برای محصولات بیشتر کلیک کنید.
هیچ محصولی پیدا نشد.

احتمال محدود شدن استفاده از تلفن همراه برای دانش‌آموزان فنلاندی

در سال 2006 میلادی دانش‌آموزان فنلاندی در ریاضیات، علوم و خواندن در زمره بهترین‌های دنیا بودند و بازده تحصیلی آن‌ها اوج گرفته بود، اما سپس نمرات‌شان افت کرد. از نظر مسئولان فنلاندی بین افت تحصیلی دانش‌آموزان و رواج به‌کارگیری تلفن‌های هوشمند در کلاس‌ها ارتباط وجود دارد.

اکنون دولت جدید راست‌گرای فنلاند می‌خواهد با ایجاد اصلاحاتی در نظام آموزشی این کشور، موفقیت‌های پیشین را به مدارس فنلاند بازگرداند؛ از جمله، قانونی را به تصویب برساند که دانش‌آموزان را از به‌کارگیری تلفن همراه در مدارس منع می‌کند. جزییات ممنوعیت به‌کارگیری تلفن همراه در کلاس‌ها هنوز مشخص نیست، اما گویا دانش‌آموزان ملزم خواهند شد به‌محض ورود به مدرسه گوشی‌های‌شان را خاموش کنند. پیش‌بینی می‌شود که با وضع محدودیت‌های جدید، دانش‌آموزان بهتر بتوانند بر درس‌های‌شان متمرکز شوند.

البته فقط مسئولان فنلاندی چنین نمی‌اندیشند. اواخر مارس سال جاری میلادی، شهروندان فنلاندی نیز برای ممنوع شدن استفاده از تلفن همراه در مدارس پویشی را آغاز و بیش از ۳۰٫۰۰۰ امضا جمع کردند. دولت فنلاند می‌گوید، می‌خواهد امکان مداخله معلمان و مدیران مدارس را در مواجهه با فعالیت‌هایی که تدریس را در ساعات کلاسی مختل می‌کنند، افزایش دهد.

ارسال نظر
پاسخ دهید
لطفا برای ارسال نظر وارد شوید.

حساب کاربری

فهرست

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود به سیستم