برای محصولات بیشتر کلیک کنید.
هیچ محصولی پیدا نشد.

تمام آن چیزی که از آیفون ۱۶ می‌دانیم

اگرچه هنوز مدل‌های آیفون معرفی نشده‌اند، اما هر چند وقت یک بار شاهد انتشار شایعات در مورد آیفون ۱۶ هستیم و این شایعات روز به روز هیجان‌انگیزتر می‌شود. سال ۲۰۲۴ می‌تواند سالی باشد که اپل طراحی برخی از مدل‌های آیفون خود را اصلاح می‌کند و ویژگی‌هایی مانند دکمه‌های لمسی را که در ابتدا برای آیفون ۱۵ پرو شایعه شده بود و تراشه مودم اختصاصی خود را در آیفون‌های این سال به کار بگیرد.

در زیر ما خلاصه‌ای از تمامی شایعات را که تاکنون در مورد این سری از گوشی‌های اپل منتشر شده‌اند، جمع‌آوری کرده‌ایم؛ بنابراین اگر با توجه به شایعات مربوط به آیفون ۱۵ پرو، معتقد هستید که این آیفون بروزرسانی جزیی خواهد داشت و بیشتر تمرکز خود را روی آیفون ۱۶ معطوف کرده‌اید، این مطلب مختص شما است.

سایز و طراحی

شایعه‌ای که همین هفته منتشر شد حاکی از آن است که اپل اندازه صفحه نمایش جدیدی را برای مدل‌های آیفون ۱۶ پرو و ۱۶ پرو مکس تدارک دیده است. انتظار می‌رود آیفون ۱۶ پرو کوچکتر دارای نمایشگر ۶٫۳ اینچ باشد، در حالی که آیفون ۱۶ پرو مکس دارای اندازه نمایشگر ۶٫۹ اینچی شود.

این اطلاعات از طرف تحلیلگر معروف نمایشگر راس یانگ منتشر شده که اغلب جزییات دقیقی از برنامه‌های اپل در خصوص صفحه نمایش را به اشتراک می‌گذارد. او گفته که گزینه‌های اندازه جدید منحصر به سری پرو آیفون ۱۶ خواهد بود، بنابراین این اولین بار خواهد بود که اپل اندازه‌های متفاوتی را برای مدل های استاندارد و پرو در نظر می‌گیرد.

توجه داشته باشید که این اندازه‌های نمایشگر تقریبی هستند و شاید میزان اعشار این ارقام کم یا زیاد شود. آیفون ۱۴ پرو فعلی دارای اندازه نمایشگر ۶٫۱ اینچی و آیفون ۱۴ پرو مکس دارای اندازه نمایشگر ۶٫۷ اینچی است، بنابراین شاهد افزایش حدود ۰٫۲ اینچ برای هر دو دستگاه خواهیم بود.

یک مدل رده بالاتر با پسوند «اولترا»

به گفته مارک گورمن خبرنگار بلومبرگ، اپل احتمال دارد آيفون ۱۶ اولترا رده بالاتری را معرفی کند تا در کنار آيفون ۱۶، آیفون ۱۶ پلاس، آیفون ۱۶ پرو و آیفون ۱۶ پرو مکس به فروش برسد. این گوشی به عنوان بالارده‌ترین آیفون عرضه خواهد شد، اما مشخص نیست که به طور خاص چه چیزی آن را از آیفون ۱۴ پرو و ۱۴ پرو مکس متمایز می‌کند و همچنین مشخص نیست که اندازه نمایشگر آن چقدر خواهد بود.

از طرفی این احتمال نیز وجود دارد که آیفون ۱۶ اولتراجایگزین آیفون ۱۶ پرو مکس شود، نه اینکه در کنار آن به عنوان یک مدل جداگانه فروخته شود.

دکمه‌های لمسی حالت جامد

اپل در ابتدا قصد داشت برای آیفون ۱۵ پرو دکمه‌های لمسی تنظیم صدا، پاور و قطع صدا را جایگزین دکمه‌های سنتی فیزیکی پیشین کند، اما به دلیل مشکلات فنی، این شرکت مجبور شد این ویژگی را یک سال به تاخیر بیاندازد.

در عوض انتظار می‌رود دکمه‌های حالت جامد با مدل‌های آيفون ۱۶ پرو و ۱۶ پرو مکس معرفی شوند و اپل از بازخورد لمسی ناشی از موتورهای تپتیک، برای انتقال حس فشردن دکمه بهره ببرد. با اضافه شدن این فناوری، اپل طراحی دکمه تنظیم صدارا نیز تغییر خواهد داد و دیگر دو دکمه صدای قبلی جای خود را به یک دکمه واحد و یکپارچه خواهند داد.

تراشه مودم 5G

اپل در چند سال گذشته روی تراشه مودم 5G خود کار می‌کند و می‌تواند برای گنجاندن آن حداقل در برخی از مدل‌های آيفون ۱۶ آماده باشد. این شرکت قصد دارد با استفاده از فناوری داخلی، اتکای خود به کوالکام را کاهش دهد.

شایعات نشان می‌دهند که اپل از تراشه مودم در یک دستگاه استفاده خواهد کرد و سپس آن را برای دستگاه‌های دیگر عرضه می‌کند و البته برآورد می‌شود که پروسه انتقال کامل از تراشه‌های مودم کوالکام به تراشه اختصاصی خود اپل، حدود سه سال طول خواهد کشید.

اپل همچنین در نهایت می‌خواهد از تراشه‌های وای فای و بلوتوث اختصاصی خود استفاده کند و این احتمال نیز وجود دارد که این قطعات در اوایل سال ۲۰۲۴ جایگزین تراشه‌های «Broadcom» شوند.

ویژگی‌های دیگر

چند ویژگی دیگر نیز برای مدل‌های آیفون ۱۶ شایعه شده است که در زیر به آنها می‌پردازیم:

  • فیس‌ آیدی زیر صفحه نمایش: شایعاتی وجود دارند مبنی بر اینکه اپل احتمالا در سال ۲۰۲۴ فیس آیدی زیر نمایشگر را برای آیفون ۱۶ برگزیند که موجب کاهش اندازه داینامیک آیلند می‌شود، اما به نظر می‌رسد که این موضوع تا سال ۲۰۲۵ به تعویق بیافتد.
  • لنز پریسکوپ: اپل قصد دارد در آیفون ۱۵ پرو مکس یک لنز پریسکوپ را معرفی کند که از زوم اپتیکال ۵ یا ۶ برابری پشتیبانی می‌کند. این شرکت گاهی اوقات فناوری مورد استفاده در آیفون‌های پرچمدار را به مدل های دیگر در سال آینده گسترش می‌دهد، اما مینگ چی کو تحلیلگر اپل اظهار کرده که فناوری پریسکوپ در سال ۲۰۲۳ فقط به آیفون ۱۶ پرو مکس محدود می شود.
  • پورت USB-C: اپل در سال ۲۰۲۳ به همراه مدل های آیفون ۱۵ در حال انتقال به پورت USB-C است و مدل های آيفون ۱۶ نیز از همین فناوری استفاده خواهند کرد.

نکته قابل توجه

از آنجایی که هنوز بیش از یک سال با عرضه مدل‌های آیفون ۱۶ فاصله داریم، این شایعات با فرض اینکه در حال حاضر درست هم باشند، اما باز در معرض تغییر هستند و ممکن است اپل برنامه‌های خود را در پروسه تولید آیفون ۱۶ تغییر دهد، بنابراین تمامی موارد ذکر شده را باید به دیده تردید به آنها نگریست و بدون شک مثل همیشه به محض دریافت اطلاعات و خبرهای افشا شده بیشتر در مورد سری آیفون ۱۶، می‌توانید انعکاس آنها را در سریع‌ترین زمان ممکن در وب سایت جی اس ام مشاهده کنید.

برچسب: Apple, Iphone 16, آیفون 16
نوشته‌های مرتبط
ارسال نظر
پاسخ دهید
لطفا برای ارسال نظر وارد شوید.

حساب کاربری

فهرست

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود به سیستم