برای محصولات بیشتر کلیک کنید.
هیچ محصولی پیدا نشد.

ویژگی تماس اضطراری ماهواره‌ای اپل جان چند دانش‌آموز را نجات داد

SOS اضطراری از طریق ماهواره در آیفون ۱۴، هفته گذشته سه دانش‌آموزی را که در یوتا آمریکا دره‌نوردی می‌کردند و در منطقه‌ای بدون سیگنال گیر کرده بودند، نجات داد. قابلیت تماس اضطراری ماهواره‌ای که سپتامبر گذشته (شهریور ۱۴۰۰) معرفی شد، طراحی شده است تا به کاربران آیفون ۱۴ امکان دسترسی به ارتباطات ماهواره‌ای برای دریافت کمک در مواقع اورژانسی را بدهد.

دانش‌آموزانی که درگیر این مشکل شده بودند، اخیرا با تلویزیون KUTV از طریق AppleInsider صحبت کرده‌اند و شرایط خطرناک خود را شرح داده‌اند. یکی از دانش‌آموزان گفته که خودش و دوستانش در مورد یک «دره جذاب» شنیده بودند و تصمیم گرفته‌اند آن را بررسی کنند، زیرا تقریبا یک سال بوده که دره نوردی می‌کرده‌اند.

در داخل دره آنها با منطقه‌ای مواجه شده‌اند که به طور غیرمنتظره‌ای دارای آب عمیق بوده که احتمالا ناشی از زمستان مرطوب در یوتا بوده است. آنها بیش از یک ساعت در آب گیر کرده بودند، اما در نهایت توانسته‌اند بیرون بیایند و در جاهای عمیق‌تر ادامه دهند. آنها با پس از آن در جای دیگری با آب عمیق‌تر مواجه شده‌اند که دیگر از آن نتوانستند بیرون بیایند.

دو نفر از دانش‌آموزان علایم هیپوترمی (کاهش دمای بدن و اختلال عملکرد اجزای بدن) داشته‌اند و به دلیل موقعیت دره متوجه شده‌اند که گوشی آنها آنتن ندارد، اما خوشبختانه یکی از آنها آیفون ۱۴ داشته است. به گفته این دانش‌آموز هر ۲۰ دقیقه یک ماهواره در محل مورد نظر قرار می‌گرفته و با نگه داشتن گوشی به سمت بالا، آنها می‌توانستند سیگنال ماهواره‌ای کافی را برای ارسال پیامک به ۹۱۱ (شماره اورژانس) دریافت کنند.

این سه نفر در حالی که منتظر خدمات اضطراری بوده‌اند، توانسته‌اند با استفاده از طناب از آب خارج شوند. با شدید شدن حالت هیپوترمی آنها، متوجه شده‌اند که قادر به ادامه دادن و خروج از آن ناحیه نیستند زیرا ۳ تا ۵ متر ارتفاع را باید بالا می‌رفتند تا خارج شوند. در این میان مجبور شده‌اند که منتظر بمانند تا نیروی امداد برسد.

در نهایت نیروی امداد با هلیکوپتر وارد منطقه شده‌اند و توانسته‌اند که بدون آسیب هر سه دانش‌آموز را نجات دهند. این گروه به تلویزیون KUTV گفته‌اند که در شرایطی که در چنین مناطقی گیر میافتید، کاملا می‌توانید روی ویژگی تماس اضطراری ماهواره‌ای حساب کنید و از این طریق برای کمک گرفتن با ما تماس بگیرید.

قابلیت تماس اضطراری ماهواره‌ای آيفون پیش‌تر در چندین موقعیت که زندگی افراد به خطر افتاده‌اند، مانند سرگردانی یک مرد آلاسکایی در بیابان و تصادف سهمگین در جنگل ملی آنجلس در کالیفرنیا و موارد دیگر، جان خیلی‌ها را نجات داده است.

این ویژگی برای همه کاربران آیفون ۱۴ در کشورهای منتخب در دسترس است و در صورت عدم دسترسی به وای فای یا شبکه تلفن همراه، می‌توانید از آن استفاده کنید؛ اپل قابلیت تماس اضطراری از طریق ماهواره را ابتدا در آمریکا و کانادا در دسترس قرار داد، اما از آن زمان تاکنون در طی زمان آن را به کشورهای بیشتری گسترش داده و قول داده که در آینده به تمامی کشورها راه پیدا کند. استفاده از این قابلیت به مدت دو سال رایگان است، اما اپل هنوز جزییاتی در مورد هزینه آن در آینده و پس از اتمام این دو سال ارایه نکرده است.

نوشته‌های مرتبط
ارسال نظر
پاسخ دهید
لطفا برای ارسال نظر وارد شوید.

حساب کاربری

فهرست

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود به سیستم