برای محصولات بیشتر کلیک کنید.
هیچ محصولی پیدا نشد.

فعلا خبری از قطعی اینترنت برای هیچ آزمونی نیست

در سال‌های اخیر تقلب برخی از داوطلبان در آزمون‌ها از طریق اینترنت مسئله‌ای بود که چالش‌های زیادی را به وجود می‌آورد و موجب نگرانی داوطلبانی می‌شد که آینده و سرنوشت‌شان در گرو همان آزمون‌ بود. این در حالی بود که هیچ یک از راهکارها برای جلوگیری از تقلب در آزمون تاثیری نداشت و هر بار خبر لو رفتن سوالات بر سر زبان‌ها می‌افتد.

به عنوان مثال دی ماه سال گذشته بود که خبر لو رفتن سوالات آزمون‌ها جنجال زیادی به پا کرد و پس از آن حسن مروتی، معاون امور آزمون‌های سازمان سنجش در برنامه‌ای از قطع سراسری اینترنت در روزهای برگزاری مرحله اول کنکور به خاطر جلوگیری از تقلب خبر داد، این خبر واکنش و انتقادات بسیاری را در پی داشت.

البته کمی بعد اعلام شده که شورای امنیت کشور فقط با قطع اینترنت همراه برای مناطق اطراف حوزه‌های کنکور موافقت کرده است. آن زمان قطع اینترنت برای جلوگیری از لو رفتن سوالات راهکاری موفق به حساب آمد اما با این حال همان موقع وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام کرد که  این بار آخری است که اینترنت به خاطر کنکور قطع می‌شود و حتما باید برای دور بعدی کنکور به فکر راهکاری جایگزین باشند و به هیچ وجه دیگر اینترنت را به خاطر کنکور قطع نمی‌کنند.

حالا گفته می‌شود که اینترنت برای هیچ آزمونی حتی یک دقیقه هم قطع نخواهد شد.

محدودسازی اینترنت در حال بررسی است؟

 بر اساس گزارشی از ایسنا، اخیرا محسن زارعی، رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش در یک نشست خبری، از بررسی درخواستی برای قطع اینترنت هنگام برگزاری امتحانات نهایی دانش‌آموزان خبر داد. 

او در این زمینه گفت: «از آنجا که تخلفات و شبکه‌های سودجو در پیام‌رسان‌های خارجی فعالیت داشتند، درخواست قطع اینترنت بین‌الملل در یک مدت زمانی ۳۵ دقیقه‌ای تا ساعت ۸:۳۰ صبح را داشتیم که مصوب شد تا در کارگروهی بررسی شود و جلسات تخصصی داشتیم. دو موضوع تهیه اینترنت پایدار و پرسرعت برای حوزه‌های تصحیح و محدودسازی اینترنت در دستور کار بود و در حال بررسی کارشناسی هستیم.»

پس از انتشار این خبر، محمداحسان خرامید، رئیس مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با انتشار پستی در یک شبکه اجتماعی داخلی درباره قطع اینترنت اظهار کرد: «همانگونه که سال قبل هم اعلام شد، وزارت ارتباطات برای هیچ آزمونی حتی یک دقیقه هم اینترنت را قطع نخواهد کرد.»

از سوی دیگر رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور به پیشنهاد قطع اینترنت برای کنترل تقلب‌های احتمالی دانش‌آموزان در زمان برگزاری امتحان‌های نهایی واکنش نشان داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، سردار غلامرضا جلالی در حساب کاربری خود در «ویراستی» نوشت: «پیشنهاد قطع اینترنت برای کنترل تقلب‌های احتمالی دانش‌آموزان در زمان برگزاری امتحان‌های نهایی غیرقابل قبول است. اولویت پدافند غیرعامل پایداری خدمات زیرساختی به مردم از جمله فناوری اطلاعات و ارتباطات است. خدا را شکر که این پیشنهاد تکذیب شد. زمانی که زیرساخت ارتباطات کشور زیرساخت تمام مشاغل دیجیتال می‌گردد و این بخش پیشران اقتصاد می‌شود تضمین تداوم کارکرد زیرساخت ارتباطات از منظر پدافند غیرعامل امری واجب است، البته حساب مخاطرات در سطح امنیت ملی را جدا می‌دانیم.»

قطعی اینترنت راه جلوگیری از تقلب نیست

حرف‌های ضد و نقیض و همچنین واکنش‌ها درخصوص قطعی اینترنت برای جلوگیری از لو رفتن سوالات امتحانی در حالی است که بسیاری از کارشناسان معتقدند سرعت پایین و محدودیت‌های اعمال شده بر روی اینترنت به اندازه کافی اثر منفی روی کاربران و بسیاری از کسب‌وکارهای اینترنتی داشته است و حالا نباید با هر مسئله‌ای این اثر منفی را بیش از پیش به کاربران وارد کنیم. در نتیجه باید به دنبال راه‌های بهتری برای مدیریت اوضاع بود تا هم فضای مطمئن و بدون تقلبی را برای دانش‌آموزان و دانشجویان فراهم کرد و هم از سوی دیگر آثار منفی مضاعفی را به کاربران اینترنتی وارد نکرد.

برچسب: INTERNET, internet outage
نوشته‌های مرتبط
ارسال نظر
پاسخ دهید
لطفا برای ارسال نظر وارد شوید.

حساب کاربری

فهرست

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود به سیستم