برای محصولات بیشتر کلیک کنید.
هیچ محصولی پیدا نشد.

رندرهای سری آیفون ۱۶ طراحی احتمالی آن را نشان می‌‌دهند

وبسایت فون‌آرنا رندرهایی از سری پرچمدار سال ۲۰۲۴ اپل را به اشتراک گذاشته که تغییرات طراحی آن را به تصویر کشیده‌اند.

با نزدیک شدن به انتهای سال ۲۰۲۳ میلادی، توجه‌ها از سری آیفون ۱۵ برداشته شده و حالا نگاه همه کاربران به سوی سال‌ آینده و معرفی سری پرچمدار سال ۲۰۲۴ اپل یعنی سری آیفون ۱۶ است. تا به امروز، گزارش‌های مختلفی پیرامون سری آیفون ۱۶ در دسترس قرار گرفته که بخشی از مشخصات فنی و همچنین جزئیات طراحی آن را فاش کرده‌اند.

براساس جدیدترین گزارش منتشر شده، وبسایت فناوری فون‌آرنا (PhoneArena) با همکاری یک هنرمند رندرهایی از سری آیفون ۱۶ را به اشتراک گذاشته که طراحی احتمالی آن را نشان می‌دهند. این وبسایت ادعا کرده که طراحی سری آیفون ۱۶ طبق آنچه شایعات و گزارش‌های غیر رسمی اعلام کرده‌اند، به تصویر کشیده شده است.

مهمترین تغییرات سری آیفون ۱۶ به طراحی جدید دکمه اکشن و همچنین وجود یک دکمه جدید به نام کپچر (Capture) مربوط می‌شود که متاسفانه در حال حاضر هنوز نوع و نحوه عملکرد آن نامشخص است. با این وجود، شایعه شده که کاربران با کمک دکمه کپچر می‌توانند به سرعت عکسبرداری کنند و یا فیلمبرداری را شروع کنند. 

اپل ظاهرا قصد دارد که دکمه کپچر را به فریم سمت راست دستگاه و در زیر کلید پاور منتقل کند. البته این دکمه جدید به لطف ماهیت خازنی خود به لمس انگشتان کاربران حساس خواهد بود. به علاوه، دکمه اکشن نیز احتمالا با مکانسیم غیرفیزیکی همراه خواهد شد و دیگر لازم نخواهد بود که کاربران برای استفاده از این دکمه، آن را به صورت مکانیکی حرکت دهند. دکمه اکشن جدید سری آيفون ۱۶ که با اسم رمز Atlas شناخته می‌شود احتمالا از عملکرد مشابه کلید تاچ آیدی بهره خواهد برد.

برخلاف سری آیفون ۱۵، دکمه اکشن تنها در اختیار مدل‌های پرو و پرو مکس سری آیفون ۱۶ نخواهد بود و گوشی‌های آیفون ۱۶ و آیفون۱۶ پلاس نیز از این قابلیت کاربردی بهره‌مند خواهند شد. گزارش شده که اپل در حال آزمایش اندازه‌های مختلفی از دکمه اکشن سری آيفون ۱۶ است که بعضی از آن‌ها حتی از دکمه اکشن سری آیفون ۱۵ پرو نیز بزرگ‌تر بوده است. در این راستا، ظاهرا دکمه اکشن نسل آینده سری پرچمدار اپل هم‌اندازه کلید‌های کنترل حجم صدا سری آیفون ۱۵ خواهد بود.

یگر ویژگی‌های طراحی سری آيفون ۱۶

طبق شایعات قبلی، گوشی‌های آیفون ۱۶ پرو و آيفون ۱۶ پرو مکس به احتمال زیاد با فریم تیتانیومی مشابه سری آیفون ۱۵ پرو همراه خواهد شد. البته گزارش شده که اپل قصد دارد مقاومت و استحکام فریم تیتانیومی سری آيفون ۱۶ را بهبود ببخشد. از سوی دیگر، آیفون ۱۶ و آیفون ۱۶ پلاس نیز از یک تغییر طراحی مهم برخوردار خواهند شد و لنزهای دوربین ‌آن‌ها به مانند آیفون ۱۲ به صورت عمودی قرار خواهند گرفت.

مدل‌های پرو و پرو مکس سری آیفون ۱۶ احتمالا به ترتیب از نمایشگر‌های بزرگ‌تر ۶٫۲۷ اینچی و ۶٫۸۶ اینچی بهره خواهند برد. با این افزایش ابعاد نمایشگر، آیفون ۱۶ پرو و آیفون ۱۶ پرو به نسبت نسل قبلی طویل‌تر و عریض‌تر خواهند شد. آیفون ۱۶ و آیفون ۱۶ پلاس نیز تغییر خاصی در اندازه نمایشگر را تجربه نخواهند کرد و تنها به احتمال زیاد نازک‌تر از آیفون ۱۵ و آیفون ۱۵ پلاس خواهند بود.

نوشته‌های مرتبط
ارسال نظر
پاسخ دهید
لطفا برای ارسال نظر وارد شوید.

حساب کاربری

فهرست

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود به سیستم