برای محصولات بیشتر کلیک کنید.
هیچ محصولی پیدا نشد.

سرعت SSD مک بوک ایر ۱۵ اینچی هم مثل باقی لپ‌تاپ‌های جدید اپل در مدل پایه، کندتر است

همانطور که انتظار می‌رفت مک بوک ایر ۱۵ اینچی با ظرفیت ۲۵۶ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی به یک تراشه NAND مجهز شده است؛ این مضوع باعث می‌شود مدل ۲۵۶ گیگی در مقایسه با مدل‌های ۵۱۲ گیگابایتی، ۱ ترابایتی و ۲ ترابایتی که دارای چند تراشه NAND به جای یکی هستند، سرعت خواندن و نوشتن SSD کندتری داشته باشند.

مدل‌های ۲۵۶ گیگابایتی جدیدترین مک بوک ایر ۱۳ اینچی، مک بوک پرو ۱۳ اینچی و مک مینی نیز دارای یک تراشه NAND واحد هستند که نتایج بنچمارک هم نشان دهنده کاهش۳۰ تا ۵۰ درصدی سرعت SSD آنها در مقایسه با مدل‌های نسل قبلی است. اپل پیش‌تر از دو تراشه ۱۲۸ گیگابایتی برای مک‌های ۲۵۶ گیگی استفاده می‌کرد، اما برای مدل‌های جدیدتر از یک تراشه ۲۵۶ گیگابایتی استفاده کرده است.

سرعت پایین‌تر SSD می‌تواند بر وظایفی مانند انتقال فایل‌ها به یک درایو خارجی تاثیر بگذارد و این روی عملکرد کلی سیستم هم در طول کارهای سنگین تاثیرگذار خواهد بود، زیرا مک‌ها به طور موقت از فضای SSD به عنوان حافظه مجازی در زمان پر بودن RAM فیزیکی اصلی استفاده می‌کنند. با این حال مشتریانی که کارهای سنگینی انجام نمی‌دهند و مک بوک ایر ۱۵ اینچی را خریداری می‌کنند، بعید است که متوجه سرعت پایین‌تر نسخه ۲۵۶ گیگابایتی شوند. مشتریانی هم قرار است کارهای سنگین با این دستگاه انجام دهند، بهتر است که مک بوک ایر ۱۵ اینچی را با حداقل فضای ذخیره‌سازی ۵۱۲ گیگابایت پیکربندی کنند که افزایش حدود ۲۰۰ دلاری را نسبت به مدل ۲۵۶ گیگی شامل خواهد شد.

مک بوک ایر ۱۵ اینچی از دیروز شروع به عرضه کرده است؛ این لپ تاپ همان تراشه M2 و طراحی کلی مدل ۱۳ اینچی را دارد که برخی ویژگی‌های اضافی مانند نمایشگر بزرگتر و دو اسپیکر اضافی آن را همراهی می‌کنند. قیمت مدل پایه این مک بوک ۱۵ اینچی از ۱۲۹۹ دلار شروع می‌شود، در حالی که مدل ۱۳ اینچی اکنون از ۱۰۹۹ دلار شروع می‌شود.

ارسال نظر
پاسخ دهید
لطفا برای ارسال نظر وارد شوید.

حساب کاربری

فهرست

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود به سیستم