برای محصولات بیشتر کلیک کنید.
هیچ محصولی پیدا نشد.

صدای پای اینترنت پرسرعت، در آینده‌ای نزدیک به گوش می‌رسد!

کندی سرعت اینترنت در ایران ماجرای جدید نیست اما اگر بخواهیم واقع‌بینانه به این مسئله نگاه کنیم باید بگوییم که از شهریور سال گذشته کندی سرعت اینترنت به حدی رسید که بسیاری از کارهای روزمره ما و همچنین وضعیت کسب‌وکارها با چالش‌های بیشماری روبه‌رو شد و همین مسئله ثابت می‌کند که وضعیت سرعت اینترنت کشور با یک وضعیت مطلوب فاصله معناداری داشته و همین مسئله گلایه کاربران را به دنبال دارد. وضعیت نامناسب سرعت اینترنت در حالی است که مسئولان در این حوزه نظر دیگری دارند.

اخیرا در نمایشگاه الکامپ وزیر ارتباطات از شرایط رو به بهبود اینترنت خبر داده بود اما اینکه تا چند وقت دیگر شاهد بهبود سرعت اینترنت باشیم سوالی است که ذهن کاربران را به خود مشغول می‌کند. البته باید اشاره کرد که خبر وزیر در حالی اعلام شد که رئیس جمهور کارگروهی متشکل از مرکز ملی فضای مجازی و وزارت ارتباطات را مامور کرده است تا گلایه‌های مردم درباره کندی اینترنت را بررسی و حداکثر تا یک‌ماه آینده نتیجه بررسی و راهکارهای رفع دغدغه‌های مردم را ارائه کند.

امیر خوراکیان، سخنگو و معاون حقوقی و امور مجلس مرکز ملی فضای مجازی در گفت‌وگویی با مهر در خصوص دستور رئیس جمهور در آخرین جلسه شورای عالی فضای مجازی مبنی بر تشکیل کارگروه جهت رسیدگی به کندی اینترنت و نارضایتی عموم کاربران از نحوه استفاده از اینترنت گفت:

در کنار گزارش‌هایی که از بهبود وضعیت اینترنت یا توسعه زیر ساخت‌ها و شبکه در کشور داده می‌شود اما کاربر و به خصوص کسب‌و‌کارها نباید در استفاده از اینترنت که همه جوانب مختلف زندگی به این فضا مرتبط می‌شود، مشکل داشته باشند از همین رو این موضوع دغدغه رئیس جمهور نیز هست. به منظور رسیدگی به وضعیت اینترنت، رئیس جمهور در آخرین جلسه شورای عالی فضای مجازی دستور دادند تا در کنار گزارش‌هایی که از توسعه شبکه و تحولات فنی در این حوزه داده می‌شود، کارگروهی به بررسی نگاه عموم کاربران و کسب‌و‌کارها به وضعیت اینترنت و نحوه استفاده از آن و کیفیتش اعم از سرعت و کیفیت بپردازد و بتواند گزارشی را در این زمینه برای شورای عالی فضای مجازی تهیه کند. از این طریق متوجه می‌شویم اگر بین گزارشاتی که از وضعیت اینترنت داده می‌شود و واقعیتی که مردم و کاربران از این موضوع درک می‌کنند، تفاوت یا اشکالی وجود دارد این اشکال دقیقاً کجاست و با چه تصمیمات و چه اصلاحاتی اعم از اصلاحات فنی و اصلاحات فرایندی مشکل برای مردم حل می‌شود.

وضعیت اینترنت در کارگروه چگونه بررسی می‌شود؟

وقتی وعده‌ای برای رسیدگی به وضعیت سرعت اینترنت داده می‌شود، اولین پرسشی که مطرح خواهد شد این است که مسئولان این حوزه چگونه می‌توانند این مسئله را بررسی و به بهبود شرایط اینترنت کمک کنند؟

امیر خوراکیان در خصوص چگونگی بررسی وضعیت اینترنت در کارگروه گفته است: «سازوکار بررسی در همان کمیته مشخص خواهد شد احتمالاً به صورت نظر سنجی‌های مستقیم و غیرمستقیم از کسب‌و‌کارها و از عموم مردم، گزارش‌های فنی از مراکز مرتبط در کشور در اپراتورها و وزارت ارتباطات و از طریقی که این کار گروه تشخیص دهد قطعاً این گزارش‌ها تهیه می‌شود.»

طبق گفته‌های خوراکیان اینکه چه زمانی نتیجه کارگروه به رئیس جمهور و مردم ارائه می‌شود مشخص نیست اما تاکید کرده است که این کارگروه در حداقل زمان ممکن این گزارش‌ها تهیه  و به محض تهیه شدن در دستور شورای عالی فضای مجازی قرار می‌گیرد.

حال باید منتظر نتیجه ماند و دید که این کارگروه تا چه حد می‌تواند وضعیت را سروسامان بدهد و آیا می‌توان انتظار داشت که در آینده‌ای نزدیک شاهد یک وضعیت مطلوب برای اینترنت باشیم یا خیر؟

برچسب: HIGH SPEED INTERNET
ارسال نظر
پاسخ دهید
لطفا برای ارسال نظر وارد شوید.

حساب کاربری

فهرست

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود به سیستم