برای محصولات بیشتر کلیک کنید.
هیچ محصولی پیدا نشد.

تلویزیون اولد جدید ۸۳ اینچی سامسونگ احتمالا نخستین محصول این شرکت با پنل ال جی است!

در نگاه اول، تلویزیون جدید ۸۳ اینچی سامسونگ 83S90C تفاوت چندان زیادی با نسل فعلی تلویزیون‌های اولد سال ۲۰۲۳ این شرکت ندارد؛ اما به گفته کارشناسان خبرگزاری فوربس و همچنین HDTVTest، این محصول احتمالا نخستین تلویزیون سامسونگ است که با پنل ساخته شده توسط ال جی روانه بازار می‌شود!

پنل این تلویزیون ۸۳ اینچی ۵٫۳۹۹ دلاری، از پنل‌های QD-OLED ساخته شده توسط سامسونگ بزرگ‌تر است و همین امر، کارشناسان را متقاعد کرده که سامسونگ برای تامین این پنل‌ها به سراغ رقیب دیرینه خود در کشور کره جنوبی رفته است. آقای «وینسنت تو» که یکی از کارشناسان با تجربه HDTVTest است؛ چندی پیش در یک ویدیو اعلام کرده بود که کوچک‌ترین شکی ندارد که این تلوزیون ۸۳ اینچی سامسونگ، از یک پنل وایت اولد یا همان WRGB OLED ال جی دیسپلی استفاده خواهد کرد.

«جیمز فیشلر» نیز که در نقش معاون مدیر بخش صوتی و تصویری سامسونگ در کشور آمریکا فعالیت می‌کند؛ به تازگی تایید کرده که سامسونگ در این تلویزیون به جای پنل‌ QD-LED، از پنل WOLED استفاده کرده است. البته، این مقام شرکت سامسونگ اشاره مستقیمی به تامین کننده این پنل‌ها نداشت. وی در گفته‌های خود به خبرگزاری The Verge چنین گفته است:

«مدل 83S90C، از تکنولوژی WOLED استفاده می‌کند و همانند تمامی تلویزیون‌های اولد دیگر سامسونگ، رنگ مشکی طبیعی، کنتراست بی‌نهایت و رنگ‌هایی شفاف را به همراه دارد. سامسونگ یک شرکت بین المللی است و با شرکت‌های بسیاری همکاری می‌کند؛ اما رویکرد ما همواره بر این بوده تا جزئیات خاصی درباره تامین کنندگان قطعات خود را برملا نکنیم.»

حتما به خاطر دارید که چندی پیش، شاهد انتشار خبری مبنی بر همکاری سامسونگ با ال جی جهت تامین میلیون‌ها پنل اولد ۷۷ و ۸۳ اینچی بودیم. اکنون نیز این شرکت از تلویزیون جدید ۸۳ اینچی خود با تکنولوژی WOLED رونمایی کرده که مسلما، شاهد استفاده از پنل‌های ساخته شده توسط ال جی در آن خواهیم بود. چنین همکاری‌های عجیبی میان رقبای دیرینه، امر جدیدی در بازار تکنولوژی نیست. برای مثال، اپل و سامسونگ یکی از جدی‌ترین رقبا در بازار گوشی‌های هوشمند هستند؛ اما اپل برای تامین نمایشگر اولد آیفون‌های خود، همواره به سراغ  سامسونگ رفته که امری بسیار سودآور برای این شرکت کره‌ای است.

به احتمال زیاد، این پنل‌های WOLED تنها مختص مدل‌های بزرگ سری S90C هستند و مدل‌های کوچک‌تر همواره از پنل‌های QD-OLED سامسونگ استفاده خواهند کرد. در حال حاضر، مشخص نیست که استفاده از این نوع پنل چه تاثیری در کیفیت تلویزیون‌های اولد سامسونگ دارد؛ اما با مقایسه بهترین تلویزیون‌های اولد فعلی سامسونگ و ال جی، باید گفت که میزان روشنایی در WOLED بیشتر بوده و در سوی دیگر، رنگ‌ها در QD-OLED از شفافیت بالاتری برخوردارند.

یکی دیگر از مهم‌ترین ضعف‌های تلویزیون‌های اولد، مشکل Burn-In است که البته در مدل‌های جدید، کمتر به چشم می‌خورد. با استناد به تست Burn-In خبرگزاری Rtings، پنل‌های WOLED مقاومت بیشتری در برابر این مشکل دارند و ال جی نیز در تبلیغات تلوزیون‌های خود، اشارات زیادی به این امر داشته است!

به گفته سامسونگ، این تلوزیون ۸۳ اینچی در اواخر ماه جولای روانه بازار خواهد شد. پس از عرضه این محصول، تشخیص نوع پنل آن برای کارشناسان امر ساده‌ای خواهد بود. برای تشخیص نوع پنل اولد به کار رفته در تلویزیون، برخی یک عکس زوم شده از تلوزیون را ثبت کرده و چینش پیکسل‌های آن را بررسی می‌کنند؛ همچنین می‌توان این امر را با گرفتن نور چراغ قوه به سمت تلویزیون در هنگام خاموش بودن آن بررسی کرد. اگر نمایشگر به رنگ خاکستری در بیاید؛ پنل از نوع QD-OLED است و در صورت مشکی بودن آن، تلویزیون از پنل WOLED یا همان WRGB OLED استفاده می‌کند.

به غیر از این پنل جدید، دیگر امکانات تلویزیون جدید سامسونگ همانند سایر تلویزیون‌های اولد این شرکت هستند. این محصول از سیستم عامل تایزن استفاده کرده و پردازشگر کوانتومی عصبی سامسونگ برای آپ-اسکیل کردن تصاویر به 4K را به همراه دارد. این تلویزیون دارای پورت‌های HDMI 2.1 است و از دالبی اتموس و محتوای 4K ۱۲۰ هرتزی پشتیبانی می‌کند.

سرویس سامسونگ گیمینگ هاب، به کاربران اجازه تجربه بازی‌ها با پردازش ابری را می‌دهد و از پلتفرم‌هایی چون ایکس باکس کلاود گیمینگ پشتیبانی می‌کند. ریموت این محصول نیز می‌تواند با استفاده از نور طبیعی یا مصنوعی و حتی امواج RF خود را شارژ کند. همانند سایر تلویزیون‌های این شرکت، 83S90C از دالبی ویژن پشتیبانی نکرده و تنها از استاندارد HDR10+ سامسونگ پشتیبانی خواهد کرد.

به گفته آقای «فیشلر»، تقاضا برای تلویزیون‌های بزرگ همواره رو به افزایش است و این مدل جدید ۸۳ اینچی، به کاربران اجازه می‌دهد تا مزایای تلویزیون‌های اولد این شرکت را در قالب بزرگ‌تری تجربه کنند.

برچسب: oled, LG, LG OLED TV, 83 INCH TV
نوشته‌های مرتبط
ارسال نظر
پاسخ دهید
لطفا برای ارسال نظر وارد شوید.

حساب کاربری

فهرست

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود به سیستم