برای محصولات بیشتر کلیک کنید.
هیچ محصولی پیدا نشد.

TSMC شریک اصلی اپل در تولید تراشه هک شد!

شرکت سازنده نیمه هادی تایوانی TSMC، تامین کننده بزرگ اپل به تازگی در صبحتی با TechCrunch تایید کرده که دچار از دست رفتن اطلاعاتش توسط هکرها شده است. این شرکت تمام تراشه‌های سری A و سری M را که در دستگاه‌های اپل استفاده می‌شود، تولید می‌کند.

یکی از سخنگویان شرکت TSMC گفته که یک «حادثه امنیتی سایبری» باعث افشای اطلاعات مربوط به تنظیمات و پیکربندی اولیه سرورها شده، اما اطلاعات مشتری‌های TSMC تحت تاثیر قرار نگرفته است.

پس از بررسی، مشخص شده که این حادثه بر عملیات تجاری TSMC تاثیری نداشته و همچنین اطلاعات مشتریان ما را به خطر نیانداخته است. پس از این حادثه، TSMC بلافاصله تبادل اطلاعات خود را با این تامین کننده مربوطه مطابق با پروتکل‌های امنیتی شرکت و رویه‌های عملیاتی استاندارد، خاتمه داد.

داده‌های TSMC روز پنجشنبه در وب سایت باج‌افزار LickBit فهرست شد و LockBit برای جلوگیری از انتاظر داده‌های به سرقت رفته، ۷۰ میلیون دلار درخواست کرد. LockBit به شرکت‌های داروسازی، رویال میل بریتانیا، وب سایت‌های دولتی آمریکا و غیره هم حمله کرده است.

LockBit می‌گوید که اگر TSMC مبلغ درخواستی را پرداخت نکند، پسوردها و لاگین‌ها را نیز منتشر می‌کند. این داده‌ها از شرکت Kinmax Technology، شرکتی که خدمات فناوری اطلاعات مانند شبکه، محاسبات ابری، ذخیره‌سازی و مدیریت پایگاه داده را ارایه می‌دهد، به سرقت رفته است. این شرکت در حال کار با TSMC بود و روز پنجشنبه به TSMC اطلاع داده که محیط تست ویژه داخلی آن مورد حمله قرار گرفته است که منجر به نشت «آماده‌سازی نصب سیستم» شده است.

نکته مهم اینکه سایر شرکای Kinmax هم شامل مایکروسافت، سیسکو و VMware هستند اما فعلا مشخص نیست که آیا این شرکت‌ها نیز تحت تاثیر قرار گرفته‌اند یا خیر.

نوشته‌های مرتبط
ارسال نظر
پاسخ دهید
لطفا برای ارسال نظر وارد شوید.

حساب کاربری

فهرست

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود به سیستم