برای محصولات بیشتر کلیک کنید.
هیچ محصولی پیدا نشد.

سامسونگ از حافظه‌های GDDR7 خود رونمایی کرد

حدود یک سال قبل، شرکت سامسونگ از حافظه‌های GDDR6 رونمایی کرد که سرعت آنها به ۲۴ گیگابایت برای هر پین می‌رسید؛ این شرکت اکنون از نسل جدید حافظه مخصوص کارت‌های گرافیکی با نام GDDR7 رونمایی کرده است. حافظه‌های GDDR7 دارای سرعت ۳۲ گیگابایت در هر پین هستند که سرعت کلی آنها را به ۱.۵ ترابایت در ثانیه می‌رساند. عملکرد این نسل حدود ۴۰ درصد از نسل پیشین سریع‌تر است.

این افزایش سرعت، به دلیل استفاده از فناوری PAM3 است که در استاندارد‌های USB 4.0 و تاندربولت ۵ نیز به کار رفته است. حافظه‌های GDDR6X به کار رفته در کارت‌های گرافیکی قدرتمندی مانندی انویدیا RTX 3090 و RTX 4090 از فناوری PAM4 استفاده می‌کنند.

حافظه‌های GDDR7 در عین سریع‌تر بودن، بهینه‌تر نیز هستند و مصرف انرژی آنها حدودا ۲۰ درصد کمتر از نسل پیشین است. سامسونگ همچنین در حال توسعه نسخه‌ای با ولتاژ پایین از این حافظه‌ها جهت استفاده در محصولات پرتابل مانند لپ‌تاپ‌ها نیز هست.

این شرکت همچنین جهت مبارزه با حرارت تولید شده، نوع متر‌یال به کار رفته در تراشه این حافظه‌ها را تغییر داده تا مقاومت گرمایی کمتری داشته باشد. این امر، موجب تخلیه سریع‌تر گرما از تراشه می‌شود. سامسونگ در اواخر سال جاری میلادی، ارسال نمونه‌های اولیه حافظه‌های GDDR7 برای مشتریان خود را آغاز خواهد کرد؛ بنابراین، می‌توانیم در آینده نزدیک منتظر عرضه دستگاه‌هایی با این استاندارد باشیم.

درباره حافظه‌های GDDR7 و پیشرفت‌های آنها نسبت به نسل پیشین چه می‌اندیشید؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

برچسب: Samsung, GDDR7, MEMORY CARD
نوشته‌های مرتبط
ارسال نظر
پاسخ دهید
لطفا برای ارسال نظر وارد شوید.

حساب کاربری

فهرست

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود به سیستم