برای محصولات بیشتر کلیک کنید.
هیچ محصولی پیدا نشد.

اروپا در قانون جدید خود سراغ باتری‌های قابل تعویض برای موبایل‌ها رفته است!

در گذشته، اکثر گوشی‌های هوشمند از باتری‌های قابل تعویض بهره می‌برند به طوریکه کاربران بدون نیاز به ابزار و تجهزیات خاصی قادر بودند که باتری گوشی خود را به راحتی تعویض کنند. اما حالا چند سالی است که به دلیل استفاده از چسب در طراحی گوشی‌های هوشمند، باتری آن‌ها دیگر به صورت آسان و فوری قابل تعویض نیست و در صورت نیاز کاربران باید به یک فرد متخصص مراجعه کنند. 

حالا براساس جدیدترین گزارش منتشر شده، اتحادیه اروپا به تازگی قانونی را تصویب کرده است که تولید‌کنندگان گوشی‌های هوشمند را به استفاده از باتری‌های قابل تعویض اجبار خواهد کرد. این قانون که با ۵۸۷ رای موافق و ۹ رای مخالف به ثبت رسیده است همه تولید‌کنندگان را وادار می‌سازد که امکان تعویض راحت (بدون نیاز به ابزار خاص) باتری گوشی‌های هوشمند را در اختیار کاربران قرار دهند. 

شایان ذکر است قابلیت تعویض باتری استفاده چسب در گوشی را به طور کامل منتفی می‌کند. در این راستا، همه تولید‌کنندگان گوشی‌های هوشمند شامل اپل و سامسونگ باید طراحی محصولات خود را به طور کامل تغییر دهند. با توجه به این موضوع، تولیدکنندگان مجبور خواهند شد که طراحی موسوم به Glass Sandwich را کنار بگذارند و یا راهی برای اتصال قطعات دستگاه به یکدیگر پیدا کنند. 

این قانون جدید تنها برای کشورهای حوزه اروپا لازم‌الاجراست ولی با توجه به آن که تولیدکنندگان برای بازار اروپا محصولی اختصاصی عرضه نخواهند کرد، قانون جدید اتحادیه اروپا به احتمال زیاد در کل جهان فراگیر خواهد شد. البته این قانون از سال ۲۰۲۷ اجرایی می‌شود و تولیدکنندگان از اکنون به میزان سه سال و نیم فرصت دارند تا طراحی جدیدی برای دستگاه‌های خود انتخاب کنند. 

در نهایت باید اشاره کرد که اتحادیه اروپا با تصویب این قانون قصد دارد که زباله‌های آسیب‌زا به محیطزیست را کاهش دهد. اتحادیه اروپا در تلاش است که صنعت فناوری را وادار کند تا در توسعه باتری‌ها مسئولیت بیشتری داشته‌ باشد. از مسائل مهم در ساخت باتری‌ها می‌توان بازیافت‌پذیری، کاهش استفاده از فلزات گران‌بها و نحوه جمع‌آوری آن‌ها را نام برد.

برچسب: EUROPE, BATTERY
ارسال نظر
پاسخ دهید
لطفا برای ارسال نظر وارد شوید.

حساب کاربری

فهرست

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود به سیستم