برای محصولات بیشتر کلیک کنید.
هیچ محصولی پیدا نشد.

4 قابلیت آیفون 16 پرو که حتی پرچمداران اندرویدی آن‌ها را ندارند.

شارژ سریع بی‌سیم مگ‌سیف

اپل برای اولین استفاده از شارژ بی‌سیم مگ‌سیف را با آیفون 12 در سال 2021 آغاز کرد و حالا در آیفون 16 پرو، با اضافه کردن قابلیت پشتیبانی از شارژ سریع بی‌سیم 25 واتی آن را ارتقا داده است. 

مگ‌سیف نه‌تنها به‌خاطر شارژ بی‌سیم بلکه به‌دلیل مشخصات قدرتمند مغناطیسی از سایر تکنولوژی‌ها متمایز است. شارژ مگ‌سیف به کاربران این اطمینان را می‌دهد که برای انتقال نیرو، نیازی به هماهنگی دستگاه با شارژر بی‌سیم ندارند و مهم‌تر از آن به لوازم جانبی مختلف آیفون اجازه می‌دهد تا در قسمت پشتی آیفون چسبیده و جدا کردن آن‌ها ساده‌تر باشد.

علاوه‌بر آن، استاندارد شارژ Qi2 در سال 2023 معرفی شد که نوید ارائه شارژ بی‌سیم مغناطیسی شبیه مگ‌سیف را به دستگاه‌های اندرویدی می‌دهد. 

برند HMD، اولین گوشی اندرویدی جهان مجهز به قابلیت پشتیبانی از شارژ بی‌سیم مغناطیسی Qi2 را در سال 2024 عرضه کرد، اما با توجه به عرضه محدود و مشخصات ضعیف آن بعید است کاربران علاقه‌مند به اندروید، گوشی HMD را انتخاب کنند. همچنین برخلاف آیفون 16 پرو که سرعت شارژ 25 واتی دارد، گوشی HMD تنها از شارژ بی‌سیم 15 واتی پشتیانی می‌کند. 

دکمه کنترل دوربین خازنی

مدل‌های آیفون 16، اولین محصولاتی هستند که اپل در آن‌ها از دکمه Camera Control استفاده می‌کند. همان‌طور که از نام آن مشخص است، این دکمه خازنی برای میزان فشارها و حرکت‌های مختلف تنظیم شده و می‌توانید عملکردهای مختلف دوربین مانند نوردهی، سطح زوم و تن را با کشیدن انگشت روی دکمه تنظیم کرده و از سبک‌های مختلف عکاسی انتخاب کنید.

این دکمه همچنین قابلیت سازگاری با برنامه‌های شخص‌ثالث را دارد و حتی می‌توانید میزان فشار لازم برای عملکردهای مختلف آن را تغییر دهید تا بتوانید استفاده راحت‌تر و بهینه‌تری از آن داشته باشید.
اگرچه برخی از گوشی‌های سونی اکسپریا یک دکمه فیزیکی دوربین در کناره‌ها دارند، اما آن‌ها انعطاف‌پذیری مشابه دکمه کنترل دوربین آیفون 16 را نداشته و نمی‌توانند تنوع عملکردی همانند آن داشته باشند.

حاشیه‌های فوق‌العاده نازک

در بسیاری از گوشی‌های اندرویدی از نمایشگرهای بزرگ اولد با شیشه‌های پوششی خمیده از هر چهار گوشه استفاده شده تا دستگاه ظاهری بدون حاشیه داشته باشد. از سوی دیگر، اپل از یک پنل اولد تخت 120 هرتزی در آیفون‌های پرو استفاده می‌کند. 

اپل در مراسم رونمایی از آیفون 16 پرو اعلام کرد که نازک‌ترین حاشیه را در بین تمامی محصولات خود دارد و حاشیه‌های آن از تمام پرچمداران اندرویدی مانند گلکسی اس 24 اولترا نازک‌تر است. این باعث می‌شود تا آیفون 16 پرو ظاهر جذاب‌تری داشته و نگه داشتن آن در دست نیز آسان‌تر شود.

قابلیت عکاسی و فیلم‌برداری Spatial

آیفون 16 پرو می‌تواند تصایر و صداها را به‌صورت فضایی ثبت کند. مدل‌های آیفون 15 پرو از سال قبل به قابلیت ضبط ویدیو فضایی مجهز شده‌اند، اما حالا آیفون 16 پرو قابلیت عکاسی فضایی را نیز دارد.

ارسال نظر
پاسخ دهید
لطفا برای ارسال نظر وارد شوید.

حساب کاربری

فهرست

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود به سیستم