برای محصولات بیشتر کلیک کنید.
هیچ محصولی پیدا نشد.

اگزینوس ۲۴۰۰ سامسونگ در بخش GPU متحول خواهد شد

طبق گزارش‌ها سامسونگ در حال کار بر روی یک چیپست پرچمدار جدید است که انتظار می‌رود اگزینوس ۲۴۰۰ نامیده شود. امروز یک افشاگر در توییتر گزارش اظهار کرده که این تراشه یک واحد گرافیکی جدید مبتنی بر RDNA2 با 6WGP را در خود جای خواهد داد. این پردازنده ۴ برابر واحد پردازش گرافیکی Xclipse 920 در اگزینوس ۲۲۰۰ دارد.

WGP مخفف «پردازنده گروه کاری» است و بخشی از معماری RDNA است که توسط شرکت AMD توسعه یافته است. یک WGP شامل ۲ واحد محاسباتی در روش جدید RDNA2 است، به این معنی که در مجموع ۱۲ واحد دریافت می‌کنیم. در ضمن باید گفت که پردازنده گرافیک قبلی فقط 3CU داشت. بدیهی است که مواردی مانند سرعت ساعت و معماری نیز در عملکرد کلی نقش دارند، اما بعید است که موجب تغییرات چشمگیری شوند.

سامسونگ با AMD و توسعه دهندگان بازی همکاری می‌کند تا فن‌آوری‌های ردیابی اشعه را در جدیدترین تراشه‌های خود پیاده‌سازی کند. یکی از اولین بازی‌ها قرار بود Diablo: Immortal برای اندروید باشد، اما تا به امروز گوشی‌های هوشمند مجهز به اگزینوس ۲۲۰۰ نمی‌توانند بالاترین تنظیمات گرافیکی این عنوان را اجرا کنند.

گزارش‌های قبلی حاکی از آن بود که اگزینوس ۲۴۰۰ دارای یک پردازنده ۱۰ هسته‌ای با یک هسته اصلی Cortex-X4، دو واحد Cortex-A720 با فرکانس بالاتر، سه هسته Cortex-A520 دیگر با کلاک پایین‌تر و چهار هسته کم مصرف Cortex-A520 خواهد بود.

لازم به توضیح است که اگزینوس ۲۴۰۰ ممکن است در سری گلکسی اس ۲۴ به کار برده شود که انتظار می‌رود اوایل سال آینده وارد بازار شوند.

نوشته‌های مرتبط
ارسال نظر
پاسخ دهید
لطفا برای ارسال نظر وارد شوید.

حساب کاربری

فهرست

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود به سیستم