برای محصولات بیشتر کلیک کنید.
هیچ محصولی پیدا نشد.

چین به سرعتی بی‌نظیر در شبکه 6G دست یافته

آمریکا نگران این است که کشورهای دیگر نقش مهم‌تری در ایجاد استانداردهای شبکه 6G ایفا کنند، لذا جمعه گذشته بود که کاخ سفید با رهبران تجاری، مقامات دولتی و دانشگاهیان دیدار کرد تا در مورد نسل بعدی اتصال بی‌سیم گفتگو کنند. خبری که اخیرا cnBeta تایوان (از طریق نشریه Gizchina) منتشر کرده، نمونه بارزی از این مسئله است که چرا آمریکا نگران موضوع 6G است. به گفته بیست و پنجمین موسسه علم و صنعت هوا فضای چین، این کشور یک انتقال بی‌سیم موفق را برای اولین بار در سطح تراهرتز (Thz) انجام داده است.

این انتقال بی‌سیم با سرعت داده ۱۰۰ گیگابیت بر ثانیه انجام شده است. برای مقایسه با گفت که در آمریکا اگر کاربران از سیگنال شبکه 5G به سرعت ۱ گیگابیت بر ثانیه دست پیدا کنند، به وجد خواهند آمد! سیگنال‌های باند میانی 5G می‌توانند از ۱۰۰ مگابیت بر ثانیه تا ۹۰۰ مگابیت در ثانیه متغیر باشند، اما بر اساس تجربه شخصی، باند میانی اغلب سرعت دانلود داده‌های 5G را در محدوده ۴۵۰ تا ۵۰۰ مگابیت بر ثانیه را ارایه می‌دهد.

استفاده از فرکانس‌های تراهرتز همان مشکلاتی را دارد که اپراتورها هنگام تلاش برای راه‌اندازی اتصال 5G در باند mmWave (۲۴ گیگاهرتز تا ۱۰۰ گیگاهرتز) با آن دست و پنجه نرم می‌کنند. اول اینکه سیگنال‌های Thz مسافت طولانی را طی نمی‌کنند و در نفوذ به ابرها و مه مشکل دارند. از سوی دیگر ارتباطات تراهرتز این امکان را فراهم می‌کند که انتقال بی‌سیم تقریبا به خوبی انتقال از طریق فیبر باشد.

تست انتقال تراهرتز، سرعت دانلود را تقریبا ۱۶۹ برابر بیشتر از نتایج آزمایش 5G ارایه کرده است

این گزارش می‌گوید که Thz با پهنای باند انتقال بیشتر و سرعت انتقال سریع‌تر، در حال تبدیل شدن به یکی از مهم‌ترین فن‌آوری‌ها در حیطه 6G است. انتظار نمی‌رود که این شبکه قبل از سال ۲۰۳۰ راه‌اندازی شود (اگرچه کره جنوبی اذعان کرده که امیدوار است تا دو سال آینده به بهترین شکل ممکن به این شبکه دست یابد) و شبکه بی‌سیم 6G باید سرعت دانلودی تا ۱۰۰ برابر نرخ 5G داشته باشد. بدیهی است که این امر منجر به سرعت دانلود و آپلود سریع‌تر برای کاربران گوشی‌های هوشمند می‌شود و باید به خدمات جدید باورنکردنی در صنایع سرگرمی (از جمله بازی)، خودرو و صنایع بهداشتی و موارد دیگر منجر شود.

در حال حاضر اپراتورهای بی‌سیم آمریکا، خدمات را روی باند پایین (۶۰۰ مگاهرتز، ۷۰۰ مگاهرتز و ۸۵۰ مگاهرتز،، باند میانی (۱ تا ۶ گیگاهرتز) و باند بالا (۲۴ تا ۴- گیگاهرتز) ارایه می‌دهند.

برخی از خدماتی که قرار بود با 5G ببینیم، مانند اتومبیل‌های خودران، جراحی از راه دور و شهرهای هوشمند، به طور قطع با سرعت‌های سریع‌تر ارایه شده در 6G امکان‌پذیر خواهد بود. اکنون سوال این است که کدام کشور می‌تواند این فن‌آوری را با نو‌‌آوری خود شکل دهد.

نوشته‌های مرتبط
ارسال نظر
پاسخ دهید
لطفا برای ارسال نظر وارد شوید.

حساب کاربری

فهرست

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود به سیستم