برای محصولات بیشتر کلیک کنید.
هیچ محصولی پیدا نشد.

اپل واچ اولترا میکروLED احتمالا با تاخیر فراوان عرضه خواهد شد

همانطور که می‌دانیم، اپل برنامه دارد که در آینده فناوری میکرو LED را به سری اپل واچ خود وارد کند. با این وجود، به نظر می‌رسد مدل میکرو LED اپل واچ اولترا تا سال ۲۰۲۷ میلادی عرضه نخواهد شد چرا که هنوز فرآیند زنجیره تامین برای قطعات موردنیاز نهایی نشده است. 

فناوری میکرو LED جایگزین نمایشگر‌ اولد در اپل واچ اولترا خواهد شد و بهبودهای قابل توجهی را در زمینه مصرف بهینه انرژی، روشنایی و دوام بیشتر به ارمغان خواهد آورد. 

سال گذشته، گزارشی منتشر شد مبنی بر این که اپل در انتهای سال ۲۰۲۴ میلادی فناوری میکرو LED را برای اپل واچ اولترا معرفی خواهد کرد. با این وجود، اخیرا شایعه‌ای ادعا کرد که عرضه نسخه میکرو LED اپل واچ اولترا تا سال ۲۰۲۶ میلادی به تعویق خواهد افتاد. حالا اما جدیدترین گزارش اذعان داشته که این ساعت در سال ۲۰۲۷ میلادی از راه خواهد رسید. 

بزرگ‌ترین چالش پیش‌ روی اپل در استفاده از فناوری میکرو LED مربوط به هزینه‌های تولید و بازدهی پایین فرآیند ساخت آن می‌شود. در این رابطه، گزارش شده که هزینه توسعه یک نمایشگر میکرو LED برای اپل واچ به ۱۵۰ دلار خواهد رسید در حالی که یک نمایشگر اولد تنها با ۳۸ دلار ساخته می‌شود.

این اختلاف قیمتی قابل توجه در هزینه‌های ساخت نمایشگر میکرو LED و اولد نگرانی‌ها درباره افزایش قیمت شدید اپل واچ اولترا را بالا برده است. ظاهرا قیمت نهایی اپل واچ اولترا مدل میکرو LED از مدل فعلی اپل واچ اولترا و یا حتی آیفون‌ها نیز بالاتر خواهد بود. در این راستا، گزارش شده که این ساعت با قیمت در حدود ۱۵۰۰ دلار به فروش خواهد رسید. 

علی‌رغم فرآیند ساخت پیچیده‌تر، فناوری میکرو LED از مزایای مختلفی در مقایسه با نمایشگر اولد برخوردار است که باعث می‌شود کیفیت تصویر در نمایشگر اپل واچ اولترا بهبود چشمگیری پیدا کند. به علاوه، روشنایی نمایشگر میکرو LED تا حدود ۳۰ برابر بیشتر از نمایشگر اولد خواهد بود.

در حال حاضر، اپل با تامین‌کنندگان مختلفی مانند LG Display‌ برای برطرف کردن مشکلات فرآیند ساخت نمایشگر‌های میکرو LED همکاری می‌کند. با این وجود، هنوز نمی‌توان درباره تولید انبوه اپل واچ اولترا مدل میکرو LED اظهار نظر خاصی کرد چرا که هنوز فرآیند زنجیره تامین آن نهایی نشده است.

تلاش‌های اپل برای تجهیز سری اپل واچ به نمایشگر‌های میکرو LED نشان می‌دهد که سرمایه‌گذاری‌های گسترده‌ای برای آینده ساعت‌های هوشمند در حال انجام است. 

برچسب: WATCH
نوشته‌های مرتبط
ارسال نظر
پاسخ دهید
لطفا برای ارسال نظر وارد شوید.

حساب کاربری

فهرست

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود به سیستم