برای محصولات بیشتر کلیک کنید.
هیچ محصولی پیدا نشد.

تمامی ویژگی‌های جدید اپلیکیشن Health در iOS 17

اپل با iSO 17 ویژگی‌های جدیدی را به برنامه Health اضافه کرد که شامل عملکرد ثبت خلق و خو، ابزارهایی برای سلامت چشم و موارد دیگر می‌شود.

مطلب امروز ما تمام ویژگی‌هایی را که در برنامه Health در iOS 17 جدید هستند، در بر می‌گیرد و در مورد آنها توضیح می‌دهد.

ردیابی خلق و خو

اپل در iOS 17 ویژگی «State of Mind» را به اپلیکیشن Health اضافه کرده است. این گزینه به گونه‌ای طراحی شده که به شما امکان می‌دهد احساسات خود را به صورت ورزانه پایش کنید تا تصویری کلی از سلامت ذهنی خود به دست آورید.

از طریق نوتیفیکیشن‌های برنامه Health و یا اپل واچ، می‌توانید حال و هوای خود را در زمان‌های مختلف در طول روز ثبت کنید و حس کلی روزتان را وارد برنامه کنید.

ثبت یک مود بدین صورت انجام می‌گیرد که با استافده از یک اسلایدر، گزینه مورد نظر خود را از میان خیلی ناخوشایند تا خنثی و خوشایند انتخاب می‌کنید. این گزینه‌ها دارای کدهای رنگی نیز هستند که به عنوان مثال بسیار ناخوشایند بنفش، خنثی آبی و بسیار دلپذیر نارنجی است.

در این مرحله اپل از شما می‌پرسد که چه چیزی این احساس را به بهترین شکل ممکن توصیف می‌کند و فهرستی از صفت‌های مربوط به مودتان را ارائه می‌دهد که می‌توانید از بین آنها انتخاب کنید. برای مثال حالت «بسیار دلپذیر» گزینه‌هایی مانند شگفت زده، صلح‌آمیز، شاد و آرام دارد. از طرف دیگر، گزینه «بسیار ناخوشایند» شامل عصبانیت، غمگینی، خشم و استرس است، در حالی که حالت‌های خنثی شامل صلح‌آمیز، بی‌تفاوت و راضی است.

نکته مهم این است که شما نمی‌توانید صفت دلخواه خود را وارد کنید و باید یکی از پیشنهادهای اپل را انتخاب کنید، اما احتمال زیادی وجود دارد که این برنامه پس از تکامل بیشتر، این ویژگی را نیز اضافه کند. اما در مجموع ده‌ها گزینه وجود دارد، بنابراین شما به راحتی می‌توانید نزدیکترین گزینه به حالت خود را انتخاب کنید.

بعد از اینکه یک حالت و یک صفت همراه برای آن را انتخاب کردید، اپل می پرسد که چه چیزی باعث ایجاد این حالت شده است. گزینه ها شامل سلامتی، تناسب اندام، خانواده، دوستان، شریک زندگی، دوستیابی، آب و هوا، پول و رویدادهای جاری است که باز هم شما باید از میان این موارد نزدیکترین گزینه را انتخاب کنید. با این حال می‌توانید زمینه را هم در این بخش اضافه کنید، بنابراین شما قادر خواهید بود که جزییات مربوط به دلیل انتخاب یک دسته خاص را یادداشت کنید.

خلق و خوی شما در طول زمان را می‌توان در نمودار با تفکیک هفته، ماه، شش ماه یا یک سال مشاهده کرد. از طرفی عوامل زندگی و برخی موارد دیگر را هم می‌توان مورد استفاده قرار داد تا بتوان عوامل موثر بر احساس خود را مشاهده کرد.

شما می‌توانید ببینید که چه چیزی باعث شده تا احساس ناخوش‌آیند داشته باشید یا چه چیزی باعث شده تا حس خوبی به شما دست بدهد؛ مجموعه عوامل آن‌ها نیز به کمک یک فهرست که با فاکتورهایی مثل کار یا روابط‌تان دسته‌بندی شده، قابل مشاهده هستند.

اپل همچنین فاکتورهای سبک زندگی‌تان را ثبت می‌کند تا الگوهایی را در مورد مواردی که می‌تواند بر خلق و خوی شما تاثیر گذارد به شما نشان دهد. عوامل زندگی عبارتند از دقایقی که ورزش کرده‌اید، زمانی که تمرکز داشته‌اید، خواب و زمان صرف شده در روز و غیره. اپل به طور مستقیم خلق و خو را با ورزش در طول زمان و سایر عوامل ذکر شده مقایسه می‌کند، بنابراین می‌توانید متوجه شوید که آیا صرف وقت برای تمرین یا مدیتیشن بر روحیه کلی شما تاثیر دارد یا خیر.

پرسش‌نامه سلامت روان

بخش سلامت روانی برنامه Health شامل پرسشنامه‌های مربوط به سلامتی است که اضطراب و افسردگی را بررسی می‌کند تا در صورت نیاز بتوانید با پزشک خود صحبت کنید. اینها ابزارهای غربالگری هستند که معمولا توسط پزشکان مورد استفاده قرار می‌گیرند و سوالاتی درباره احساس شما در طول چند هفته گذشته می‌پرسند.

گرفتن این پرسشنامه‌ها نمودارهای خطر اضطراب و افسردگی را پر می‌کند، بنابراین می‌توانید در یک نگاه ببینید که آیا ممکن است در دوره‌های مختلف سال به مراقبت بیشتری از خود یا کمک پزشک نیاز داشته باشید یا خیر. پر کردن پرسشنامه‌ها به شما اطلاعاتی در مورد خطر افسردگی می‌دهد.

سلامت چشم

اپل در iOS 17 ابزارهای جدیدی را برای بهبود سلامت چشم اضافه کردهکه بیشتر آنها کودکان را هدف قرار می‌دهد، اما همگان می‌توانند از آن استفاده کنند. در اسکرین تایم یک تنظیم جدید به نام «Screen Distance» وجود دارد که با اطمینان از اینکه آیفون یا آیپد خیلی نزدیک به صورت قرار نمی‌گیرد، فشار وارده بر چشم را کاهش می‌دهد.

اپل می‌گوید که نور روز برای بزرگسالان نیز مفید است، زیرا گذراندن ۲۰ دقیقه در خارج از منزل، فواید سلامت جسمی و روانی زیادی دارد. زمان صرف شده در نور روز یکی از معیارهایی است که اپل برای ردیابی سلامت ذهنی استفاده می‌کند.

داروها

اپل یادآورهای پیگیری را برای داروهایی که با استفاده از برنامه سلامتی ردیابی می‌کنید، به iOS 17 اضافه کرده است. اگر تا ۳۰ دقیقه پس از دریافت نوتیفیکیشن، داروی مورد نظر را در برنامه وارد نکنید، این برنامه نوتیفیکیشن دوم را ارسال می‌کند تا شما مصرف آن دارو را از یاد نبرید.

علاوه بر این هشدارهای بحرانی را نیز می‌توان فعال کرد. این هشدارها روی صفحه ظاهر می‌شوند و صدا پخش می‌کنند و حتی اگر حالت فوکوس فعال باشد، باز هم عمل می‌کنند.

اپلیکیشن Health برای آیپد

برنامه Health از زمان معرفی فقط به آیفون محدود بوده، اما با iPadOS 17 به آیپد نیز راه یافت. آیپد داده‌های سلامتی را جمع‌آوری نمی‌کند، اما می‌تواند تمام اطلاعات جمع‌آوری شده توسط آیفون و سایر لوازم جانبی را روی یک نمایشگر بزرگتر نمایش دهد که می‌تواند برای بسیاری کارامد باشد.

به طور اساسی برنامه آیپد همان اطلاعات موجود در برنامه آیفون را به شما نشان می‌دهد، اما اندازه آن برای آیپد بهینه شده است و یک نوار ناوبری در سمت چپ نمایشگر نیز اضافه شده است.

طراحی

اپل طراحی اپلیکیشن Health را تغییر داده است. بخش‌هایی مانند قلب، داروها، خواب، تحرک و موارد دیگر رنگ‌های پس زمینه خاص خود را دارند تا علاقه بصری بیشتری به داده‌هاییی که برنامه ارایه می دهد اضافه کنند.

از طرف دیگر بروزرسانی‌های کوچک دیگری نیز در ظاهر برنامه اعمال شده است که استفاده از آن را بیش از پیش راحت و جذابتر می‌کند.

با مواردی که در بالا ذکر کردیم اغراق نیست اگر بگوییم اپل به معنای واقعی پیشتاز در گنجاندن ویژگی‌های سلامت جسم و روح در محصولات خود است و سالیانه به سلامتی افراد زیادی کمک می‌کند؛ البته این شرکت به وضوح بارها در رویدادهای خود این موضوع را اعلام کرده که هدف اصلی آن، ارتقای سطح سلامت جامعه است و هرچه زمان بیشتری می‌گذرد، این را بیشتر ثابت می‌کند.

برچسب: Iphone, Apple, IOS, IOS 17, ios17
نوشته‌های مرتبط
ارسال نظر
پاسخ دهید
لطفا برای ارسال نظر وارد شوید.

حساب کاربری

فهرست

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود به سیستم