برای محصولات بیشتر کلیک کنید.
هیچ محصولی پیدا نشد.

سامسونگ با رویکردی متفاوت، هوش مصنوعی اختصاصی خود را توسعه می‌دهد

اگر اخبار تکنولوژی را در ماه‌های اخیر دنبال کرده باشید؛ حتما با تب و تاب بازار هوش مصنوعی و چت‌بات‌ها آشنایی دارید. اکثر شرکت‌ها، تمرکز بسیاری روی این زمینه پیدا کرده و برای مثال، بخش عمده رویداد گوگل I/O 2023 به هوش مصنوعی اختصاص داده شده بود.

ChatGPT که توسط شرکت OpenAI توسعه داده شده است؛ توجه‌های بسیاری را به خود جلب کرده و سپس نیز شاهد رونمایی از هوش مصنوعی بینگ توسط مایکروسافت و همچنین گوگل بارد بودیم. در این مدت، شرکت سامسونگ که یکی از غول‌های دنیای تکنولوژی محسوب شده و بیشترین سهم از بازار گوشی‌های اندرویدی را به خود اختصاص داده است؛ کاملا ساکت بوده و به نظر می‌رسید که علاقه‌ای برای ورود به بازار هوش مصنوعی ندارد.

اما در امروز، شاهد انتشار گزارش جدیدی از سوی خبرگزاری SamMobile‌ هستیم که خبر از برنامه‌های این شرکت برای توسعه هوش مصنوعی اختصاصی خود را می‌دهد. به ادعای این گزارش، سامسونگ جهت توسعه هوش مصنوعی خود، با شرکت کره‌ای «Naver» وارد همکاری شده که در زمینه موتور‌های جستجو فعالیت دارد. نکته عجیب ماجرا در مقایسه با سایر چت‌بات‌های اخیر، این بوده که هوش مصنوعی سامسونگ تنها در دسترس کارمندان این شرکت قرار خواهد گرفت!

مدتی پیش، شاهد انتشار خبری مبنی بر ممنوعیت استفاده کارمندان سامسونگ از هوش مصنوعی بودیم. عده‌ای از کارمندان سامسونگ، برخی از اسرار محرمانه شرکت را در اختیار ChatGPT قرار داده بودند که خطر افشای این اطلاعات را به همراه داشت؛ بنابراین، سامسونگ استفاده از هوش مصنوعی برای کارمندان خود را ممنوع کرده و به نظر رسیده که برای حل این مشکل، تصمیم گرفته تا هوش مصنوعی خود را توسعه دهد!

سامسونگ همچنین خواهد توانست تا با تعلیم اختصاصی این هوش مصنوعی برای مصارف اداری، راندمان کاری پرسنل خود را به طور قابل توجهی افزایش دهد. سامسونگ قصد داشته تا در فاز اولیه، هوش مصنوعی جدید خود را در اختیار بخش مدیریت و طراحی دستگاه‌ها قرار داده و در گام‌های بعدی، سایر تیم‌ها نیز به این ویژگی دسترسی پیدا می‌کنند.

با وجودی که شاید این هوش مصنوعی هرگز در دسترس کاربران قرار نگیرد؛ امیدواریم که سامسونگ رویکرد خود را تغییر داده و حداقل به کاربران محصولات خود، اجازه استفاده از آن را بدهد.

درباره هوش مصنوعی شرکت سامسونگ و انحصار آن برای پرسنل این غول کره‌ای چه می‌اندیشید؟ به عقیده شما، کاربرد و نقش هوش مصنوعی در آینده شرکت‌ها چه خواهد بود؟

برچسب: Samsung, AI, AI SAMSUNG
نوشته‌های مرتبط
ارسال نظر
پاسخ دهید
لطفا برای ارسال نظر وارد شوید.

حساب کاربری

فهرست

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود به سیستم