برای محصولات بیشتر کلیک کنید.
هیچ محصولی پیدا نشد.

هشدار اتحادیه اروپا در رابطه با سرعت کابل های غیر اپلی

سال گذشته اتحادیه اروپا قانونی را تصویب کرد که بر اساس آن آیفون و بسیاری از دستگاه‌های دیگر با شارژ سیمی باید به پورت USB-C مجهز شوند تا بتواند در این منطقه به فروش برسند. اپل تا ۲۸ دسامبر ۲۰۲۴ (۸ دی ۱۴۰۳) فرصت دارد تا این قانون را اجرا کند، اما انتظار می‌رود تغییر از لایتنینگ به USB-C در اواخر امسال در مدل‌های آیفون ۱۵ اتفاق بیافتد.

در ماه فوریه (بهمن ۱۴۰۱) شایعه شد که اپل ممکن است در حال برنامه‌ریزی برای محدود کردن سرعت شارژ و سایر عملکردهای کابل‌های USB-C باشد که تحت استانداردهای اپل نبوده‌اند و این شرکت آنها را تایید نکرده است. به مانند پورت لایتنینگ در آیفون‌های فعلی، یک تراشه کوچک در داخل درگاه USB-C در مدل‌های آیفون ۱۵ صحت کابل USB-C متصل شده را تایید می‌کند.

مینگ چی کو افشاگر و تحلیلگر معروف اپل، در ماه مارس (اسفند ۱۴۰۱) بود که گفت معتقد است اپل عملکرد شارژ سریع شارژرهای دارای گواهینامه MFi را برای آيفون ۱۵ بهینه خواهد کرد.

 بر اساس گزارش روزنامه آلمانی Die Zeit، در زمان انتشار این شایعه تیری برتون کمیسر اتحادیه اروپا، نامه‌ای به اپل ارسال کرد و به این شرکت هشدار داد که محدودیت عملکرد کابل‌های USB-C مجاز نیست و اگر انجام شود، اتحادیه از فروش آیفون در این قاره جلوگیری خواهد کرد. این نامه توسط آژانس مطبوعاتی آلمان DPA به دست آمده است و این گزارش می‌گوید که اتحادیه اروپا نیز طی جلسه‌ای در اواسط ماه مارس به اپل هشدارهای لازم را داده است.

با توجه به اینکه اپل تا پایان سال ۲۰۲۴ فرصت دارد تا به این قانون پایبند شود، این شرکت همچنان می تواند با قرار دادن تراشه احراز هویت در پورت USB-C در مدل‌های آيفون ۱۵ در اواخر سال جاری، سیاست خود را پیش ببرد؛ بنابراین انتظار می‌رود که اپل در مدل‌های آيفون ۱۶ در سپتامبر ۲۰۲۴ (شهریور ۱۴۰۳) نیز بتواند به روش خود عمل کند، زیرا این تاریخ همچنان قبل از ضرب‌العجل تعیین شده است.

در این گزارش آمده که اتحادیه اروپا قصد دارد تا سه ماهه سوم سال جاری میلادی، یک راهنما را در خصوص قوانین تعیین شده جدید منتشر کند، تا شرکت‌های مختلف بهانه‌ای برای متن قوانین جدید نداشته باشند و ادعای برداشت‌های مختلف از این قوانین را نکنند.

شایان ذکر است که موضوع اینکه اپل به طور بالقوه عملکرد کابل‌های USB-C تایید نشده متصل به مدل‌های آيفون ۱۵ را محدود کند، فعلا در حد شایعه است، بنابراین باید دید که آیا این شرکت واقعا در این راستا قدم برمی‌دارد یا چنین اقدامی نمی‌کند. باید گفت که آیپدهای دارای پورت USB-C دارای تراشه احراز هویت بدین منظور نیستند، پس بعید نیست که این موضوع فقط در حد شایعه باشد.

برچسب: Iphone, آیفون, Apple, اپل, IPHOINE, EU
نوشته‌های مرتبط
ارسال نظر
پاسخ دهید
لطفا برای ارسال نظر وارد شوید.

حساب کاربری

فهرست

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود به سیستم