بازی و رزولوشین دست‌خوش تغییرات بسیار زیادی شوند. با وجود این طرح احتمالا بعد از خارج کردن کنسول از داک پرفورمنس افت خواهد داشت که اهمیت چندانی ندارد زیرا کنسول در حالت دستی کوچیک است و متوجه آن نخواهید شد. مشخصا اگر چنین چیزی وجود داشته باشد باعث می‌شود تا قیمت نینتدو سوییچ بالا برود و برای همین احتمالا این شرکت بخواهد یک مدل داک-پرو نیز برای نسخه دوم این کنسول عرضه کند.

مورد دیگری که انتظار داریم در نینتندو سوییچ دو حل شده باشد پشتیبانی از رفرش ریت بالاتر است. در حال حاضر هر سه مدل موجود نینتندو اوریجینال از ۶۰ هرتز پشتیبانی میکنند و این درحالی است که کنسول های نسل نهمی همه از رفرش‌ ریت های بالاتر پشتیبانی میکنند. در حالت دستی نیز انتظار داریم که حداقل صفحه نمایش ۹۰ هرتزی ببینیم چرا که در حال حاضر حتی ارزان‌ترین گوشی‌های هوشمند نیز به سمت صفحه‌ نمایش های ۹۰ یا ۱۲۰ هرتزی سوق داده شده‌ند. با این حرکت سوییچ ۲ تبدیل به یک کنسول مدرن می‌شود.

یک مورد دیگر که بسیاری از گیمر‌ها را عذاب داد و حتی امروز نیز عذاب می‌دهد، جوی‌-کان‌های کنسول است. به طور قطع می‌توان گفت که جویکان های نینتندو سوییچ نقطه ضعف بزرگ این کنسول به شمار می‌روند. با وجود معرفی یک سری کنترلر دیگر برای این کنسول هنوز هم بسیاری به دلیل ارگونومی خوب دسته‌های اورجینال آن را به سایر کنترلر‌ها ارجعیت می‌دهند. کنسول نینتندو سوییچ ۲ تنها با بهتر کردن کیفیت جوی-کان ها می‌تواند چندین قدم از نسخه اول آن جلوتر باشد.

برچسب: nintendo switch 2
ارسال نظر
پاسخ دهید
لطفا برای ارسال نظر وارد شوید.

حساب کاربری

فهرست

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود به سیستم