برای محصولات بیشتر کلیک کنید.
هیچ محصولی پیدا نشد.

مک‌بوک ایر، آی‌پد پرو و آی‌پد ایر جدید احتمالا اسفند ماه از راه می‌رسند

به گفته مارک گورمن از بلومبرگ، اپل قصد دارد مدل‌های جدید آی‌پد ایر، آی‌پد پرو و مک بوک ایر را در بهار امسال عرضه کند. بر اساس این بازه زمانی، دستگاه‌های مذکور ممکن است در اوایل ماه مارس یا آوریل (اسفند یا فروردین) عرضه شوند. پس از عرضه این محصولات، گورمن گفته که توجه به کنفرانس سالانه توسعه‌دهندگان اپل (WWDC) در ژوئن (خرداد ماه) معطوف خواهد شد.

در زیر ویژگی‌ها و انتظارات شایعه شده برای این دستگاه‌های آینده اپل را شرح داده‌ایم.

آی‌پد ایر

انتظار می‌رود آی‌پد ایر بعدی با نمایشگرهای ۱۰٫۹ و ۱۲٫۹ اینچی عرضه شود.

ویژگی‌های احتمالی مدل‌های بعدی آی‌پد ایر شامل تراشه M2 اپل برای عملکرد سریع‌تر، ماژول دوربین پشت بازطراحی شده، پشتیبانی از وای فای 6E و بلوتوث 5.3 است. به جز موارد گفته شده، هیچ تغییر عمده‌ای برای این محصول در طراحی خارجی انتظار نمی‌رود.

نسل پنجم آی‌پد ایر فعلی با تراشه M1 در مارس ۲۰۲۲ (اسفند ۱۴۰۱) عرضه شد.

انتظار می‌رود مدل‌های بعدی آیپد پرو ۱۱ و ۱۳ اینچی اولین آی‌پدهای مجهز به نمایشگرهای اولد باشند.

فناوری اولد به نمایشگرهای آی‌پد پرو بعدی این امکان را می‌دهد که روشنایی، نسبت کنتراست بالاتر، مصرف انرژی کمتر و مزایای دیگر را در مقایسه با مدل‌های موجود با پنل‌های ال سی دی ارایه دهند. اپل در حال حاضر از نمایشگرهای اولد برای آخرین مدل‌های آی‌فون و اپل واچ استفاده می‌کند، به استثنای آی‌فون SE پایین رده که داستان متفاوتی دارد.

از نظر قیمت هم با توجه به تغییر به اولد، انتظار می‌رود مدل‌های بعدی آی‌پد پرو گران‌تر باشند.

مدل‌های آی‌پد پرو عرضه ‌شده در سال ۲۰۱۷ و بعد از آن، از ویژگی پروموشن پشتیبانی می‌کنند که امکان نرخ نوسازی متغیر بین ۲۴ تا ۱۲۰ هرتز را فراهم می‌کند. سوییچ به اولد به احتمال زیاد باعث می‌شود که نرخ به‌روزرسانی حتی بیشتر به ۱۰ هرتز یا کمتر کاهش یابد تا در مصرف باتری . مدل‌های آیفون ۱۴ پرو و آیفون ۱۵ پرو در حالت نمایشگر همیشه روشن می‌توانند به ۱ هرتز هم برسند.

از دیگر ویژگی‌های شایعه شده و احتمالی مدل‌های بعدی آی‌پد پرو می‌توان به جدیدترین تراشه M3 اپل برای عملکرد سریع‌تر، شارژ بی‌سیم مگ سیف، و مجیک کیبورد بازطراحی ‌شده با ترک‌پد بزرگ‌تر و پوشش رویی آلومینیومی اشاره کرد. همانند آی‌پد ایر، تغییراتی در ماژول دوربین عقب برای آیپد پرو نیز کاملا محتمل به نظر می‌رسد.

مدل‌های فعلی آی‌پد پرو با تراشه M2 در اکتبر ۲۰۲۲ (مهر ماه ۱۴۰۱) عرضه شدند.

مک بوک ایر

گورمن گفته که اپل قصد دارد چندین مک بوک ایر با تراشه M3 را در بهار عرضه کند، بنابراین به نظر می‌رسد مدل‌های ۱۳ و ۱۵ اینچی بعدی برخلاف روال گذشته که به طور جداگانه معرفی شدند، به طور همزمان عرضه شوند.

با تراشه M3، مدل‌های بعدی مک ‌بوک ایر ردیابی پرتوهای شتاب‌دهنده (ray tracing) سخت‌افزاری و سایه‌دهی مش (mesh shading) را برای نمایش گرافیکی بهتر در بازی‌ها، از جمله نور دقیق‌تر، بازتاب‌ها و سایه‌ها بدست خواهند آورد. اپل در سال گذشته مک بوک پرو ۱۴ اینچی، مک بوک پرو ۱۶ اینچی و آی‌مک ۲۴ اینچی را با تراشه M3 به‌روز کرده بود.

امسال هیچ تغییری در طراحی مک بوک ایر انتظار نمی‌رود، اما احتمالا این لپ ‌تاپ مانند سایر مک‌ها از وای فای 6E پشتیبانی خواهد کرد.

اپل آخرین بار مک بوک ایر ۱۳ اینچی را در جولای ۲۰۲۲ (تیر ماه ۱۴۰۱) به‌روز کرد، در حالی که اولین مک بوک ایر ۱۵ اینچی در ژوئن ۲۰۲۳ (خرداد ماه ۱۴۰۲) عرضه شد.

ارسال نظر
پاسخ دهید
لطفا برای ارسال نظر وارد شوید.

حساب کاربری

فهرست

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود به سیستم