برای محصولات بیشتر کلیک کنید.
هیچ محصولی پیدا نشد.

جنجال تازه توییتر؛ ایلان ماسک تعداد توییت‌های قابل مشاهده توسط کاربران در روز را محدود کرد!

ایلان ماسک به تازگی تصمیم جنجالی جدیدی برای شبکه اجتماعی توییتر گرفته که با واکنش‌های شدیدا منفی از سوی کاربران و فعالان صنعت تکنولوژی روبرو شده است. این میلیاردر که شبکه اجتماعی توییتر را طی سال گذشته میلادی خریداری کرده بود؛ می‌گوید که به دلیل مقابله با جمع آوری گسترده دیتا از توییتر توسط سایرین، کاربران جدید و تایید نشده این شبکه اجتماعی محدود به مشاهده ۴۰۰ توییت در روز خواهند بود. این محدودیت برای کاربران فعلی تایید نشده، معادل با ۸۰۰ توییت در روز است و نهایتا، کاربران با تیک آبی نیز می‌توانند ۸٫۰۰۰ توییت در روز را مشاهده کنند.

آقای ماسک در ابتدا محدودیت‌های سخت‌گیرانه‌تری را برای کاربران توییتر وضع کرده بود؛ اما پس از مشاهده بازخورد منفی کاربران و رسانه‌ها، به رسم همیشه رویکرد خود را تغییر داد. محدودیت ابتدایی برای اکانت‌های تایید نشده جدید، معادل با ۳۰۰ توییت در روز بود و اکانت‌های قدیمی توییتر و کاربران با تیک آبی نیز به ترتیب امکان مشاهده ۶۰۰ یا ۶٫۰۰۰ توییت در طول روز را داشتند.

به نظر رسیده که هدف اصلی ایلان ماسک از این کار‌ها، تشویق کاربران برای تهیه اشتراک ۸ دلاری توییتر بلو است. وی که برای به فروش گذاشتن تیک آبی با انتقادات فراوانی روبرو شده بود؛ چندی پیش اعلام کرد که کاربران توییتر بلو می‌توانند توییت‌هایی با حداکثر ۲۵٫۰۰۰ کاراکتر را منتشر کنند. این محدودیت در گذشته، به ۱۰٫۰۰۰ کاراکتر می‌رسید که باز هم از توییت‌های حداکثر ۲۸۰ کلمه‌ای کاربران عادی بهتر است.

اعمال چنین محدودیتی برای یک شبکه اجتماعی که نیاز به تعامل کاربران را دارد؛ چندان عقلانی به نظر نرسیده و به عقیده بسیاری، موجب کاهش محبوبیت توییتر خواهد شد. مسلما، افراد زیادی نیز حاضر نخواهند بود تا صرفا برای مشاهده توییت‌های بیشتر، مبلغی معادل ۸ دلار در ماه را به توییتر پرداخت کنند.

اکثر شرکت‌ها، با اینگونه تصمیمات مدیریت عجیب و غریب بیگانه نیستند. برای مثال، «جان لجر»، مدیر عامل سابق اپراتور تی-موبایل نیز به واسطه رویکرد‌ها و تصمیمات غیر معمول خود شناخته شده بود؛ اما وی توانست تا تی-موبایل را از یکی از زیر مجموعه‌های اپراتور اسپرینت، به رقیب اصلی ورایزن در آمریکا تبدیل کند. در سوی دیگر، تصمیمات ایلان ماسک برای توییتر همواره عجیب و نادرست به نظر می‌رسند. نکته جالب ماجرا این است که آقای «لجر» در اکتبر سال گذشته، خطاب به «ایلان ماسک» توییت کرده بود که بهتر است مدیریت توییتر به دست وی سپرده شود!

درباره این محدودیت عجیب شبکه اجتماعی توییتر چه فکر می‌کنید؟ آیا «ایلان ماسک» موفق خواهد شد تا با تشویق کاربران برای تهیه اشتراک توییتر بلو، سود بیشتری از این شبکه اجتماعی کسب کند یا عقیده دارید که سیاست‌های وی موجب نابودی توییتر خواهند شد؟

نوشته‌های مرتبط
ارسال نظر
پاسخ دهید
لطفا برای ارسال نظر وارد شوید.

حساب کاربری

فهرست

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود به سیستم