برای محصولات بیشتر کلیک کنید.
هیچ محصولی پیدا نشد.

AMD از چیپست‌های سری رایزن Z1 رونمایی کرد

شرکت AMD امروز چیپست‌های سری رایزن Z1 خود را معرفی کرد که برای نسل بعدی کنسول‌های بازی دستی ساخته شده‌اند. رایزن Z1 و رایزن Z1 Extreme مبتنی بر معماری ۴ نانومتری رایزن Zen 4 هستند و دارای پردازنده‌های گرافیکی RDNA 3 هستند. AMD اظهار کرده که در ابتدا رایزن Z1 و Z1 Extreme به طور موقت در انحصار ایسوس خواهند بود، اما سایر تولیدکنندگان سخت افزار ممکن است به جمع استفاده کنندگان از این تراشه‌ها بپیوندند.

رایزن Z1 یک پردازنده شش هسته‌ای Zen 4 با دوازده رشته را ارایه می‌کند، در حالی که گرافیک آن توسط چهار هسته RDNA 3 اداره می‌شود و در مجموع ۲۲ مگابایت کش هم در این CPU موجود است. AMD ادعا کرده که چیپست رایزن Z1 در بخش گرافیکی، ۲٫۸ ترافلاپس قدرت دارد.

از طرف دیگر رایزن Z1 Extreme دارای پردازنده ۸ هسته‌ای ZEN 4 با شانزده رشته و دوازده هسته گرافیکی RDNA 3 و حافظه پنهان ۲۴ مگابایتی است. این پردازنده نیز در بخش گرافیکی عملکردی معادل ۸٫۶ ترافلاپس خواهد داشت. در مورد اعداد واقعی، AMD نموداری از نمونه‌های مهندسی Z1 و Z1 Extreme را با چند عنوان بازی محبوب با وضوح 1080p و تنظیمات پایین به اشتراک گذاشته است.

هر دو چیپست جدید AMD از اتصال USB 4 و همچنین حافظه LPDDR5 و LPDDR5X پشتیبانی می‌کنند؛ همچنین ارتقای مقیاس Radeon Super Resolution (RSR) و وضوح تصویر را به ارمغان می‌آورند. پشتیبانی از USB 4 یعنی عملا پشتیبانی از فناوری تاندربولت را هم می‌توانیم با محصولات مجهز به این پردازنده‌ها داشته باشیم.

در بیانیه مطبوعاتی که AMD منتشر کرده، گفته شده که ایسوس ROG Ally با هر دو چیپست جدیدی Z1 این شرکت عرضه خواهد شد.

نوشته‌های مرتبط
ارسال نظر
پاسخ دهید
لطفا برای ارسال نظر وارد شوید.

حساب کاربری

فهرست

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود به سیستم