برای محصولات بیشتر کلیک کنید.
هیچ محصولی پیدا نشد.

امریکا بساط ریویوهای فیک را جمع می‌کند؟

ریویوهای فیک سرتاسر فضای وب را تسخیر کرده‌اند اما حالا امیدهای تازه‌ای برای مقابله با آن‌ها وجود دارد.

کمیسیون تجارت فدرال در ایالات متحده روز جمعه 30 ژوئن قوانین جدیدی را پیشنهاد کرد که بر اساس آن‌ها کسب و کارهایی که اقدام به خرید ریویو و ایجاد تصویری خوب و دروغین از طریق آن‌ها می‌کنند در ازای هر یک ریویو دروغین 50 هزار دلار جریمه شوند.

این قوانین در صورت تصویب ممکن است به سرعت اجرایی شوند.

پیشنهاد کمیسیون تجارت فدرال (FTC)  بزرگترین گامی است که تا امروز دولت ایالات متحده برای مقابله با نقدهای جعلی برداشته است.

ساموئل لوین،  مدیر اجرایی دفتر حمایت از مشتریان FTC در این باره گفته است: «هرکسی که برای خرید آنلاین اقدام کرده باشد می‌داند که کسب اطلاع دقیق از تجربه خرید دیگر مشتریان یا نشدنی یا بسیار سخت است چرا که حجم زیادی از نقدهای دروغین در فضای وب وجود دارد که کسب و کارها در ازای آن‌ها پول پرداخت کرده‌اند و این نقدهای دروغین مانع از آن می‌شوند که مشتریان اطلاعات دقیق و درستی کسب کنند.»

به گزارش روزنامه واشنگتن پست، 30 الی 40 درصد ریویوهایی که در فضای آنلاین وجود دارد واقعی نیستند و از راه‌های مختلف نظیر پرداخت پول به نویسندگان ریویو و استفاده از هوش مصنوعی نوشته شده‌اند.

این قوانین جدید که دو ماه فرصت برای بازبینی و بررسی اظهارنظرها درباره آن‌ها وجود دارد، نویسندگان ریویو را مشمول جریمه نمی‌داند و مستقیما کسب و کارهایی را که از این ریویوهای جعلی سود برده‌اند، هدف قرار می‌دهند.

بر اساس این قوانین، کسب‌وکارهایی که از مشتریان بخواهند نظراتشان را بنویسند و خواهان نوشتن نظرات دروغ در ازای پاداش نشوند، مشمول جریمه‌ها نخواهند بود.

کسب‌وکارها همچنین حق ندارند وبسایت‌هایی را اداره کنند که مدعی هستند به طور مستقل به نقد و بررسی محصولات می‌پردازند اما در پشت پرده به فروش همان محصولات مشغولند؛ موضوعی که در بسیار از کسب و کارها دیده می‌شود.

منتقدان می‌گویند این قوانین کامل نیستند و باید نظارت بیشتری بر اقتصاد این ریویوهای جعلی وجود داشته باشد و دولت با پیگیری دقیق مسیر نقل وانتقالات مالی آن‌ها را شناسایی کرده و با آن‌ها برخورد کند.

برچسب: fake reviews
ارسال نظر
پاسخ دهید
لطفا برای ارسال نظر وارد شوید.

حساب کاربری

فهرست

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود به سیستم