برای محصولات بیشتر کلیک کنید.
هیچ محصولی پیدا نشد.

بررسی برخی ویژگی های iOS 16.4

طبق یادداشت‌هایی که اپل امروز به اشتراک گذاشته است، بروزرسانی iOS 16.4 قرار است که در آینده نزدیک برای عموم منتشر شود و این نسخه شامل ایزوله کردن صدا برای تماس‌های شبکه‌ای می‌شود.

اپل می‌گوید که ویژگی «Voice Isolation» صدای شما را در اولویت قرار می‌دهد و صدای محیط اطراف شما را مسدود می‌کند و تماس‌های تلفنی واضح‌تری را به ارمغان می‌آورد که در آن بهتر می‌توانید صدای فردی را که با او صحبت می‌کنید بشنوید و البته برعکس این موضوع هم صدق می‌کند.

این قابلیت پیش‌تر برای تماس‌های VoIP که از فیس تایم، واتس اپ وسایر برنامه‌ها در دستگاه‌های دارای iOS 15 یا macOS Monterey  و جدیدتر استفاده می‌کنند، در دسترس بوده است و برای بهبود قابل توجه کیفیت میکروفن هنگام تماس با کاهش نویز پس زمینه طراحی شده است و تا پیش از این برای مکالمات تلفن هماره در دسترس نبوده و اپل هم هیچ راه حلی را برای بهبود کیفیت تماس‌های شبکه‌ای ارائه نداده بود، اما حالا شاهد این هستیم که به تماس‌های شبکه‌ای هم راه پیدا کرده است.

برای فعال کردن این ویژگی در تماس‌های فیس تایم، می‌توان با رفتن به کنترل سنتر و ضربه روی Mic Mode و انتخاب گزینه Voice Isolation آتن را فعال کرد؛ بنابراین در مورد تماس‌های شبکه‌ای هم احتمال دارد اپل چنین گزینه‌ای را برای فعال کردن آن تعبیه کرده باشد.

از دیگر ویژگی‌های iOS 16.4 می‌توان به ایموجی‌های جدید، نوتیفیکیشن‌های درون برنامه‌های وب در سافاری، رفع اشکالات هوم کیت، بهینه‌سازی قابلیت تشخیص تصادف و موارد دیگر اشاره کرد.

علاوه بر ایموجی‌های جدید، نوتیفیکیشن‌های داخل سافاری و طیف وسیعی از ویژگی‌های دیگر، بروزرسانی iOS 16.4 پشتیبانی از شناسایی تصاویر تکراری را هم به کتابخانه عکس مشترک آیکلود گسترش می‌دهد.

با iOS 16 اپل یک عملکرد تشخیص تکراری بودن را برای برنامه Photos اضافه کرد که موجب میشد تا اگر تصاویر تکراری دارید، برنامه عکس‌ها پوشه‌ای به نام «Duplicates» را در بخش آلبوم Utilities نمایش دهد که در آنجا می‌توانستید تمام تصاویر تکراری خود را با هم ادغام کنید.

در زمان عرضه این قابلیت، گزینه تشخیص عکس‌های تکراری برای «iCloud Shared Photo Library» کار نمی‌کرد، اما به نظر می‌رسد با بروزرسانی iOS 16.4 این موضوع حل خواهد شد. به گفته اپل، پس از نصب iOS 16.4 می‌توانید عکس‌ها و ویدیوهای تکراری را در کتابخانه عکس مشترک آیکلود شناسایی کنید و آنها را با هم ادغام کنید تا تصاویر اضافی غیرضروری را کاهش دهید.

iOS 16.4 قرار است تا هفته آینده برای عموم عرضه شود. این بروزرسانی همچنین شامل پشتیبانی VoiceOver برای نقشه‌ها در برنامه آب و هوا، رفع مشکلی که می‌تواند باعث عدم نمایش درخواست‌های Ask to Buy در دستگاه والدین شود، رفع اشکال ترموستات‌های سازگار با Matter، بهینه‌سازی اضافی برای ویژگی تشخیص تصادف در آیفون‌های سری ۱۴ و موارد خواهد بود

طبق یادداشت‌های انتشار اپل برای بروزرسانی iOS 16.4، این نسخه شامل بهینه‌سازی‌های بیشتر تشخیص تصادف برای همه مدل‌های آیفون ۱۴ می‌شود که انتظار می‌رود در اوایل هفته آینده برای عموم منتشر شود.

اپل هیچ جزییات خاصی در مورد این بهینه‌سازی‌ها ارایه نکرده است، اما پس از شکایات بسیار ماموران اورژانس در چندین ایالت آمریکا و کانادا از این قابلیت که باعث هجوم تماس‌های نادرست به مرکز فوریت‌های پزشکی، خصوصا از طرف اسکی‌بازان و اسنوبوردکاران در زمستان شد، این شرکت برای بهبود تشخیص تصادف تدابیری اندیشید. این سومین بروزرسانی است که در آن روی بهبود تشخیص تصادف کار شده است؛ بهینه‌سازی‌های قبلی در نسخه‌های 16.1.2 و 16.1.3 در ماه گذشته عرضه شد.

قابلیت تشخیص تصادف سال گذشته میلادی برای تمامی مدل‌های آیفون ۱۴ و آخرین مدل‌های اپل واچ راه‌اندازی شد. بر اساس گزارش‌ها، این ویژگی برای تشخیص تصادف شدید خودرو طراحی شده است و اگر کاربر در عرض ۲۰ ثاینه به دستگاه پاسخ ندهد، به طور خودکار با اورژانس تماس می‌گیرد؛ اما گاهی نیز پیش می‌آید که دستگاه افتادن یک اسکی‌باز یا اسنوبوردسوار را به عنوان تصادف با اتومبیل اشتباه می‌گیرد و به طور خودکار با فوریت‌های پزشکی تماس می‌گیرد و حتی این موضوع در مورد افرادی که در شهر بازی سوار بر یک وسیله بازی بوده‌اند هم دیده شده است. حالا باید دید که بهینه‌سازی‌های iOS 16.4 تا چه به کاهش این خطا کمک خواهد کرد.

به نظر می‌رسد نسخه کاندید انتشار iOS 16.4 که در روزهای اخیر در اختیار توسعه‌دهندگان قرار گرفته، به مجموعه جدیدی از ایرپادز اشاره دارد که ممکن است در آینده نزدیک عرضه شوند. طبق گفته یکی از توسعه‌دهندگان این نسخه بتای جدید به ایرپادز با شماره مدل A3048 و کیس شارژ با شماره مدل A2968 اشاره دارد.جالب اینجاست که تاکنون هیچ شایعه‌ای مبنی بر اینکه ایرپادز جدیدی قرار است عرضه شود، اخیرا منتشر نشده و با روالی که از اپل سراغ داریم، زود است که ایرپادز خود را که در سال ۲۰۲۱ معرفی کرده، بروزرسانی کند.

مشخص نیست که آیا واقعا ایرپادز جدیدی در راه است یا اینکه اپل می‌خواهد نوعی بروزرسانی تکراری انجام دهد و همانطور که قرار است آیفون‌های امسال را با پورت USB-C عرضه کند، برای تطبیق با قانون پورت واحد اتحادیه اروپا، پورت لایتنینگ همان ایرپادزهای قبلی را حذف و در عوض از پورت USB-C در آنها استفاده کند.

برچسب: Iphone, آیفون, IOS, IOS 16.4, 16.4
نوشته‌های مرتبط
ارسال نظر
پاسخ دهید
لطفا برای ارسال نظر وارد شوید.

حساب کاربری

فهرست

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود به سیستم