برای محصولات بیشتر کلیک کنید.
هیچ محصولی پیدا نشد.

تکنیک جدید لیزر حتی روی صفحه نمایش گوشی‌های غیرقابل تعمیر هم کار می‌کند!

به نقل از اپل اینسایدر، روش جدیدی با استفاده از لیزر برای تعمیر صفحه نمایش OLED ابداع شده که کار را بسیار راحت کرده است. در این روش نیازی نیست که گوشی باز شود و از بدنه جدا شود تا به مرحله تعمیر برسد.

با استفاده از این تکنیک می‌توان به سادگی نورهای عجیب مزاحم و شکستی‌های داخل پنل OLED را تعمیر کرد. روی صفحه نمایش مسیر سیگنال‌های الکتریکی وجود دارد  که با ضربه و یا عوامل دیگرد می‌توانند خراب شوند. این خرابی‌ها معمولا خود را به صورت نور نشان می‌دهند و می توانند تا مشکلات بسیار زیادی را برای استفاده روزمره از گوشی به بار بیاورند. به‌‌نظر می‌رسد که این تکنیک راه حل خوبی برای درست کردن این دست مشکلات است.

استفاده از لیزر باعث می‌شود تا تعمیرکار نیازی نداشته باشد تا گوشی را باز کند و آن را از باقی گوشی جدا کند. در حقیقت برعکس، در استفاده از این تکنیک باید صفحه نمایش روشن باشد و شما می توانید تعمیر شدن آن را به صورت لحظه به لحظه دنبال کنید. این قابلیت باعث می‌شود تا فرد تعمیر کننده به صورت کامل به مشکلات صفحه نمایش احاطه داشته باشد و جایی از قلم نیوفتد. مراحل تعمیر تا جایی ادامه پیدا میکنند که نورها و شکستگی‌های داخلی محو شوند. اگر این روش کار نکرد تعمیر کار نیاز دارد تا با جدا کردن گلس گوشی یک بار دیگر لیزر را به نقاط دارای عیب بتاباند.

این تکنولوژی به عنوان یک انقلاب در تعمیر صفحه‌نمایش شناخته می‌شود چرا که قبل‌تر هیچ راه حلی برای درست گوشی که دارای هاله‌های نور اضافی بود وجود نداشت. تعداد زیادی از کاربرها بعد از خراب شدن صفحه نمایش آن را با یک صفحه نمایش جدید تعویض می‌کنند و یا استفاده از گوشی را متوقف می‌کنند. با وجود این تکنولوژی دیگر نیازی به هیچکدام از این کارها نیست و کاربرها دیگر مجبور نیستند تا با خراب شدن گوشی گران قیمت خود آن را تعویض کنند.

گفتنی است که این روش تنها  روی صفحه نمایش‌های OLED جواب می‌دهد و روی پنل‌های دیگر کارایی ندارد. همچنین در صورتی که صفحه نمایش دارای شکستگی فیزیکی باشد تعمیر آن به این روش جواب نمی‌دهد و نمی‌توان شکستگی‌های بزرگ و عمیق را به این سبک تعمیر کرد. همچنین خراش های فیزیکی روی صفحه نمایش هم قابل ترمیم نیستند. به طورکلی باید گفت این روش برای پنل کاربرد بسیار بیشتری دارد و مربوط به گلس نمی‌شود.

احتمالا این روش بتواند پول بسیار زیادی را در جیب کاربرها نگه‌دارد زیرا همین حالا اپل برای تعویض پنل OLED آیفون بین ۲۷۹ تا ۳۷۹ دلار بسته به مدل آیفون ۱۴ شما پول می‌گیرد. البته اگر شما مشترک سرویس Apple Careپلاس باشید این فرآیند تنها ۲۹ دلار خرج دارد و مدل گوشی شما اهمیتی ندارد. مشخص نیست که اپل در آینده برای تعمیر صفحه نمایش آیفون از این تکنیک استفاده خواهد کرد یا خیر. همچنین باید دید که این تکنولوژی در گوشی‌های اندرویدی فراگیر خواهد شد یا هیچوقت رنگ فراگیری را نخواهد دید.

ارسال نظر
پاسخ دهید
لطفا برای ارسال نظر وارد شوید.

حساب کاربری

فهرست

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود به سیستم