برای محصولات بیشتر کلیک کنید.
هیچ محصولی پیدا نشد.

اسنپدراگون ۸ نسل ۳ توانست چیپست آیفون ۱۴ را هم شکست دهد

اوایل سال جاری میلادی، شایعه‌ای ادعا کرد که تراشه موردانتظار کوالکام موسوم به اسنپدراگون ۸ نسل سه در بنچمارک گیک‌بنچ لیست شده است. در این بنچمارک، تراشه کوالکام در تست‌های تک هسته‌ای و چند هسته‌ای به ترتیب امتیازهای ۱۹۳۰ و ۶۲۳۶ را کسب کرده بود. با کسب این نتایج، اسنپدراگون ۸ نسل سه موفق به شکست تراشه A16 بایونیک شد. حالا براساس جدیدترین گزارش منتشر شده، تراشه اسنپدراگون ۸ نسل سه بار دیگر در بنچمارک گیک‌بنچ قرار گرفته است و امتیازهای بالاتری را به خود اختصاص داده است. 

طبق این گزارش، تراشه موردانتظار کوالکام در آزمون‌های تک هسته‌ای و چند هسته‌ای گیک‌بنچ ۶ به ترتیب امتیازهای ۲۵۶۳ و ۷۲۵۶ را کسب کرده است. با اجرای دوباره این بنچمارک، اسنپدراگون ۸ نسل سه در آزمون‌های مشابه به امتیازهای بالاتر ۲۷۲۳ و ۷۵۲۵ دست پیدا کرد. در این راستا، این تراشه قدرتمند عملکردی نزدیک به تراشه A17 بایونیک اپل که هنوز معرفی نشده از خود نشان داده است. برای مقایسه، تراشه A17‌ بایونیک اخیرا با امتیازهای ۳۰۱۹ و ۷۸۶۰ در گیک‌بنچ لیست شده است. 

شایان ذکر است تراشه اسنپدراگون ۸ نسل سه در بنچمارک آنتوتو نیز قرار گرفته است و امتیاز ۱۷۱۲۲۷۱ را به خود اختصاص داده است که از امتیاز همه تراشه‌های بازار بیشتر است. البته این موضوع چندان عجیب نیست چرا که گزارش شده است تراشه کوالکام به شش هسته پردازشی مجهز خواهد بود. با کسب این نتیجه قابل توجه، می‌توان انتظار داشت که اسنپدراگون ۸ نسل سه به بهترین و قدرتمندترین تراشه بازار گوشی‌های اندرویدی بدل شود. 

در نهایت باید اشاره کرد که براساس گزارش‌های قبلی، هسته اصلی اسنپدراگون ۸ نسل سه از فرکانس ۳٫۷۰ گیگاهرتزی بهره خواهد برد. به علاوه، گزارش شده است که پردازنده گرافیکی این تراشه می‌تواند به سرعت کلاک ۱ گیگاهرتزی دست پیدا کند. چینش هسته‌های اسنپدراگون ۸ نسل سه نیز به احتمال زیاد با معماری ۲+۵+۱ همراه خواهد شد.

نوشته‌های مرتبط
ارسال نظر
پاسخ دهید
لطفا برای ارسال نظر وارد شوید.

حساب کاربری

فهرست

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود به سیستم